بخت دختران فوتبالیست کهگیلویه و بویراحمد بسته شد
بخت دختران فوتبالیست کهگیلویه و بویراحمد بسته شد
مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد در 8 سال اخیر در کمال بی‌توجهی به دو رشته ورزشی فوتبال و فوتسال دختران روی خوشی نشان ندادند و به نوعی 8 سال با ارزش را برای رونق این دو رشته پرطرفدار از دست دادیم.

یکی از استان‌های مستعد کشور در فوتبال و فوتسال بانوان است استانی که در سال های اخیر بیشترین تعداد دعوت شده به تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال را داشته و دختران کهگیلویه و بویراحمدی در این دو رشته در سطح ملی و حتی بین‌المللی درخشیده‌اند.

هر چند در رده آقایان نیز در حال حاضر استان کهگیلویه و بویراحمد در سطح ملی بازیکنان بزرگی دارد و در حال درخشش هستند اما بانوان نشان دادند که بیش از آقایان در این دو رشته ورزشی در سطوح ملی و بین المللی افتخار کسب کردند.

خوب به یاد داریم که دختران هم استانی هر هفته و هر ماه به تیم‌های ملی در رده‌های مختلف دعوت می شدند و رده ای از تیم ملی نبود که بازیکنان کهگیلویه و بویراحمد در آن حضور نداشته باشند.

درخشش دختران استان در رقابت‌های آموزشگاهی و قهرمانی‌های پی در پی در مسابقات آموزشگاهی از این استان در فوتبال و فوتسال دختران کشور یک قطب ساخته بود.

درخشش شبنم بهشت در رقابت های آسیایی و انتخاب به عنوان بهترین بازیکن ایران از جمله افتخارات بانوان استان در فوتبال به شمار می‌رود.

انتخاب گلزن‌ترین و تکنیکی ترین بازیکنان فوتسال ایران از میان دختران کهگیلویه و بویراحمد و انتخاب مهناز آشتیانی به عنوان بهترین مربی در سطح فوتسال کشور تنها بخشی از افتخاراتی است که این استان در گذشته به آن دست یافته بود.

به گزارش فارس؛ در حال حاضر هیچ خبری از بازیکنان بزرگ فوتبال کهگیلویه و بویراحمد شنیده نمی‌شود و کمتر کسی در عرصه فوتبال استان سراغی از آن همه استعداد درخشان می‌گیرد.

اکنون توقع هواداران فوتبال استان از فدراسیون فوتبال بیشتر شده چرا که یکی از کرسی‌های هیئت رئیسه متعلق به استان کهگیلویه و بویراحمد است و باید از همین ظرفیت برای ادامه افتخارات گذشته استفاده کرد.

خداداد افشاریان به عنوان عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در مقطع کنونی با استفاده از همه اختیاراتی که دارد به مانند سایر اعضای هیئت رئیسه که قطعاً به کمک استان‌های خود شتافتند باید برای اعتلای فوتبال و فوتسال دختران استان کهگیلویه و بویراحمد همت به خرج دهد.

مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد در ۸ سال اخیر در کمال بی‌توجهی به دو رشته ورزشی فوتبال و فوتسال دختران روی خوشی نشان ندادند و به نوعی ۸ سال با ارزش را برای رونق این دو رشته پرطرفدار از دست دادیم.

خوب به یاد داریم که مسئولان ارشد اجرایی این دولت هر گاه تیم‌های فوتبال و فوتسال دختران استان نیاز به حمایت داشتند با بی‌تفاوتی از کنار آن گذشتند و همین موجب شد تا چراغ این دو رشته ورزشی در استان خاموش شود.

روزهایی را به یاد می‌آوریم که فهیمه ارزانی بازیکن کم‌نظیر فوتسال استان که با مشکل آسیب‌دیدگی روبرو شده بود از سوی مسئولان استانی مورد حمایت قرار نگرفت و یک مراسم خشک و خالی برای تقدیر و تجلیل از شبنم بهشت ستاره بی‌چون و چرای فوتبال دختران ایران را شاهد نبودیم.

هر چند رویکرد اداره‌کل ورزش و جوانان استان در سه یا چهار سال اخیر کمک به ورزشکاران در حد وسع و توان بوده و ارتباط نسبتاً خوبی میان جامعه ورزش و این اداره‌کل به نسبت گذشته وجود دارد اما در سطح کلان استانی رویکرد ورزش‌محور و کمک به رفع مشکلات ورزشکاران استان وجود نداشت.

به گزارش فارس؛ اکنون انتظار می‌رود با تغییر دولت و کنار رفتن مدیرانی که با ورزش بیگانه بودند بتوان دوباره روزهای خوب و پر فروغ فوتسال و فوتبال بانوان در استان را شاهد بود.

انتهای پیام/۸۲۰۰۹/س