بانک های کهگیلویه و بویراحمد در پرداخت تسهیلات ازدواج پیشرو هستند؟
بانک های کهگیلویه و بویراحمد در پرداخت تسهیلات ازدواج پیشرو هستند؟
با توجه به سیاست ها و رویکرد دولت مردمی و عدالت محور سیزدهم در زمینه ازدواج جوانان، بانکهای مختلف در کهگیلویه و بویراحمد به عنوان بنگاه های اقتصادی پیشتاز در پرداخت تسهیلات ازدواج اقدام کرده اند و طبق اعلام وزارت ورزش و جوانان ، این استان رتبه نخست کشور را در پرداخت تسهیلات کسب کرده است.

به گزارش پایگاه اطلع رسانی خبر دیشموک، ازدواج جوانان یکی از اولویت های کاری مهم برای دولت سیزدهم است چرا که جمعیت و جوانی هدف و اهمیت زیادی دارد و طی یکس دو سال اخیر تلاش کرده تسهیلات و وام های اعطایی مطلوبی به جوانان ارائه کند.

برخی بانک های کهگیلویه و بویراحمد همقدم و هم سو با سیاست های دولت تلاش کرده اند تا برنامه های دولت را تحقق بخشند و به منظور تسهیل تامین هزینه های ازدواج جوانان و برای حمایت از جوانی جمعیت، از زمان ابلاغ شیوه نامه پای کار آمده اند.

دولت به دنبال تسهیل در امور جوانان و ارایه وام ازدواج به شیوه های سهل الوصول است تا امکان ازدواج آسان برای آن ها فراهم شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد در این باره می گوید: ارائه تسهیلات قرض الحسنه برای امر ازدواج به عنوان یک اولویت در برنامه دولت برای رفع مشکلات جوانان دیده شده است.

بانک های کهگیلویه و بویراحمد در پرداخت تسهیلات ازدواج پیشرو هستند؟

سید جواد هاشمی مهر افزود: با فرهنگ سازی در خصوص ازدواج سالم و اصلاح تدریجی در جامعه می توان به سمت افزایش ازدواج و کاهش آمار طلاق رفت بنابراین می طلبد به روند پرداخت وام ازدواج به جوانان این استان سرعت داده شود.

 

بانک های کهگیلویه و بویراحمد در پرداخت تسهیلات ازدواج پیشرو هستند؟

ماجرای رتبه آخر کهگیلویه و بویراحمد در پرداخت تسهیلات ازدواج چه بود؟

فروردین ماه امسال، آماری از عملکرد بانک‌های عامل استان ها در پرداخت تسهیلات ازدواج توسط معاون امور جوانان ورزش و جوانان اعلام شد که بر اساس آن کهگیلویه و بویراحمد و خراسان شمالی بدترین عملکرد را داشته اند و سپس تیم اقتصادی استان در مسیر شفاف سازی و راست آزمایی پرداختی وام های ازدواج گام برداشت.

طبق صحبت های معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان به بیش از ۹۲۴ هزار متقاضی در سال ۱۴۰۰ وام ازدواج پرداخت شده است.

به گفته وحید یامین پور، بهترین عملکرد بانک‌های عامل در یزد و بوشهر (۹۴ درصد) و بدترین عملکرد بانک‌های عامل در خراسان شمالی و کهگیلویه و بویراحمد (زیر ۸۰ درصد) بوده است.

هر چند برخی بانک های استان ادعا می کردند که بخش عملکرد بانک های استان در پرداخت وام های ازدواجی ابلاغی به آن ها گویای این است که در پرداختی ها هیچگونه سختگیری نبوده و حداکثر مساعدت در پرداخت تسهیلات انجام گرفته است.

 

بانک های کهگیلویه و بویراحمد در پرداخت تسهیلات ازدواج پیشرو هستند؟

 

چگونه ورق به عنوان استان برتر در زمینه پرداخت ها به نفع کهگیلویه و بویراحمد برگشت؟

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌ های کهگیلویه و بویراحمد در همان فروردین ماه با غیر واقعی دانستن آمار ارائه شده در خصوص بدترین عملکرد بانک های استان در پرداخت وام های ازدواج، گفته بود که به صراحت می گویم این موضوع پذیرفتنی نیست.

اما حالا در یکم اسفندماه ۱۴۰۱، منصور دانش آموز افزود: اخیرا آماری رسمی از سوی وزارت ورزش و جوانان اعلام شده که استان نسبت به تعداد وام های اعطایی به تعداد کل ثبت نام کنندگان رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

وی تاکید کرد: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه، تعداد کل ثبت نام کنندگام وام ازدواج ۱۲ هزار و ۲۷۸ نفر هستند و تعداد وام های اعطایی هشت هزار و ۲۱۸ فقره بوده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌ های کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: تعداد وام های اعطلایی به تعداد کل ثبت نام کنندگان ۶۶.۹ درصد بوده و با این درصد استان رتبه نخست را کسب کرده است.

دانش آموز تاکید کرد: میانگین کشور در این رابطه ۵۶.۹ درصد است اما درصد استان ۶۶.۹ است.

البته دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌ های کهگیلویه و بویراحمد به ایرنا اطمینان داد که اولویت پرداختی های بانک های استان با تسهیلات ازدواج و فرزندآوری است و کوتاهی صورت نخواهد گرفت.

با این حال باید توجه داشت برخی از مردم مشکلاتی برای دریافت تسهیلات عنوان می کنند که ظاهرا مساله اصلی تضمین هایی است که بانک های عامل برای اعطای وام، مطالبه می کنند.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ