بازتاب پیروزی ایران مقابل ولز/۱۰ نکته از پیروزی بزرگ ایران مقابل ولز؛ کی‌روش و شاگردانش چگونه به جام بازگشتند؟+تصاویر
بازتاب پیروزی ایران مقابل ولز/۱۰ نکته از پیروزی بزرگ ایران مقابل ولز؛ کی‌روش و شاگردانش چگونه به جام بازگشتند؟+تصاویر
دیدار دوم تیم ملی فوتبال ایران در مرحله گروهی جام جهانی مقابل ولز که عصر جمعه برگزار شد با نتیجه ۲ بر صفر به سود ایران به پایان رسید.

به گزارش خبر دیشموک،   به نقل از ایرنا پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در مرحله گروهی جام جهانی در قطر در مقابل تیم ملی ولز بازتاب گسترده ای در رسانه های مختلف داشت.

دیدار دوم تیم ملی فوتبال ایران در مرحله گروهی جام جهانی مقابل ولز که عصر جمعه برگزار شد با نتیجه ۲ بر صفر به سود ایران به پایان رسید.

تیم‌های ایران و ولز امروز از ساعت ۱۳:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه احمد بن علی در چارچوب هفته دوم مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از گروه B به مصاف یکدیگر رفتند و در نهایت این دیدار با نتیجه دو بر صفر به سود ایران به پایان رسید.

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در این خصوص گفت: در تیم ما وحدت خوبی ایجاد شد و امروز به ریشه‌های خود بازگشتیم.

بازتاب پیروزی ایران مقابل ولز

وی در نشست خبری پس از برد مقابل ولز اظهار داشت: ما امروز بازی بسیار خوبی داشتیم و همه نشان دادند شخصیت بسیار بالایی دارند. در تیم ما وحدت خوبی ایجاد شد و امروز به ریشه‌های خود بازگشتیم. ما باید بر احساسات بد شکست قبلی غلبه می‌کردیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، گفت: اولین بازی ما غرورمان خدشه‌دار شد اما امروز آن را برگرداندیم و توانستیم خودمان را نشان دهیم و این کار ساده‌ایی نبود. ولز بسیار حریف سرسختی بود و آنها خیلی سریع فوتبال بازی می‌کردند و ما باید تمرکز خود را حفظ می‌کردیم.

شادی ایرانیان در قطر

ایرانیان مقیم قطر و افرادی که برای تماشای این بازی به این کشور سفر کرده اند، عصر امروز به دنبال پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در برابر ولز هیجان خود را برای پیروزی تیم ایران با برگزاری جشن ابراز کردند.

آنان در حالی که به صورت گروهی و فردی پرچم های سه رنگ جمهوری اسلامی ایران را در دست داشتند ضمن حرکت در اطراف ورزشگاه احمد بن حمد خوشحالی خود را به تماشاگران حاضر در این ورزشگاه نشان دادند.

در همین حال شماری از ایرانیان به دنبال این پیروزی غرورآفرین در برابر یک تیم فوتبال اروپایی در یک حرکت فرهنگی – اجتماعی اقدام به جمع آوری زباله های موجود در محل ورزشگاه مزبور کردند.

شادی ایرانیان مقیم دمشق 

شماری از ایرانیان مقیم دمشق به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه عصر امروز (جمعه) در محل این رایزنی برای دیدن مسابقه فوتبال بین تیم های ایران و ولز دور هم جمع شدند و با پیروزی تیم ایران به شادی پرداختند.

این برنامه که برای دومین بار توسط رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه برگزار شد، با استقبال خوب هموطنان ایرانی مقیم دمشق مواجه گردید.
“سید حمیدرضا عصمتی” رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه در گفت وگو با ایرنا، هدف از برگزاری این برنامه را تقویت همدلی و همبستگی میان ایرانیان مقیم سوریه بیان کرد.
ایرانیان حاضر در سالن رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در دمشق که برای پیروزی تیم فوتبال ایران لحظه شماری می کردند، با گل اول ایران به شادمانی پرداختند و تا پایان مسابقه به صورت ایستاده نظاره گر این مسابقه بودند.

در خیابان های دمشق نیز عصر امروز شماری از سوری ها با راه اندازی کاروان های خودرویی از پیروزی ایران در برابر تیم فوتبال ولز ابراز خوشحالی کردند.

آنان در حالی که پرچم های ایران و سوریه را در دست داشتند و به نشان شادی تکان می دادند، در حالی که چراغ خودرو های خود را روشن کرده بودند، شادی کنان برخی خیابان های پایتخت سوریه را طی کردند.

تبریک رئیس فیفا 

«جیانی اینفانتینو» رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) بعد از برد ایران مقایل ولز در جام جهانی به سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان ایران تبریک گفت.

تبریک پیروزی ایران از سوی حکیم

سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی قطر در مقابل تیم ملی ولز را تبریک گفت.

در این پیام آمده است: پیروزی تیم ملی جمهوری اسلامی ایران بر تیم ولز در جام جهانی را که با میزبانی قطر در حال اجرا است، تبریک می‌گوییم.

وی تصریح کرد، امیدواریم دیگر تیم‌های عربی و اسلامی نیز در این جشنواره فوتبالی جهانی نتایج درخشانی را رقم زنند.

حضور امیر قطر در جشن ایرانیان

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر عصر امروز در شادی هواداران تیم ملی فوتبال ایران شرکت کرد.

بر اساس فیلمی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است ، بعد از برد ارزشمند تیم ملی فوتبال ایران در مقابل تیم ملی فوتبال ولز در چارچوب بازیهای جام جهانی ۲۰۲۲ ، امیر قطر با حضور در جایگاه ویژه در شادی هواداران تیم ملی فوتبال ایران شرکت کرد .

پیروزی سزاوارانه

نشریه دیلی میل برد تیم ایران برابر ولز در جام جهانی را سزاوارانه دانست.

این نشریه افزود: ایران در دومین جدال خود در جام جهانی کاملا شایسته کسب برد بود و بازی برتری نسبت به ولز به نمایش گذاشت.

پیروزی بزرگ اسلامی

علی محسن التمیمی یکی از رهبران جریان صدر در واکنش به پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل ولز نوشت: پیروزی بزرگ اسلامی

آمریکا نباید ایران را دست کم بگیرد
خبرگزاری آمریکایی فاکس اسپرت درباره شکست ولز از ایران نوشت: آمریکا نباید ایران را دست کم بگیرد.
این رسانه تصریح کرد: فقط یک امتیاز بازی با آمریکا هم می تواند ایران را به مرحله بعد ببرد و این خطرناک است.
فاکس اسپرت نوشت: ایرانی ها خیلی بهتر از بازی برابر انگلیس ظاهر شدند و بازی برابر با ولز بازی واقعی ایرانی ها بود. ایرانی ها با هم می جنگند به هم پاس می دهند و بازی را برای رقیب سخت می کنند.

آرزوی صعود به دور بعد مسابقات 

محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در توئیتی ضمن تبریک به دولت و ملت ایران ، آرزوی صعود به دور بعد مسابقات را کرد .

او نوشت :پیروزی تیم ملی جمهوری اسلامی ایران در برابر تیم ملی ولز را به جمهوری اسلامی ایران تبریک می گوییم و برای همه برادران و دوستان شرکت کننده آرزوی راهیابی به دور سرنوشت ساز جام جهانی داریم.

ولز در آستانه حذف

روزنامه میرر اسپرت انگلیس در این خصوص نوشت : ولز در آستانه حذف از جام جهانی پس از شکست غم انگیز برابر ایران.

ولز کشوری است که بخشی از پادشاهی بریتانیا و ایرلند شمالی است با مرکزیت شهر کاردیف است.

زهر شدن رکورد گرت بیل را برای ولز 

روزنامه دیاریو اسپورت اسپانیا هم در خصوص پیروزی امروز تیم ملی فوتبال ایران برابر ولز نوشت : ایران رکورد گرت بیل(بیشترین تعداد بازی ملی در تاریخ ولز) را زهر کرد.

شکست غم انگیز ولز

اسکای اسپورتس هم به عنوان یک شبکه تلویزیونی ورزشی در این ارتباط خبر را با عنوان “شکست غم انگیز ولز برابر ایران پس از اخراج هنسی” اعلام کرد.

خوشحالی گریستن

روزنامه اسپانیایی آاس نیز در ارتباط با موفقیت تیم ملی فوتبال ایران نوشت : ایران از خوشحالی گریست.

ضربه غیرمنتظره

روزنامه دیلی استار هم در مطلبی در ارتباط با پیروزی امروز ایران مقابل ولز خاطر نشان کرد “ضربه غیرمنتظره ایران به ولز با پیروزی در وقت های اضافه همراه بود.”

تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مقابل تیم ولز پیروزی باارزشی را کسب کرد؛ نتیجه‌ای که با توجه به شکست ایران در بازی نخست مقابل انگلیس، کمتر کسی توقع آن را داشت.

مصاف ایران با ولز دارای نکات زیادی بود که در ادامه به ۱۰ مورد آن اشاره شده است.

۱. شکست ۶ بر ۲ ایران مقابل ولز باعث شد این تصور به وجود بیاید که کی‌روش تغییرات زیادی در ترکیب تیمش و به خصوص در خط دفاعی انجام دهد؛ اما این تغییرات تنها به حضور سردار آزمون، سعید عزت‌الهی، علی قلی زاده و رامین رضاییان ختم شد.

۲. کی روش به مرتضی پورعلی گنجی و مجید حسینی که مقابل انگلیس عملکرد فاجعه باری داشتند برای بازی با ولز اعتماد دوباره کرد و این ۲ بازیکن جواب این اعتماد را به خوبی دادند و جزو بهترین بازیکنان ایران در این دیدار بودند.

۳. رامین رضاییان یکی از بهترین بازیکنان ایران در بازی امروز بود. بازبکنی که تا همین چند ماه پیش تصور نمی‌کرد شانس حضور در جام جهانی را داشته باشد؛ اما خوش‌شانس بود که کی‌روش به تیم ملی بازگشت تا او بتواند بار دیگر ملی‌پوش شود. رضاییان مقابل ولز هم به خوبی دفاع کرد و هم اینکه گل زد تا بازگشت شکوهمندی به تیم ملی داشته باشد.

۴. همانطور که پس از بازی با انگلیس از کی‌روش انتقادهای تند و البته منصفانه‌ای شد پیروزی مقابل ولز را هم باید مدیون تیزهوشی این مربی دانست. او با تیمی که تصور می‌شد در بحران است ۳ امتیاز باارزشی را کسب کرد. جالب اینکه کی‌روش در طول سال‌های زیادی که سرمربی تیم ملی بود هیچگاه نتوانسته بود در زمان‌هایی که تیمش دچار بحران شده بود را نجات دهد.

۵. حضور آزمون در ترکیب اصلی تیم ملی باعث شد طارمی یک خط عقب‌تر بیاید و نقش وینگل چپ را بازی کند؛ هماهنگی این ۲ بازیکن در کنار خلاقیت قلی‌زاده باعث شد فاز هجومی ایران مقابل ولز خطرناک شود.

۶. گرت بیل که ستاره تیم ولز محسوب می‌شود مقابل ایران هیچ کار مثبتی انجام نداد و به خوبی مهار شده بود. سایر بازیکنان مطرح ولز همچون آرون رمزی هم عملکرد قابل توجهی نداشتند.

۷. گل اول تیم ایران را روزبه چشمی به ثمر رساند. دعوت او به تیم ملی و به خصوص عملکرد ضعیفش در بازی با انگلیس باعث شد انتقادات زیادی از کی‌روش شود. در بازی امروز مصدومیت نورالهی باعث شد چشمی به عنوان بازیکن تعویضی وارد میدان شود و مهمترین گل عمرش را به ثمر برساند.

۸. طارمی به بازیکنی پخته تبدیل شده که حتی در بازی‌هایی که در باز کردن دروازه حریفان ناکام است باز هم می‌تواند تعیین کننده باشد. طارمی در بازی امروز با فراری زیبا دروازه‌بان ولز را مجبور کرد که روی او خطا کند تا باعث اخراج این دروازه‌بان شود. زمانی که ولز ده نفره شد بازی بدون گل در جریان بود. و قطعا یکی دلایل پیروزی تیم ایران همین موضوع بوده است.

۹. یکی از زیباترین بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران در ادوار جام جهانی همین بازی با ولز بود. موقعیت‌های تیم ایران در این بازی آنقدر زیاد بود که می‌توانست کل های بیشتری هم به ثمر برساند.

۱۰. ایران با پیروزی مقابل ولز شرایطش برای صعود به یک هشتم نهایی جام جهانی بهتر شد؛ اما کی‌روش نباید از کنار ضعف‌های این تیم به راحتی بگذرد و از همین حالا به فکر رفع آنها برای بازی با آمریکا باشد.