ایجاد پژوهشگاه بلوط در کهگیلویه و بویراحمد
ایجاد پژوهشگاه بلوط در کهگیلویه و بویراحمد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجوز ایجاد پژوهشگاه بلوط استان از مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در تهران گرفته شده و برای نخستین بار در کشور این واحد در یاسوج احداث خواهد شد.

به گزارش خبر دیشموک،  سید علی احمدزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: در راستای علمی کردن حوزه جنگل های زاگرس و به ویژه استان، قول مجوز این پژوهشگاه اخذ شده و صحبت های لازم با مرکز انجام شده است.

احمد زاده افزود: این پژوهشگاه در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برای حوزه زاگرس در نظر گرفته خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با این رویکرد استان در زمینه حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و توسعه کارهای علمی و دانش بنیان پیشرفت خواهد کرد.

احمدزاده عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد به وسعت بیش از یک میلیون و ۵۵۰ هزار هکتار مساحت، حدود یک میلیون و ۳۹۳ هزار هکتار آن یعنی نزدیک به ۸۷ درصد وسعتش را منابع طبیعی تشکیل می دهد.

۱۶ درصد از جنگل‌های زاگرس را دربر می گیرد و ۲۳ درصد از تولید منابع آبی زاگرس نیز در این استان تولید می‌شود.

به لحاظ جنگل‌های سرشاری که در استان وجود دارد، منابع آبی از بیلان ۱۱.۲ میلیارد متر مکعبی برخوردار است که به ازای هر هکتار جنگل، حدود هزار متر مکعب آب را می‌تواند سالانه نفوذ دهد که این یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب منابع طبیعی در استان است.

ویژگی دیگر استان چهارفصل بودن آن است و دارای تنوع گیاهی، جانوری و اقلیمی بسیاری خوبی است که استان را نه‌تنها در کشور بلکه در دنیا به عنوان یک استان توریستی و دارای پایه منابع طبیعی بسیار خوب و جنگل‌های حفاظتی مطرح کرده است.

انتهای پیام/