اگر صبر داشته باشیم بسیاری از قتل ها و دعواها شکل نمی‌گیرد
اگر صبر داشته باشیم بسیاری از قتل ها و دعواها شکل نمی‌گیرد
دادستان عمومی و انقلاب استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری از برخی اقدامات ضد فرهنگی در استان انتقاد کرد.

به گزارش خبر دیشموک،  نشست مسئولان دستگاه قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد.

در این نشست سیدعلی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در جرم های خشن و سنگین همچون آدم ربایی و سرقت مسلحانه یکی از استان‌های امن کشور به شمار می رویم گفت: متاسفانه بیشتر این جرایم ما ریشه فرهنگی و اجتماعی دارد مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با اینکه محسنات بسیار خوبی داشته مردم مهربان و همچنین شجاع با غیرت و با تعصبی بوده و در بسیاری از صفات مردم استان ما بی‌نظیر هستند اما گاهی اوقات به دلیل کم طاقتی و سایر مسائل بسیار کوچک جرایمی رخ می دهد که اگر دو دقیقه صبر داشته باشیم بسیاری از قتل ها و دعوا ها شکل نمی‌گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با طرح این سوال که چرا استانی با کمترین جرایم امنیتی هستیم اما تعداد زندانی زیادی گاها داشته‌ایم و در تعداد زندانیان جایگاه دوم کشوری در اختیار ما بوده گفت: جای سوال است چرا باید در یک استان امن جمعیت کیفری ما به این تعداد باشد.

وی با بیان این که گاه با تفسیر برخی مسائل در استان تعجب خواهیم کرد گفت: جای تعجب است استانی که در کشاورزی و صنعت و تولید و اشتغال وضعیت آن چنانی ندارد اما جرایمی مانند سرقت در استان ما بسیار کمتر از سایر استان‌ها بوده و در میانه آمارهای کشوری قرار داریم که موضوعی امیدوار کننده برای استان است.

ملک‌حسینی گفت: جمعیت کیفری ما خیلی زیاد است که دلیل دارد برای مثال خیلی‌ها می‌گویند چرا کسی که درب خانه ما آمده و فحش داده را زندان نمی کنید و از این لحاظ توقعات و انتظارات بسیار بالاست در حالی که زندانی کردن هم حد و حسابی دارد.

وی با بیان اینکه معتقدند چون افراد را زندانی نمی‌کنید پس برخوردی در استان صورت نمی‌گیرد گفت: اگر چنین است پس این تعداد زندانی در استان و این جمعیت کیفری چه دلیلی دارد در حالی که رئیس قوه قضاییه تاکید می کند تا آن جا که می‌شود افراد قاتل و خشن و با جرم سنگین به زندان بروند اما در استان ما گاهی مجبور می شویم فرد را برای امنیت جانی خودش هم که شده به زندان بفرستیم.

این مسئول با بیان اینکه بسیاری از دعوا ها در استان ما ریشه فامیلی و خانوادگی دارد و دو طرف با همدیگر خویشاوند هستند گفت: از سوی دیگر توقعاتی از دستگاه قضایی می رود و همه در یک مشکل کوچک به دنبال برخورد و همچنین زندانی کردن طرف مقابل هستند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در ادامه اظهارات خود به شدت از برخی اقدامات غیر فرهنگی در استان انتقاد کرد و گفت: از پدران و پدربزرگ‌های خودمان هم که بپرسیم اقداماتی مثل امروز انجام نمی دادند؛ کجا در مراسمات عزا و عروسی این تعداد تفنگ بیرون می آمد و شلیک می‌کردند.

وی در ادامه گفت: استوری های بسیاری افراد را نگاه کنیم که اسب یا برو یا تیراندازی را گذاشته اند در حالی که این رسم و رسوم دیگر در هیچ جا وجود ندارد.

ملک‌حسینی در ادامه به صورت تلویحی گلایه‌ای هم از بزرگان و ریش سفیدان کرد و گفت: در جلساتی با آنها شرکت می‌کنیم و دست آخر از آن‌ها می پرسیم که آیا شما هم تفنگ و فشنگ نگهداری می‌کنید که بیشتر آنها نه نمی‌گویند.

وی افزود: چرا باید اسلحه را در مراسم‌ها نشانه بزرگی و عظمت بدانیم چرا باید پدر عروس در روز عروسی دختر خودش جان بدهد و چرا باید کاری کنیم که مجبور شویم عروس و داماد جوان را دستگیر کنیم مطمئناً این گونه اقدامات از روی عقل نبوده و نوعی حماقت است.

ملک‌حسینی در ادامه با بیان اینکه اگر می خواهیم تفنگ و فشنگ و ماشه کشیدن را روی استوری های خود به نمایش بگذاریم مدافعان وطن را استوری کنیم گفت: چنین اقداماتی در حالی است که نخبگان بزرگی از این استان به کشور و دنیا معرفی کرده ایم چند روز پیش با یکی از پزشکان استان صحبت می کردیم که معلوم شد بزرگان پزشکی دنیا و سیاسیون برای نشستن با ا وقت می گیرند و یا به استقبال او می آیند اما جوانان ما این چنین افرادی را نمی شناسند.

انتهای پیام/