انتقاد از واگذاری طرح‌ها به افراد و مووسسات خاص/راه‌اندازی اورژانس اجتماعی/حمایت از معلولان دیشموک+تصاویر
انتقاد از واگذاری طرح‌ها به افراد و مووسسات خاص/راه‌اندازی اورژانس اجتماعی/حمایت از معلولان دیشموک+تصاویر
امام جمعه دیشموک خواستار راه اندازی و افتتاح اورژانس اجتماعی شده و بیان کرد: یکی از نیازهای اساسی دیشموک اورژانس اجتماعی می باشد،که انتظار داریم در اسرع وقت نیروهای تخصصی جذب و اورژانس فعال شود.

به گزارش خبر دیشموک، سیدمحسن مظلومی معاون مشارکت ها و اشتغال بهزیستی استان و آقای نیکخو سرپرست بهزیستی شهرستان کهگیلویه با حجت الاسلام شیخ علی اکبر راوند امام جمعه دیشموک دیدار کردند.

 

خدمات تبیین شود/اورژانس اجتماعی راه اندازی شود/تسهیلات کم بهرا پرداخت شود

حجت الاسلام  علی اکبر راوند امام جمعه دیشموک در این دیدار خواستار توجه ویژه به دیشموک شد و اظهار کرد: بهزیستی استان باید در جهت رفع مشکلات منطقه همت بیشتری کرده،به معلولان تسهیلات کم بهره پرداخت  و از قشر معلول حمایت کند.

وی به اهمیت تبیین خدمات نظام اشاره کرد و گفت: خدمات خوبی بهزیستی و نظام به مردم ارائه داده و انتظار داریم این خدمات تبیین شود.

امام جمعه دیشموک خواستار راه اندازی و افتتاح اورژانس اجتماعی شده و بیان کرد: یکی از نیازهای اساسی دیشموک اورژانس اجتماعی می باشد،که انتظار داریم در اسرع وقت نیروهای تخصصی جذب و اورژانس فعال شود.

راوند به نیاز به ایجاد شغل در منطقه اشاره کرد و بیان کرد: بهزیستی استان در جهت اشتغال جامعه هدف نگاه ویژه به دیشموک داشته باشد و تحت پوشش بهزیستی را مساعدت کنند.

امام جمعه دیشموک متذکر شد: بهزیستی اعتبارات حوزه را در جهت کارهای فرهنگی و اجتماعی و رفع مشکلات هزینه کند و نظارت داشته باشد اعتبارات به سمت و سوی کارهای غیر ضرور هدایت نشوند.

امام جمعه دیشموک متذکر شد: در اجرای برنامه های حوزه ی اجتماعی  توسط بهزیستی، نیروهای متخصص فعالیت داشته باشند.

اورژانس اجتماعی دیشموک بزودی راه اندازی می شود/تسهیلات کم بهره۱۰۰میلیون تومانی پرداخت می شود

سیدمحسن مظلومی معاون مشارکت ها و اشتغال بهزیستی استان در این دیدار اظهار کرد: حوزه آسیب های اجتماعی گسترده است و همه انتظارات از بهزیستی هست و بهزیستی در جهت مشکلات و معضلات اجتماعی فعالیت های خوبی دارد ولی به دلیل محدودیت اعتباری شاید  نتیجه ایده ال حاصل نشود و پاسخگوی کلیه ی مراجعات مردمی و مشکلات نباشیم.

وی افزود: توسط بهزیستی خدمات خوبی در سطح کشور و استان ارائه می شود و در بحث اشتغال اگر افرادی از جامعه هدف وجود دارد که مجوزهای لازم از فنی و حرفه ای و…. جهت ایجاد شغل را اخذ کند، بهزیستی تا سقف۱۰۰میلیون تومان وام کم بهره(۴درصد) به آنها پرداخت می کند و نظارت می کنیم و تا حد تونمندی رسانده می شود.

مظلومی اضافه کرد: قبلا بحث این بود  که اگر کسانی وام اشتغال از بهزیستی بگیرند، مستمری شان قطع می شود، ولی باید عرض کنم واقعیت این است که سیاست سازمان و ما بر این نیست و حتی در دستورالعمل هم نیامده است.

وی تصریح کرد:اگر قرار است فرد معلول وام بگیرد و قسط پرداخت کند و ما هم مستمری ایشان را قطع کنیم، کار درستی نیست، و قطع مستمری مددجویی که تسهیلات اشتغالزایی می گیرد در سیاست کاری بهزیستی نیست.

مظلومی در ادامه بیان کرد: در این سفر به دیشموک بازدیدی از مسکن خودمالکی یا عادی مدددجویان تحت پوشش بهزیستی دیشموک و قلعه رئیسی را داشتیم و کسانی که مسکن آنها طبق ضوابط سازمان تایید شود، به هر کدام ۵۰میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می شود.

وی به بازدید از مراکز مثبت زندگی اشاره کرد و گفت: این مراکز خدمات را به خانه مددجو می برند و به مردم خدمت می کنند و بر کمکم و کیف مراکز نظارت داریم.

مظلومی به بحث اورژانس اجتماعی اشاره کرد و گفت: در آینده ی نزدیک اورژانس اجتماعی دیشموک راه اندازی و افتتاح می شود.

اعتبارات حوزه اجتماعی به جوانان تحصیل کرده و تخصصی و مووسسات بومی دیشموک پرداخت شود/ از واگذاری طرح‌ها به مووسسات و افرادخاص خارج از دیشموک که صوری سازی می کنند خودداری شود

وحید آهنگ از فعالان رسانه ای و فرهنگی اجتماعی دیشموک در این نشست هم ضمن ابراز گلایه و انتقاد از پرداخت اعتبارات به نیروها و مووسسات غیربومی ، متذکر شد:بهزیستی اعتبارات را به افراد موسسات خاص غیر بومی ندهد و از این مسئله انتقاد شدید دارم که برخی ها ازمووسسات  خارج دیشموک اعتبارات را از بهزیستی می گیرند و صوری سازی  می کنند و در جهت کارهای فرهنگی اجتماعی به درستی هزینه نمی کنند.

آهنگ با بیان اینکه، در اینخصوص  از مسئول بهزیستی دیشموک هم به دلیل عدم حمایت از نیروها،جوانان و موسسات بومی دیشموک گلایه و انتقاد کردم، تصریح کرد: از سازمان بهزیستی انتظار دارم اعتبارات حوزه بهزیستی در بخش های مختلف به خود جوانان و نیروهای تخصصی این منطقه پرداخت و بر اجرایی شدن برنامه ها بصورت باکیفیت نظارت جدی داشته باشند.

انتهای پیام/

  • نویسنده : وحید آهنگ