انتقاد از عملکرد دولت‌ها در بحث رشد جمعیت/مشوق‌هایی که در اختیار مردم قرار داده نشد
انتقاد از عملکرد دولت‌ها در بحث رشد جمعیت/مشوق‌هایی که در اختیار مردم قرار داده نشد
امام جمعه مرکز استان کهگیولیه و بویراحمد از عملکرد دولت‌ها در بحث افزایش جمعیت انتقاد کرد.
امام جمعه مرکز استان کهگیولیه و بویراحمد از عملکرد دولت‌ها در بحث افزایش جمعیت انتقاد کرد.

به گزارش خبر دیشموک، آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه های نماز جمعه امروز یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که برخی به زندگی بعد از دنیا و معاد اعتقادی ندارند و تمام تکیه گاه آنها دنیاست و از آیات خداوند غافل شده‌اند اظهار کرد: خداوند می فرماید این ها به خاطر چنین تفکری اهل جهنم و دوزخ هستند کسانی که خدا را قبول نداشته و غافل از دستورات پروردگار می‌باشند.

امام جمعه یاسوج و نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص گفت: اینها غافل و دنیا پرست بوده و زندگی آنها منحصر در دنیای مادی شده است و در نقطه مقابل کسانی هستند که ایمان به خداوند یکتا آورده و ایمان به دین الهی و پیامبران داشته و عمل صالح انجام می‌دهند واجبات را رعایت کرده و محرمات را ترک می‌کنند خداوند به واسطه ایمان آنها را هدایت می‌کند.

حسینی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته یاسوج یادآور شد: بسیاری از انسان ها در این دنیا عقب می‌مانند و از خدا و حقیقت عالم دور می‌شوند.

وی به درجات بهشت هم اشاره کرد که مهمترین آن لقاء الله و وصل به خدا و به خالقیت و رزاقیت خدا پی بردن است.

همچنین وی با اشاره به اهمیت شعر و ادب فارسی اظهار کرد: شعر و زبان و ادبیات فارسی را باید پاس بداریم متاسفانه برخی ها زبان مادری و شعر فارسی را کنار گذاشته و زبان بیگانه به آنها تحمیل شده و در بسیاری از کارها از حروف لاتین استفاده می‌کنند در حالی که زبان فارسی زبان اخلاق و عرفان است.

وی همچنین به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و با گرامیداشت این هفته اظهار کرد: به ارواح طیبه شهدای هشت سال دفاع مقدس درود و صلوات می فرستیم در یک شرایط سخت در نابسامانی کشور جنگی بر ما تحمیل شد و گفت فقط ۱۹ ماه از انقلاب و تولد آن گذاشته بود که صدام عهدنامه الجزایر را پاره کرد و جنگ از هوا زمین و دریا آغاز شد و صدام به امر اربابان غربی خود نوکری کرد و تلفات سنگینی به دو کشور ایران و عراق وارد شد.

حسینی گفت: نزدیک به ۲۰۰ هزار شهید و تعداد زیادی مجروح و اسیر دادیم که دو برابر آن تلفات بر کشور عراق وارد شد اما ملت ایران قدرت خود را در این جنگ نشان دادند و این مقاومت درس عبرتی برای قدرت‌مداران عالم شد که فکر می‌کنند می‌توان با زبان زور با ملت ایران سخن بگویند هرکس شرارتی کند با مشت محکم این ملت روبرو می‌شود.

حسینی در ادامه در خطبه دوم با بیان اینکه هر چند در جنگ صدام هر چیز نیاز داشت در اختیار او قرار داده شد اما همین صدام در ادامه با ذلت به دست خودشان کشته می شود و ملت ایران با قدرت به حیات خود ادامه می‌دهد و به فرموده رهبری معظم جنگ تاریخ پر افتخار برای ما بود.

وی گفت: استان ما هم در جنگ سهم بزرگی داشت بیش از ۳۳ هزار نفر رزمنده و ۱۸۰۰ شهید تعداد بسیار زیادی جانباز و آزاده تقدیم انقلاب و اسلام کردیم.

حسینی در ادامه به موضوع جمعیت به عنوان موضوعی بسیار مهم اشاره کرد که امروزه مسئله بحرانی شده و جمعیت ما در حال نزدیکی به صفر شدن است در سال ۹۸ رشد جمعیت تنها یک دهم درصد بود.

وی گفت: هر کشوری جمعیت آن به سوی پیری رفت در عرصه امنیتی اقتصادی علمی و سیاسی و کاری با مشکل مواجه خواهد شد جمعیت پیر توان فکر کردن و کار کردن را ندارد و جمعیتی مصرف گرا خواهد شد.

امام جمعه یاسوج افزود: کسی که عرق ملی داشته باشد و قلبش برای کشور بتپد و انگیزه مذهبی دارد باید به افزایش جمعیت فکر کند.

وی گفت: متاسفانه مشوق های لازم در اختیار قرار داده نشد و در جاهایی به یاد داریم که بیمه برای فرزند چهارم رد نمی‌شد لذا باید دولت برای فرزندآوری مشوق‌ها و امتیازهایی از جمله مشوق مسکن و مشوق اشتغال در اختیار خانواده‌ها قرار دهد.

انتهای پیام/