انتقاد ائمه جمعه دو شهر از وضعیت آبشار «کمردوغ»/ وعده مدیرکل برای ٖتخصیص اعتبار یک میلیاردی
انتقاد ائمه جمعه دو شهر از وضعیت آبشار «کمردوغ»/ وعده مدیرکل برای ٖتخصیص اعتبار یک میلیاردی
آبشار کمردوغ به عنوان هفتمین آبشار از نظر ارتفاع در کشور، گردشگران بسیاری را از سراسر کشور به خود جذب کرده، اما این جاذبه گردشگری وضع مناسبی ندارد. امام جمعه دهدشت و قلعه رئیسی از نزدیک مشکلات آبشار را بررسی کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، یکی از مناطق گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد که به خصوص در ایام نوروز شاهد خیل عظیم گردشگر از سراسر کشور بوده بخش چاروسا در شهرستان کهگیلویه است.

با وجود حرم امامزاده سید محمید که از نوادگان امام جواد (ع) است در ایام نوروز شاهد خیل زائر از سراسر کشور بودیم به نحوی که علاوه بر ۱۲۰ اتاق این امامزاده فضای اسکان مدارس هم تکمیل شد.

آبشار کمردوغ که به عنوان هفتمین آبشار از نظر ارتفاع در کشور نامگذاری شده یکی از زیبایی‌های خلقت است که در سالهای اخیر بسیار گردشگرانی از سراسر کشور از این بشار زیبا بازدید کردند.

اما کمبود امکانات در این مناطق سبب شد تا وقتی گردشگری از این مناطق بازدید می کند شاید برای بار دیگر برنگردد.

مسیر ارتباطی امامزاده سید محمید یکی از مشکلات اساسی این مناطق است که انتقادات زیادی را از سوی زائران به همراه داشت.

آبشار کمردوغ که مسیر ارتباطی آن نگرانی زیادی را به همراه داشته و گردشگران زیادی از این وضعیت انتقاد کرده و همین سبب شد تا موحد نماینده کهگیلویه از وزیر میراث و فرهنگی و گردشگری به دلیل کمبود امکانات مناطق گردشگری چاروسا انتقاد کند.

اما امام جمعه دهدشت به همراه امام جمعه قلعه رئیسی که این روزها بیش از پیش دغدغه مشکلات مناطقی همچون چاروسا و دیشموک را دارد با دست پر و با مدیرکل میراث، فرهنگی و گردشگری استان به آبشار کمردوغ آمد تا هم بازدیدی از مناطق گردشگری داشته باشد و هم مشکلات این آبشار را از نزدیک بررسی کند.

حجت الاسلام وحدانی فر به همراه مدیرکل میراث، فرهنگی و گردشگری و مسئولین اوقاف ابتدا به امامزاده سید محمید رفتند و مشکلات این امامزاده جلیل القدر را بررسی و مشکلاتی همچون مسیر ارتباطی و کمبود فضای پارکینگ و سرویس بهداشتی در امامزاده را مهمترین مشکلات امامزاده سید محمید دانستند.

در ادامه با حضور در آبشار کمردوغ به پایین دست آبشار رفتند و ابتدا رفع مشکل آب آشامیدنی مردم روستای کمردوغ را از مسئولین آبفا درخواست کردند و در ادامه از مدیرکل میراث فرهنگی خواست تا فکری به حال مشکلات آبشار کمردوغ کنند.

امام جمعه شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه آبشار کمردوغ به عنوان یکی از زیبایی‌های شهرستان کهگیلویه باید بیش از این در گذشته به آن توجه می‌شد تصریح کرد: مسیر ارتباطی آبشار و کمبود فضای اسکان مهمترین مشکل آبشار است که اگر این مشکلات برطرف شوند قطعا شاهد حضور گردشگر بیشتر در این آبشار هستیم.

وی از مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خواست تا در سال ۱۴۰۲ مشکلات آبشار کمردوغ را به عنوان یک اولویت در این اداره کل قرار دهند.

حجت الاسلام حیدرخواه امام جمعه قلعه رئیسی هم در این بازدید با بیان اینکه اگر آبشار کمردوغ چاروسا در یک منطقه دیگری بود قطعا بیش از این به آن رسیدگی می‌شد تاکید کرد: مسیر ارتباطی آبشار کمردوغ در شان این همه گردشگر نیست که این همه مسیر را طی می کنند اما وقتی به نزدیکی آبشار می رسند و این کمبود امکانات را مشاهده می کنند نگران می‌شوند.

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه یک تابلو راهنما از دهدشت تا آبشار و امامزاده سید محمید در بین مسیر نیست و این کمترین کاری است که میشد انجام داد تاکید کرد: امیدواریم در سال جدید میراث فرهنگی به مشکلات مناطق گردشگری چاروسا بیش از این رسیدگی کند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری هم در این بازدید با بیان اینکه باید در گذشته به این آبشار رسیدگی می‌شد از تخصیص اعتبار یک میلیاردی به این آبشار خبر داد و گفت: تلاش خواهیم کرد در سال جدید مشکلات آبشار کمردوغ کاهش یابد.

  • نویسنده : مالک آهنگ