انتقادشدید امام جمعه دیشموک از در دسترس بودن مواد مخدر در دیشموک/فعالان توزیع موادمخدر راحت آزاد می‌شوند!
انتقادشدید امام جمعه دیشموک از در دسترس بودن مواد مخدر در دیشموک/فعالان توزیع موادمخدر راحت آزاد می‌شوند!
راوند افزود: از دیگر مشکلات موجود در جامعه در دسترس بودن مواد مخدر است که این مواد به راحتی بین مردم رد و بدل میشوند و مورد دیگر این است که چنین افرادی به راحتی آزاد می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛    امام جمعه دیشموک در خطبه های نماز جمعه با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با مسئولان دیپلماسی کشور و سیاست خارجی گفت: رهبر معظم انقلاب سیاست خارجی را برگرفته از عزت می‌دانند و این عزت به معنی نفی دیپلماسی التماسی است ما در طول این سالها مواردی را داشتیم که دیپلماتها تعبیر درستی نداشتند و تعبیرشان از دیپلماسی همین تعبیر التماسی بود که ممکن است که لحن التماسی نبوده ولی نفی و باطن قضیه التماسی بود عزت نفس یعنی نفی این جور دیپلماسی، یعنی نفی چشم دوختن به دست این و آن بیگانه.

 وی گفت: در کشور ایران با منابع عظیم و نیروی جوان و پای کار جایی برای دیپلماسی التماسی وجود ندارد. 

امام جمعه دیشموک در ادامه با اشاره به مرزهای طولانی کشور با کشورهای همسایه و بعضا مهم و تاثیرگذار، رفتار دولت کنونی در سیاست خارجی و ارتباط با همسایگان را خوب توصیف کرد و گفت: دست های بیگانگان برای ایجاد مشکل و اختلاف بین ایران و همسایگان فعال است اما نباید اجازه چنین کاری داده شود و جلوی محقق شدن سیاست آنها در قبال این موضوع گرفته شود که در همین راستا رئیس جمهور به کشور مسلمان و پر جمعیت اندونزی  سفر کردند که این سفر مهم و حائز اهمیت بود.

وی گفت: به توسعه کشور کمک خواهد کرد که این نگاه به همسایگان و غیر غرب از موارد مورد تاکبد مقام معظم رهبری است و یقینا سیاست منزوی کردن ایران و عدم ارتباط با دنیا را تضعیف میکند که این موضوع شکست دیگری برای آمریکا خواهد بود.

راوند افزود: این توافقنامه ها و قراردادهای یک جانبه و چند جانبه با کشورها شکستی برای آمریکا و بد خواهان این نظام اسلامی است.

حجت الاسلام راوند در ادامه گفت: از دستاوردهای مهم سفر رئیس جمهور امضای ١١سند همکاری و توافق نامه  در حوزه های اقتصادی و تجاری به ویژه حوزه انرژی بود که این ارتباط با دنیا به معنی  این است که دنیا فقط چهار کشور اروپایی و غربی نیست و نگاه به غرب به معنای محروم کردن کشوراز ظرفیت های بین المللی است.

وی گفت: در نظم جدید جهانی که در حال شکل گیری است کشوری که بتواند از ظرفیت‌های بین المللی خود بیشترین استفاده را ببرد می‌تواند جایگاه بین المللی خود را ارتقا دهد.

این خطیب جمعه در ادامه با تبریک بازگشت غرور آفرینانه  ناوگروه ٨۶ارتش جمهوری اسلامی گفت: این حرکت و این ناوگروه پیام دوستی را به دوستان و پیام عزت و اقتدار جمهوری اسلامی  را به دشمنان  مخابره کرد و عظمت جمهوری اسلامی و نیروی دریایی را به رخ دنیا کشید.این عظمت و قدرت است که ناو دنا رابسازند و با کادر تماما ایرانی در بندرهای سایر کشورها پهلو بگیرد.

وی با اشاره به تهدید رژیم غاصب صهیونیستی که چند روز پیش ایران را تهدید کردند گفت: ولی پاسخ ایران موشک بالستیک خیبر با برد ۲۰۰۰ کیلومتر و نقطه زن بود چنین پاسخ عملی ایران به رژیم غاصب صهیونیستی است که اگر دست از پا خطا کنند فرمایش مقام معظم رهبری را با موشک خیبر درباره آنها اجرا میکنیم و تل آویو و حیفا را با خاک یکسان میکنیم رونمایی از این موشک نقطه زن در سالروز فتح خرمشهر یعنی تفکر شهدا بر این کشور حاکم است.

امام جمعه دیشموک در ادامه با اشاره به هفته بدون دخانیات از چهارم تا دهم خرداد افزود: این هفته بدون دخانیات است دخانیاتی که علاوه بر ضرر جانی و مالی بر خرد و اندیشه انسان تاثیر منفی دارد. دخانیات صدمات جبران نا پذیری بر پیکر جامعه وارد میکند و مانعی است که جلوی رسیدن به توسعه پایدار هر کشوری را میگیرد و باعث افزایش آسیبهای اجتماعی از قبیل طلاق و اختلاف خانوادگی میشود.

وی در ادامه به عوارض اقتصادی دخانیات و مواد مخدر اشاره کرد و گفت: هزینه بالای استعمال مواد مخدر هزینه نگهداری از معتادان هزینه مبارزه با مواد مخدر و هزینه قضات در دادگستری ها از مهمترین مشکلات و عوارض اقتصادی مواد مخدر است.

راوند افزود: از دیگر مشکلات موجود در جامعه در دسترس بودن مواد مخدر است که این مواد به راحتی بین مردم رد و بدل میشوند و مورد دیگر این است که چنین افرادی به راحتی آزاد می‌شوند.

حجت الاسلام راوند در ادامه با تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا ع  بیان کرد: فردا صبح به همین مناسبت  منطقه دیشموک میزبان کاروان زیر سایه خورشید و خدام امام رضا و پرچم مبارک حرم رضوی است که می‌طلبد همه مردم در این جشن شرکت کنند و از راه دور زائر حرم امام رضاع باشند عرض ارادتی به محضر ضامن آهو ثامن الححج داشته باشند.

امام جمعه دیشموک در ادامه گفت:کسب حلال یکی از فصائلی است که دین اسلام بر آن تاکید فراوان دارد.

وی با اشاره به سخن پیامبر گفت: یکی از ارکان مهم دین اسلام زکات است و ترک آن از بزرگترین گناهان کبیره است وهم ردیف شرک و تکذیب معاد است و این عمل از اسباب سقوط در آتش جهنم بیان شده است

پایان پیام/