آرش آهنگ- یکی از محورهای توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد و مناطق محروم آن بیشک ایجاد راههای ارتباطی مناسب برای خروج از بنبست است که در استان کهگیلویه و بویراحمد همچنان بنبستها وجود دارند هر چند کارهای خوبی انجام شده اما تا خروج کامل از بنبست راه زیادی مانده است.
یکی از این مناطق دیشموک است که ظرفیتهای بزرگی در زمینههای مختلف از جمله در حوزه گردشگری و معادن و البته نیروی انسانی ناب دارد ولی به دلیل نبود راههای مناسب و استاندارد همچنان یکی از مناطق محروم استان و کشور به شمار میرود.
برای مثال پل شماره ۲ تنگ چویل به نام ۴۲ متری که از سال ۸۴ تاکنون باعث مشکلات زیادی برای شهروندان خوزستانی و مردم شهرستان کهگیلویه شده اکنون نیز نیمه کاره رها شده است.
این پل که پل شماره ۲ ارتباطی بین خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد یا پل ارتباطی بخش صیدون در استان خوزستان و دیشموک استان کهگیلویه و بویراحمد است متاسفانه نیمه کاره رها شده است.
به گزارش خبر دیشموک، مردم میگویند دلمان خوش بود که راه ارتباطی خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شده و هنگامی که این راه بین دو استان باز شد مردم با اشتیاق خاصی از مسوولان تقدیر و تشکر میکردند چرا که فکر میکردند تمام مشکلات جادهای این مسیر به مرور زمان برطرف میشود.
اما این دل خوشی مبدل به تلخ کامی برای مردم بخش دیشموک شد که هر بار جان یک جوان در این مسیر گرفته شد و هیچ مسئولی نبود که حتی برای التیام آلام خانوادههای داغدیده حداقل کاری کند و سرکشی داشته باشد.
راه تنگ چویل در برههای آرزوی مردم بخش دیشموک بود اما در حال حاضر هر خانوادهای که فرزندانشان از این مسیر تردد میکنند هزار بار برای به سلامت برگشتن آنها میمیرند و زنده میشوند.
متاسفانه رفع مشکل راه تنگ چویل هم در راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد و هم در راهداری استان خوزستان دچار مشکلاتی است و آن گونه که معلوم است از سمت هر دو استان این مشکلات نه بررسی و نه پیگیری شده است.
مشکلات در حوزه تنگ چویل یکی نیمه کاره رها شدن پل شماره ۲ تنگ چویل، نداشتن گارد ریل، دست اندازیها و راه پر از چاله و چوله در حوزه راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد و در راهداری استان خوزستان متاسفانه به علت وجود سراشیبهای بسیار تند و نداشتن گارد ریل از مهمترین مشکلات حوزه تنگ چویل دیشموک و صیدون است.
اما پل نیمه کاره رها شدن شماره ۲ تنگ چویل پل ارتباطی است که در حوزه راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد است و این پل از سال ۸۴ تا به حال تکمیل نشده و حال حاضر نیمه کاره رها شده است.
این پل که در سالهای گذشته مشکلات زیادی برای مردم بخش دیشموک و گلایهمندی مردم حوزه صیدون را به صدا در اورد به همراه بوده است و در سالهای گذشته در تابستان باعث خراب شدن جلوبندی خودروهای مردم شده و در زمستان بر اثر بارش باران علاوه بر اینکه بسیاری از خودروهای مردم دچار هزینههای گزاف گردید راه ارتباطی بین دو بخش صیدون و دیشموک قطع میشد.
به گزارش خبر دیشموک؛ اهمال کاری مسوولان و همچنین تغییر و تحول در مسوولان دو استان یکی از دلایل عدم پیگیری مجدانه مسوولان در رفع این مشکل است و در حال حاضر به علت عدم تامین اعتبار این پل راکد شده و متوقف گردید.
مردم دو بخش دیشموک و صیدون ضمن ابراز گلایه مندی خود از نیمه کاره رها شدن این پل خواهان و خواستار رفع این مشکل شدند و بیان کردند که این پل اگر به زودی اصلاح نشود متاسفانه مانند سالهای گذشته باید با قطع ارتباط بین این دو بخش همچنان منتظر وعده مسوولان باشیم.
با توجه به اینکه پل کنونی تا کنون دست به دست چند پیمانکار شده متاسفانه هیچ یک از پیمانکاران نتواستند پروژه را از سال ۸۴ تا امروز به بهره برداری برسانند و پیمانکاران قبلی نسبت به حقوق و مزایای کارگران در این پل نیز بدهکار هستند.
به گزارش خبر دیشموک؛ مردم همچنان منتظر تحقق وعدههای مسوولان در خصوص رفع مشکلات حوزه تنگ چویل در بخش دیشموک و صیدون هستند و یا منتظر جوابیهای قانع کننده در این خصوص جهت توجیه عدم رفع این مشکل که لازم است جوابگو باشند.
انتهای پیام/