اجرای طرح ملی دام سبک در دیشموک/نگاه ویژه سپاه برای توسعه در دیشموک(+تصاویر)
اجرای طرح ملی دام سبک در دیشموک/نگاه ویژه سپاه برای توسعه در دیشموک(+تصاویر)
برای اولین بار با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در روستاهای محروم دیشموک اجرای طرح ملی دام سبک آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبر دیشموک ؛ برای اولین بار با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در روستاهای محروم دیشموک اجرای طرح ملی دام سبک آغاز شد.

دکتر زمانی مدیر(bds) استانی این پروژه در گفتگو با خبرنگار خبر دیشموک گفت : این طرح با هماهنگی قرارگاه پیشرفت ابادانی سپاه با مدیریت اینجانب و همکاری ,سید هادی غفاری مسئول قرارگاه سپاه در بخش دیشموک وbdsمحلی و مشارکت دامداران برای اولین بار در بخش دیشموک آِغاز شد.

مدیر مسئول این طرح در استان گفت: این طرح برای ارتقاء بهره وری در حوزه تولیدات دام سبک، افزایش درآمدزایی دامداران ،کاهش تخریب مراتع،افزایش تولید، افزایش زایش در دام سبک و کاهش هزینه های دامپروری می باشد.

دکتر زمانی بیان کرد : در این طرح دستگاههای ذیربط اعم از قرارگاه پیشرفت ابادانی سپاه ،اداره دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد و جهاد کشاورزی، طرح سه ساله ای را با مساعدت هم آغاز کردند .

وی اظهار کرد : هدف و مسیر اصلی آن اصلاح نژاد دام سبک در منطقه می باشد.

 

 

زمانی گفت : در منطقه حاضر شدیم تا با مشارکت مسئول قرارگاه پیشرفت آبادانی سپاه نماینده خود در بخش دیشموک به عنوان Bds محلی را انتخاب و همچنین بازدید میدانی از دامداری ها به منظور مشاوره معاینه دام و درمان دام های مریَض انجام دهیم.


وی در ادامه افزود: مدیریت این طرح از دوماه پیش اغاز شد و خدا را شکر اهداف اولیه که شناسایی و انتخاب روستاهای هدف و شناسایی و انتخاب Bds محلی و بازدید میدانی اینجانب مدیر پروژه استانی از واحدهای دام سبک روستاهای بخش دیشموک بود؛ به نحو احسن انجام شد.


زمانی متذکر شد : انتخاب پنج روستا به عنوان هدف در بخش دیشموک به نام های مورخانی ،دشتک،باغکلک بناری ،نسه طاویس براساس تعداد راس دامی که در قانون طرح آماده معین شد.

در پایان دکتر زمانی گفت : از منطقه راضی ام و امیدوار به آینده خوب , چون استقبال دامداران خیلی خوب بود و نیروهای پرتلاش و باتجربه ای همچون سید هادی غفاری نماینده قرارگاه در منطقه حضور داشته که ما را جهت خدمت به مردم همکاری می کنند.