انتشار ۶ کتاب در حوزه زنان و کودک/ حمایت از تولیدات حوزه بانوان در ۸ سال دفاع مقدس
انتشار ۶ کتاب در حوزه زنان و کودک/ حمایت از تولیدات حوزه بانوان در ۸ سال دفاع مقدس
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته شش کتاب در حوزه زنان استان در خصوص هشت سال دفاع مقدس چاپ و منتشر شد.

به گزارش خبر دیشموک، نادیا صداقت در جلسه کمیته زنان و دفاع مقدس به اقدامات این کمیته در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: ثبت و ضبط خاطرات زنان خانواده‌های شهدا، جانبازان و پیشکسوتان دفاع مقدس در دستور کار قرار گرفت که در همین خصوص ۷۱ مصاحبه ثبت و شش کتاب در حوزه زنان و کودک منتشر شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حمایت از برنامه‌های پژوهشی نقش زنان در دفاع مقدس گفت: تولیدات و مستندات رادیویی و تلویزیونی نقش زنان استان در دفاع مقدس مورد حمایت است که از جمله آن می‌توان به مستند« چشم به راه در خصوص مادر شهید جاویدالاثر فضل‌الله خوید» اشاره کرد‌.

صداقت، برگزاری نهمین جشنواره‌های اسوه‌های صبر و مقاومت در مهرماه گذشته را از مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده دانست و عنوان کرد: با هدف آشنایی نسل جوان با فرهنگ شهادت طرح سلاله‌ها در مدارس سراسر استان برگزار شد.

وی با اشاره به برپایی ۲۰ نمایشگاه عکس زن و مقاومت به صورت مجازی و حضوری افزود: بانک اطلاعاتی زنان ایثارگر و شهیده استان تکمیل شد ضمن اینکه در طرح معینه ۳۲ مورد دیدار و سرکشی از مادران شهدا انجام شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری به برنامه‌‌های کمیته زنان و دفاع مقدس در سال جاری با شعار «ما مقاوم هستیم» اشاره کرد و گفت: برگزاری دهمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت، همایش پیام‌آوران عاشورا، جمع‌آوری خاطرات خواهران و دختران شهدا در قالب جشنواره و توجه به امر جهاد تبیین در حوزه دفاع مقدس و مقاومت مبتنی بر منویات مقام معظم رهبری و با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری، اجتماعی و سیاسی از جمله برنامه‌های در دست اجرا در سال جاری است.

صداقت عنوان کرد: در سال جاری توجه ویژه‌ای به یادمان‌ها و المان‌های زنان و دفاع مقدس خواهیم داشت، ضمن اینکه خاطرات خانواده شهدای نیروی انتظامی و زنان انقلابی استان ثبت و ضبط می‌شود.

در این جلسه بانوان مشاور در حوزه دفاع مقدس در دستگاه‌های اجرای استان برای هرچه بهتر اجرای برنامه های این حوزه در سال جاری پیشنهادات خود را ارائه دادند.

انتهای پیام/