اعلام قیمت گوشت قرمز در چاروسا/برخورد با هرگونه گرانفروشی
اعلام قیمت گوشت قرمز در چاروسا/برخورد با هرگونه گرانفروشی
قیمت گوشت قرمز در چاروسا اعلام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، در راستای نظارت بر بازار و قیمت گذاری نشستی در بخشداری چاروسا برگزار شد.

 این نشست رئیس تعزیرات شهرستان کهگیلویه، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه و چاروسا، نماینده صنعت معدن، شهردار، شورا امور صنفی و شبکه بهداشت چاروسا با حضور قصابان چاروسا در محل بخشداری با حضور بخشدار چاروسا برگزار شد.

در این نشست قصابان از مشکلات و قیمت های پیشنهادی خود گفتند.

در این نشست قصابان ابتدا نبود دام زنده، انتقال دام زنده از چاروسا به شهرستان ها و استان های همجوار، نبود کشتارگاه و افزایش قیمت دام زنده را از مهمترین مشکلات خود دانستند.

آذربهرام شهردار قلعه رئیسی در این نشست بر عدم پرداخت عوارض و رعایت نکردن بهداشت اشاره کرد.

شهبازی مسئول امور صنفی چاروسا هم در این نشست خواستار رفع مشکلات قصابان و همچنین خواستار اعلام قیمت منصفانه برای قصابان شد.

حبیب پور نماینده بهداشت از مشکل بهداشت توسط قصابان انتقاد کرد و گفت: تب مالت در منطقه وجود دارد و یک مغازه دار و قصاب باید کارت بهداشت داشته باشد و بر محیطی که قصابی می شود باید نظارت شود.

بازرگان رئیس تعزیرات شهرستان کهگیلویه بر نظارت بیشتر در بازار چاروسا و شهر قلعه رئیسی تاکید و بر برخورد با متخلفان در بازار تاکید کرد.

روزیان رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه هم به آماری از اقلام تنظیم بازار چاروسا اشاره و گفت: در سال جدید تلاش خواهیم کرد که سهمیه اقلام تنظیم بازار به چاروسا افزایش داده شود و در زمینه نظارت در بازار تلاش خواهیم در ایام مختلف سال اقدامات خوبی را انجام دهیم.

در ادامه نجیب الله ایزدخواه بخشدار چاروسا با تقدیر از مسئولین شهرستان و حضور قصابان در این نشست گفت: کمبود نیرو در جهاد کشاورزی چاروسا یکی از مهمترین مشکلاتی است که این اداره با آن روبرو است و باید مسئولین جهاد کشاورزی فکری به حال آن کنند.

ایزدخواه خواستار افزایش سهمیه اقلام غذایی منطقه چاروسا شد و گفت: امیدواریم به دلیل هم محرومیت در روستاها و تحت حمایت بودن مردم در کمیته امداد و بهزیستی اقلام غذایی تنظیم بازار در چاروسا توجه بیشتری شود.

وی از تعزیرات حکومتی شهرستان کهگیلویه خواستار نظارت دقیق و بیشتر بر بازار چاروسا شد و گفت: نظارت دقیق بر بازار باید مورد تاکید تعزیرات حکومتی قرار بگیرد و با متخلفان برخورد جدی صورت گیرد تا تخلفات کاهش یابد و این نظارت هم مستمر باشد و تنها به یک ایام خاص مرتبط نباشد.

ایزدخواه عنوان کرد: هر کس در هر جایی کار می کند خدمت حساب می شود و قصابان یا باید قانون یا شرع محل را مورد ارزیابی خود قرار دهد و به دلیل اینکه در منطقه ما خود تولید کننده دام زنده هستند باید به مردم کمک کرد.

بخشدار چاروسا با بیان اینکه جلوگیری از ارسال دام زنده با همکاری دستگاه قضا و نیروی انتظامی مورد تاکید قرار بگیرد بیان کرد: قرار نیست برای افزایش درآمد و کم کاری عده ای دیگر مردم ضرر کنند و هر مسئولی که در امور مردم بخواهد کم کاری کند قطعا برخورد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه نرخ گوشت باید دقیق مشخص و در بنر درج شود و  به مردم هم اعلام و قصابان هم باید قانون را لحاظ کنند ادامه داد: هر قیمتی که در این نشست مصوب شد همه باید پایبند باشند و هرکس تخطی از این قیمت و قانون کند قطعا برخورد و از تعزیرات و جهاد کشاورزی می خواهیم به جد موضوع پیگیری و برخورد کنند.

در پایان این نشست مصوب شد که قیمت گوشت بره و کهره ۲۵۰ هزار تومان و قیمت بز و میش ۲۱۰ هزار تومان در بازار بخش چاروسا به فروش برسد و مردم هم غیر از این قیمت خریداری نکنند و اگر غیر از این قیمت مبلغی بالاتر فروش شد به مسئولین مربوطه اعلام تا برخورد شود.

در ادامه مسئولین با حضور در سطح بازار شهر قلعه رئیسی از قصابی ها و نانوایی های شهر قلعه رئیسی بازدید کردند.

پایان پیام/۸۲۰۲۱

  • نویسنده : مالک آهنگ