اعزام ۲۱۵ بانوی دیشموکی به مشهد مقدس+جزئیات
اعزام ۲۱۵ بانوی دیشموکی به مشهد مقدس+جزئیات
حجت الاسلام راوند :از دانش آموزان انتظار می رود در این اردو از  جلسات بیشترین بهره را برده ب و  کتب دینی را مطالعه تا با سیره اهل بیت (ع) علی الخصوص امام رضا علیه السام بیشتر آشنا شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک ، ۲۱۵ نفر از بانوان دیشموکی به همت کمیته امداد امام خمینی (ره) و گروه جهادی هاجر به مشهد مقدس اعزام شدند.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر راوند  امام جمعه دیشموک در جمع بانوان اعزامی به مشهد ضمن اشاره به خدمات ارزنده کمیته امداد در بخش دیشموک گفت:یکی از کارهای مهم امام حسن عسکری در خفقان آن زمان، معرفی امام زمان من لم یعرف امام زمانه و زمینه سازی برای غیبت بود، چون نمی‌توانست تولد امام ز مان را علنی کند و نمی‌شد مخفی باشد، با فرستان نامه و فرستادن پول برای عقیقه کردن برای امام زمان، امام بعد از خودش را معرفی کردند. پس امام توجه دارد و عمل و رفتار ما را می‌بیند ،از این فرصت زیارت بهترین استفاده را برده و با مطالعه سیره امام رضا معرفت خودمان را نسبت به ائمه اطهار خصوصاً امام رضا علیه السلام بالا ببریم.

رئیس کمیته  امداد در جمع دانش آموزان گفت : کمیته امداد امام خمینی (ره) دیشموک دارای ۳۱۵۱ خانوار که جمعیتی بالغ بر ۱۰۲۵۱ نفر تحت حمایت خود دارد و در شش ماهه نخست سال مبلغی بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان به صورت بلاعوض و وام به آنها پرداخت نمود.

افسانه اضافه کرد :بعضی ها خدمات نظام را زیر سوال برده و میگویند کمیته امداد مردم را گدا پرور بار آو رده است ، در صورتی که چنین نیست و در سال ۱۴۰۱/۱۴۰۰ بالای ۶۰ درصد از  قبول شده گان  دانش آموزان کمیته امداد در رشته های پزشکی ، دندان پزشکی ، پیراپزشکی،علوم آزمایشگاهی اتاق عمل ، دانشگاه فرهنگیان و ..بودند  که باعث افتخار کمیته امداد بوده و در این راه از آموزش و پرورش منطقه دیشموک تشکر میشود.

افسانه در پایان گفت :در شش ماهه اول ۱۴۰۱ چند نفر از مددجویان به مشهد مقدس و ۱۳۱ نفر از آنها به کربلای معلی مشرف شدند و امروز ۲۱۵ نفر از  بانوان دیشموکی به همت کمیته امداد و با همکاری گروه جهادی به مشهد مقدس اعزام می شوند.

  • نویسنده : مالک آهنگ