استان نیازمند حمایت هلال احمر در حوزه تجهیزات است
استان نیازمند حمایت هلال احمر در حوزه تجهیزات است
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنج میلیارد تومان کمک به حوزه هلال احمر برای خرید تجهیزات از محل اعتبارات بحران در نظر گرفته شده و انتظار می رود هلال احمر کشور نیز برای تکمیل ساختمان و تامین خودرو و ماشین‌آلات به استان کمک کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، سید علی احمدزاده روز چهارشنبه در دیدار با یعقوب سلیمانی دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور در یاسوج، اظهار کرد: هلال احمر استان یک مجموعه نیروی پای کار و متدین هستند و خوشبختانه شاهد انسجام بین نیروهای جمعیت با مدیر جدید هستیم.

وی عنوان کرد: برای حمایت از هلال احمر استان قصد داریم از محل اعتبارات بحران برای تجهیزات و کمک به پایگاه‌های این جمعیت کمک کنیم که از دبیرکل جمعیت هلال احمر می‌خواهیم در این زمینه به این استان توجه ویژه داشته باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور خواستار ایجاد پایگاه های هلال احمر در شهرستان های فاقد این جمعیت شد.

احمدزاده تصریح کرد: طرح جامع برای ارتقاء شاخص های جمعیت هلال احمر استان با هماهنگی از مدیریت کشوری در این استان تدوین شود.

وی نقش هلال احمر را در مقابله با بحران های طبیعی و غیرطبیعی بسیار مهم و اثر گذار دانست و گفت: استان در تابستان امسال گرفتار باران ۳۸۰ میلی‌متری بود و در کمتر از یک ساعت ۱۱۰ میلی‌متر در شهر یاسوج باران بارید و شرایط خاص و ویژه‌ای برای استان ایجاد شد که خوشبختانه هلال احمر در این زمان هم پای کار آمد و در کنار مردم در حال خدمات‌رسانی بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: هلال احمر استان قبل از ما مسئولان به مناطق عشایری در دورترین مناطق رفته بوده و مردم را در چادرهای هلال احمر اسکان داده بود و با گذر از جاده های مال رو به مردم مناطق عشایری در صعب‌العبورترین مناطق امدادرسانی کردند.

احمدزاده عنوان کرد: طی روزهای اخیر که بارش برف حتی در۲۷ سال گذشته مشابه نداشت و موجب قطع آب، برق و برخی از مسیرها شد به طوری که برای مردم مشکلاتی ایجاد کرد هلال احمر در این عرصه هم به خوبی پای کار بود.

وی بیان کرد: بارش برف موجب قطع راه‌های ارتباطی شهرستان مارگون شده بود، دانش‌آموزانی که باید در کنکور شرکت می‌کردند در راه ماندند و شرایط سختی را چند ساعت قبل از برگزاری آزمون کنکور تجربه کردند که هلال احمر به یاری دانش‌آموزان این منطقه شتافت و این عزیزان توانستند در اسرع وقت به آزمون برسند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور نیز گفت: ما آمادگی همکاری داریم و به هر میزانی که استان برای هلال احمر بودجه اختصاص دهد به همان انداز اعتبار اختصاص دهیم.

یعقوب سلیمانی افزود: برای احداث داروخانه، ایجاد پایگاه در شهرهای فاقد مرکز جمعیت هلال احمر، توسعه نیروها، ماشین آلات و تجهیزات به استان اعلام آمادگی می کنیم.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ