از صادرات بیش از ۲ میلیون دلار کالا تا مجوز واردات از طریق گمرک استان 
از صادرات بیش از ۲ میلیون دلار کالا تا مجوز واردات از طریق گمرک استان 
مدیر عامل گمرک کهگیلویه و بویراحمد گفت: در یک سال گذشته تاکنون، بیش از ۲ میلیون و ۱۸۰ هزار دلار کالا از این استان به سایر کشور‌ها صادر شد.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، عبدالکریم بیاتی مدیر عامل گمرک استان در نشست با اصحاب رسانه عمده محصولات صادراتی به کشور‌ها را سیمان مارگون عنوان کرد و افزود: در مجموع هزار و ۵۴۱ تن کالای صادراتی به ارزش ۲ میلیون و ۲۹۰ هزار و ۳۰۷ دلار از کمرگ استان خارج شده است.

بیاتی از هماهنگی با واحد‌های تولیدی در سال گذشته برای صادرات محصولات آن‌ها از طریق گمرک استان خبر داد و یادآور شد: در سال گذشته ۸۶ هزار و ۵۸۵ تن صادرات داشتیم که از نظر ارزش ۳ میلیون و ۹۹۳ هزار و ۷۶۹ دلار است.
مدیر عامل گمرک کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امسال ۷۶ هزار و ۲۷۵ تن به ارزش دو میلیون و ۱۸۰ هزار و ۱۰۶ دلار صادرات داشتیم، ادامه داد: این میزان صادرات افزایش ۱۸ هزار برابری را در مقایسه با سال گذشته نشان می‌دهد.
وی گفت: در یک سال گذشته ۳۵۸ تن به ارزش ۲۳۸ هزار و ۹۳۹ دلار محصولات سینیره، ۴۸ تن به ارزش ۱۶۴ هزار دلار عصاره شیرین‌بیان، ۷۵ هزار ۸۵۴ تن سیمان مارگون به ارزش یک میلیون و ۷۴۴ هزار و ۵۵۵ دلار به سایر کشور‌ها صادر شده است.
بیاتی افزود: کشور‌های کویت، ترکیه، آفریقای جنوبی، آلمان، افغانستان و عراق مقصد محصولات صادراتی استان بوده است.
مدیر عامل گمرک کهگیلویه و بویراحمد به پرونده‌های قاچاق هم اشاره کرد و ادامه داد: ۴۳۵ پرونده به ارزش ۲۴۴ میلیارد و ۴۷۹ میلیون ۶۶۷ هزار ریال در یک سال گذشته بررسی شد.
وی با بیان اینکه در چهارماهه نخست امسال ۱۲۰ فقره پرونده قاچاق به گمرک استان ارسال شد، گفت: در مجموع ارزش این پرونده‌ها ۴۷۳ میلیون ۱۱۴ هزار و ۳۲ ریال بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد ۵۸ درصد رشد داشته است.
بیاتی همچنین از مجوز واردات محصولات از طریق گمرک استان خبر داد و افزود: واحد‌های تولیدی که نیاز به واردات مواد اولیه یا سایر محصولات دارند می‌توانند با مراجعه به گمرک استان کار‌های خود را انجام دهند.
انتهای پیام /
  • نویسنده : مالک آهنگ