ارتباط قهوه با اضطراب و افسردگی
ارتباط قهوه با اضطراب و افسردگی
قهوه و چای از جمله نوشیدنی‌های محبوب در ایران هستند. هر دو نوشیدنی حاوی مقدار زیادی کافئین هستند. البته میزان کافئین موجود در قهوه نسبت به چای بیشتر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ اضطراب و استرس یکی از علائم شایع و مهم بیماری افسردگی است. در واقع این بیماری با شروع استرس خود را نشان می‌دهد. در حالی که در همان مراحل اولیه می‌توان با نوشیدن قهوه از شدت گرفتن استرس و اضطراب پیشگیری کرد. در این نوشیدنی چندین آنتی اکسیدان وجود دارد که می‌تواند نواحی آسیب‌دیده‌ی مغز را درمان کند.

افسردگی باعث کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن می‌شود. زیرا بدن در شرایط اضطراب مقدار زیادی هورمون کورتیزول ترشح می‌کند. این هورمون به منظور افزایش قدرت بدن برای مقابله با تهدیدات خارجی تولید می‌شود. اما وقتی بیش از حد نیاز بدن باشد، برعکس عمل می‌کند. پس در این مواقع سیستم ایمنی بدن ضعیف می‌شود. در واقع قهوه برای درمان افسردگی سیستم ایمنی بدن را با کمک آنتی‌اکسیدان‌ها قدرتمند می‌کند.

 

شکی نیست که کافئین مولکولی با قدرت جذب می‌توانند بر روی مغز تغییرات شیمیایی ایجاد کند. وقتی دچار افسردگی شده باشید، به دلیل از بین رفتن سلول‌های عصبی، مغز قادر به دریافت هیچ پیامی نیست.

 

کافئین چطور افسردگی را درمان می‌کند؟

شکی نیست که کافئین مولکولی با قدرت جذب می‌توانند بر روی مغز تغییرات شیمیایی ایجاد کند. وقتی دچار افسردگی شده باشید، به دلیل از بین رفتن سلول‌های عصبی، مغز قادر به دریافت هیچ پیامی نیست. در این زمان شما به بی‌اشتهایی یا پرخوری و کم‌خوابی مبتلا می‌شوید.

خاصیت ضد افسردگی قهوه به این دلیل است که باعث عدم تعادل شیمیایی، التهاب مغز، ضعف سیستم ایمنی بدن، اختلال احساسات و استرس بیش از حد می‌شود. در حالی که کافئین می‌تواند از دو طریق عملکرد مغز را بهبود ببخشد. پس تمامی علائم گفته شده با تغییر عملکرد مغز، بهبود می‌یابند.

کافین مواد شیمیایی مغز را افزایش داده و باعث تحریک روحیه‌ی شما می‌شود.

کافئین به اسانی به مغز می‌رسد که باعث افزایش فعالیت دوپامین و سروتونین در بدن می‌شود.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ