اذعان شبکه بانکی کهگیلویه و بویراحمد به انحراف در تسهیلات مشاغل خانگی
اذعان شبکه بانکی کهگیلویه و بویراحمد به انحراف در تسهیلات مشاغل خانگی
سیستم بانکی کهگیلویه وبویراحمد معتقد هستند تسهیلات مشاغل خانگی کهگیلویه وبویراحمد می‌رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛  شبرنگ در نشست مشاغل خانگی با اشاره به ۱۰۳ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی استان در سال جاری گفت: تاکنون بالغ بر۳۰ میلیارد تومان تسهیلات جذب شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد سپس به تعهد اشتغال استان در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: تعهد اشتغال استان ۱۰ هزار و ۸۶ شغل است که تاکنون ۶۱ درصد تعهد استان محقق شده و ۶ هزار و ۱۰۰ شغل ایجاد و در سامانه رصد به ثبت رسیده است.

این مسوول عنوان کرد: جایگاه استان در سامانه رصد در کشور ۱۶ است که با اقدامات صورت گرفته حوزه مشاغل خانگی و ثبت آن در سامانه رصد جایگاه استان ارتقاء می‌یابد.

در ادامه بانک‌های عامل به ارائه گزارش در خصوص پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی پرداختند که معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری از عملکرد بانک توسعه تعاون، رفاه و صادرات ابراز رضایت کرد.

مدیرعامل شعب بانک توسعه تعاون با بیان اینکه تسهیلات اشتغالزایی منجر به ایجاد اشتغال نمی‌شود، گفت: بعد از اعطای تسهیلات کارشناس بانک جهت نظارت به منزل فردی متقاضی مراجعه کرده اما بهانه آوردند و اجازه ورود کارشناس بانک را ندادند.

منتظریان بیان کرد: انحراف در مشاغل خانگی زیاد است و گاها تسهیلات مشاغل خانگی منجر به ایجاد اشتغال نمی‌شود‌.

اما در همین خصوص باقرپور معاون اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سه مرحله بر روند اعطای تسهیلات نظارت می‌شود مرحله صدور مجوزها، مرحله ارجاع پرونده به بانک و مرحله سوم نظارت حین پرداخت است.

در ادامه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه انحراف در تسهیلات برای ما قابل قبول نیست، گفت: هدف ما اجرای تعهدات اشتغال است.

سید احسان عسکری خواستار تشکیل تیم نظارتی برای جلوگیری از انحراف در تسهیلات شد و گفت: تیم نظارت بر اجرای تسهیلات مشاغل خانگی با حضور نماینده حوزه اقتصادی استانداری، اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی و بانک‌ها تشکیل و بر نحوه هزینه کرد تسهیلات نظارت کنند.

وی عنوان کرد: متقاضیانی که دو ماه از ارجاع پرونده آنها به بانک گذشته اما تاکنون مراجعه نکرده‌اند شناسایی شوند و افراد دیگری جایگزین آنها به بانک معرفی شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بانک‌های استان تا پایان آبان ماه نسبت به پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی اقدام کنند و در نیمه آذر پرونده مشاغل خانگی نباشد که تسهیلات دریافت نکرده باشد.

وی بر ثبت اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد تاکید کرد و گفت: دستگاه‌ها میزان اشتغال خود را در سامانه رصد ثبت کنند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم خاطرنشان کرد: سال گذشته در زمینه جذب اعتبارات تبصره ۱۶ اقدامات خوبی در استان انجام شد اما چون اعتبارات مشاغل خانگی به خوبی جذب نشد متهم شدیم که منابع برگشت خورد در حالی که اینگونه نبود.

وی بیان کرد: رقم مشاغل خانگی بالا نیست بنابراین بانک‌ها نسبت به جذب آن اقدام کنند تا شاهد حواشی که سال گذشته رسانه‌ها ایجاد کردند نباشیم.

پایان پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ