اختصاص اعتبار برای راههای شهرستان کهگیلویه
اختصاص اعتبار برای راههای شهرستان کهگیلویه
۵۰ میلیارد تومان برای بهسازی و روکش آسفالت راه های کهگیلویه مصوب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه گفت: برای خدمات رسانی بهتر ۵۰ میلیارد تومان اعتبار از سازمان راهداری کشور برای لکه گیری و روکش آسفالت جاده های این شهرستان تخصیص داده شد.

علی دیانتی افزود: از این میزان ۱۵ میلیارد تومان به لکه گیری و روکش آسفالت دهدشت- قلعه ریسی، ۲۵ میلیارد تومان، دهدشت- بهبهان و ۱٠ میلیارد تومان برای لکه گیری و روکش آسفالت محور دهدشت- سوق هزینه خواهد شد.

وی بیان کرد: این طرح در ۲ جاده با سرعت خوبی در حال اجرا است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه گفت: با توجه به افزایش بار ترافیکی دهدشت – بهبهان هشت کیلومتر آسفالت حفاظتی در این محور نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ کیلومتر از این محور در قرارداد دیگری نیز روکش آسفالت خواهد شد افزود: ایمن سازی، روشنایی، خط کشی، نصب نیوجرسی و استاندارد سازی جاده های مواصلاتی یکی از برنامه های اصلی این نهاد است.

کهگیلویه وبویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، هزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

بیش از ۴۴ درصد جمعیت افزون بر ۷۲۳هزار نفری استان کهگیلویه و بویراحمد در روستاها ساکن هستند.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ