اختصاص۶ میلیارد تومان برای بازسازی بافت تاریخی دهدشت
اختصاص۶ میلیارد تومان برای بازسازی بافت تاریخی دهدشت
وی بیان کرد: تاکنون ۳۵ حجره بافت تاریخی دهدشت برای ایجاد اشتغال و توسعه بهسازی شده است.

به گزارش خبر دیشموک،  سعید طالبی پور روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار اظهار داشت: این اعتبار برای توسعه و بهسازی بخش زیادی از حجره های بافت تاریخی هزینه شده است.

وی بیان کرد: تاکنون ۳۵ حجره بافت تاریخی دهدشت برای ایجاد اشتغال و توسعه بهسازی شده است.

طالبی پور تصریح کرد: این حجره های با سرمایه گذاری بخش خصوصی برای رونق اشتغال و درآمدزایی به متقاضیان ایجاد بازارچه صنایع دستی واگذار خواهد شد.

وی ساماندهی، احیا و مرمت بافت تاریخی دهدشت را یکی از برنامه های مهم دولت دانست و گفت: احیا و مرمت این بافت تاریخی علاوه بر درآمدزایی نقش مهمی در توسعه شهرستان کهگیلویه نیز خواهد داشت.

طالبی پور گفت: بافت تاریخی دهدشت دارای ظرفیت های زیادی در زمینه درآمدزایی و اشتغال است که در دولت سیزدهم روند اجرایی آن شتاب گرفت.

وی اظهار کرد: خوشبختانه کارهای بزرگی برای ساماندهی بافت تاریخی دهدشت انجام شده و می‌توان گفت این شهر تاریخی جان دوباره گرفته است.

طالبی پور اضافه کرد: با توجه ویژه دولت در یکسال اخیر بافت تاریخی دهدشت نه تنها دیگر سوژه رسانه ها و عکاسان نیست بلکه این منطقه به جایگاهی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و برنامه های فرهنگی چون شاهنامه خوانی تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: بازار تاریخی شهر دهدشت نیز با هدف رونق و اشتغالزایی صنعت توریسم به بخش خصوصی واگذار می شود.

طالبی پور گفت: با مرمت و سنگ فرش کامل بازار تاریخی شاهد ساماندهی بزرگی در حوزه بافت تاریخی دهدشت خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، بافت تاریخی بلادشاپور (واقع در دهدشت) مرکز شهرستان کهگیلویه به جا مانده از دوره صفوی است که نقش مؤثری در توسعه بازرگانی جنوب ایران در عصرهای مختلف داشت، اکنون پس از سالها با همت دولت سیزدهم در مسیر احیا قرار گرفته است تا بزرگترین یادگار شکوه تمدن ایرانی در کهگیلویه و بویراحمد دوباره رونق گیرد.

بلادشاپور نام بافت قدیمی شهر دهدشت واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد است که در حاشیه شهر کنونی دهدشت واقع شده است.

توسعه شهر نشینی سبب تخریب شدن بخش اعظمی از بافت قدیمی بلادشاپور شده است؛ شهری که روزگاری به عنوان یکی از بزرگترین بافت‌های تاریخی ایران به‌شمار می‌آمد اما اکنون وسعت آن از ۴۵ هکتار به ۳۷ هکتار رسیده است.

انتهای پیام/