احتکار ۱۰۰ تن ماکارونی خیانت به ملت است/ مردم دست از خریدهای هیجانی بردارند
احتکار ۱۰۰ تن ماکارونی خیانت به ملت است/ مردم دست از خریدهای هیجانی بردارند
امام جمعه یاسوج گفت: از مردم می‌خواهیم که از خریدهای هیجانی دست بردارید و مراقب شیطنت‌ها و فتنه‌ها باشید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج به موضوع اصلاح یارانه ها از سوی دولت اشاره کرد و گفت: این طرح مزایای بسیار خوبی داشته و فرصتهای گرانبهایی را برای عبور از مشکلات کشور در خود دارد اما باید مواظب گرانی‌های کاذب نیز باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در دولت های مختلف این موضوع مطرح شده بود و مرحوم هاشمی رفسنجانی دوره‌ای آن را در خطبه های نماز جمعه مطرح کرده بود گفت: یکی از ضرورت ها توزیع عادلانه یارانه ها در کشور است که باید یارانه مستقیم به جیب مردم برود به جیب مردم کم درآمد و مستضعف تا مشکلات آنها برطرف شود و راهش نیز اقدام اخیر دولت است.

این استاد حوزه افزود: در گذشته به مردم یارانه داده می شد مثلا به مردم اعلام می‌شد در فلان جا انباری وجود دارد و می توانید برای خرید کالا به قیمت دولتی آنجا مراجعه کنید که مستضعفین باید با پای پیاده می رفتند و معلوم بود که چیزی با آنها نمی‌رسید اما در مقابل عده‌ای هم با کامیون به سمت انبار ها می‌رفتند و آن را بار می زدند و هر کس پول و قدرت بیشتری داشت از یارانه ها بهره مند می‌شد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج گفت: اما الان یارانه مستقیم به جیب مردم می رود و قابل مدیریت است نکته بعدی اینکه می توان با استفاده از این فرصت زیرساخت‌های تولید و اشتغال را ایجاد کرد و علاوه بر آن به معضل بیکاری نیز رسیدگی شود.

وی در ادامه به مزیت دیگر طرح اصلاح یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: مزیت دیگر این است که جلوی سوء استفاده‌ها را می‌گیرد در گذشته دیدیم که یارانه نان از کجا سر در می‌آورد آرد در کجا به فروش می‌رسید و پول یارانه ها به جیب چه کسانی می‌رفت گاهی آرد سر از کشورهای همسایه در می آورد و به عبارتی یارانه مردم قاچاق می شد اما با طرح دولت دیگر چنین نخواهد شد.

این خطیب جمعه به ارز ترجیحی نیز اشاره کرد و گفت: بعضی‌ها ارز ۴۲۰۰ تومانی را می‌گرفتند تا خارج از کشور کالاهای اساسی را وارد کنند اما مع الاسف کالا وارد نمی شد و کالاهای دیگری که ارزش اقتصادی برای ملت نداشت وارد می‌کردند و اگر هم کالاهایی وارد می شد به ازای دلار ۲۵ هزار تومانی به مردم می فروختند و این یک خیانت بود.

امام جمعه شهر یاسوج گفت: در این بین عده‌ای سرمایه‌ای بزرگ به چنگ می‌آوردند و مردم فقیر تنها زیان می‌دیدند و ضربه می‌خوردند.

حسینی با یادآوری این که دولتهای گذشته باید این طرح اجرا می‌کردند اما اکنون که اجرا شده باید بر بازار نظارت کنند گفت: امروز یک عده وقتی قیمت ها را اعلام کردند دیدیم که قریب به ۱۰۰ تن ماکارونی را در همین بازار استان احتکار کردند که باید به شدت برخورد شود.

حسینی گفت: هشدار می‌دهیم و نصیحت می‌کنیم که اهل خیانت نباشید دست از احتکار بردارید و به مردم ظلم نکنید همچنین به مردم می گوییم که از خریدهای هیجانی دست بردارید و مراقب شیطنت ها و فتنه‌ها باشید.

امام جمعه یاسوج با اشاره به بحران جهانی ناشی از جنگ روسیه و اوکراین گفت: یک بحران غذایی در جهان ایجاد شده و تنها مربوط به یک کشور نیست در همه دنیا این مشکلات وجود دارد و هیچ حاکمیت و دولتی هم نمی خواهد که مردم کشور دچار مشکل شده و به آنها فشار وارد شود ممکن است مسئولی در جای اختلال ایجاد کند اما در کل دولت و نظام به دنبال رفع مشکلات مردم هستند.

وی خاطرنشان کرد: اگر نگوییم یک جنگ جهانی بلکه یک نیم جنگ جهانی در جهان در گرفته و اگر کشوری مدیریت اقتصادی درست نداشته باشد آن کشور و ملت سقوط خواهد کرد.

امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با خطاب قرار دادن دولت در خصوص برخی مشکلات ناشی از اصلاح یارانه‌ها گفت: اگر دیدید که یارانه ها کفاف نمی‌کند باید میزان آن را برای افراد مستضعف بالا ببرید تا مشکل آنها برطرف شود.

حسینی در ادامه به اقدامات بسیار خوب دولت در طول یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: کارهای خوبی از سوی این دولت انجام شد که یکی از آنها خرید و تزریق واکسن بود و می‌بینیم که اکنون مرگ‌ها و تلفات ناشی از کرونا بسیار کم شده است.

وی افزود: دولت کار بسیار خوبی انجام داد و طی آن خانوارهای تحت پوشش نهادها و دستگاههای امدادی از پرداخت هزینه آب و برق معاف شدند.

این خطیب جمعه به یکی دیگر از کارهای خوب دولت اشاره کرد و گفت: پنج میلیون نفر که بیمه نداشتند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند البته توصیه این است که نباید فقط نام بیمه بر آن باشد بلکه باید خدمات بیمه هم داده شود امیدواریم که طرح اخیر اصلاح یارانه‌ها نیز در راستای منافع مردم قرار گیرد.

انتهای پیام/م:آ

  • نویسنده : مالک آهنگ