اجرای حدود ۵۰۰ برنامه در هفته بسیج دانش‌آموزی در خوزستان
اجرای حدود ۵۰۰ برنامه در هفته بسیج دانش‌آموزی در خوزستان
رئیس سازمان بسیج دانش آموزی خوزستان گفت: در استان در راستای بزرگداشت هفته بسیج دانش آموزی برنامه های متنوعی با توجه به شرایط رنگ بندی شهرستان ها از نظر کرونا، در نظر گرفته شده است.

سرهنگ امیر قمر زاده، امروز (۵ آبان) در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز ۸ سال دفاع مقدس، اظهار کرد: هفته بسیج دانش آموزی از ۸ ۀبان آغاز و تا ۱۴ آبان ادامه خواهدداشت. ابتدای هفته مصادف با شهادت شهید حسین فهمیده است، پرچمدار نوجوانی که در دفاع مقدس نقش آفرینی کرد. اگر بخواهیم نکته بارز مکتب این شهید را در این نسل ببینیم، شهید علی لندی را می توانیم به عنوان ادامه دهنده مکتب این شهدا نام ببریم.

وی افزود: بر اساس اطلاعات تقریبی که از شهدای بسیج دانش آموزی داریم، بیش از ۳ هزار دانش آموز شهید در سطح استان داریم که از افتخارات بسیج دانش آموزی هستند. شهدای زیادی به عنوان شهدای دانش آموز شاخص هستند. شهید بهنام محمدی یکی از الگوهای نوجوانان ما است.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی خوزستان ادامه داد: آنچه که از پیش و حتی پیش از انقلاب شروع شد، این است که پیام اصلی هفته بسیج دانش آموزی، استکبارستیزی و مبارزه با زیاده خواهی ابرقدرتها است که آمریکا نماد این استکبار است. ریشه های پیام هفته بسیج دانش آموزی را بیشتر در ۱۳ آبان می بینیم که شاهد حوادث زیادی در این زمان بودیم. در ۱۳ آبان دانش آموزان در سال ۵۷ با تعطیل کردن مدارس و حرکت به سمت دانشگاه تهران راهپیمایی کردند که در نهایت مزدوران شاهنشاهی صدها نفر از این دانش آموزان را به خاک و خون کشاندند. همچنین در این زمان لانه جاسوسی توسط دانشجویان تسخیر شد.

قمرزاده با اشاره به موفقیت دانش آموزان، خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب نیز نقش آفرینی دانش آموزان را در کسب رتبه های علمی بین المللی شاهد بودیم و هستیم.

وی با اشاره به تعداد برنامه های در نظرگرفته شده، گفت: در استان خوزستان در راستای بزرگداشت هفته بسیج دانش آموزی برنامه های متنوعی با توجه به شرایط رنگ بندی شهرستان ها از نظر کرونا، در نظر گرفته شده است. قریب به ۵۰۰ برنامه برای این هفته اجرا می شوند. در روز ۸ آبان، افتتاحیه هفته بسیج دانش آموزی را در مزار شهدا خواهیم داشت. همایش فرماندهان حوزه ها و نواحی نیز اجرا خواهد شد. در سایر برنامه ها از ظرفیت دانش آموزان استفاده کرده ایم؛ بیانیه ای در نماز جمعه ۱۴ آبان توسط دانش آموزان اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج دانش اموزی خوزستان با تشریح برنامه های هفته بسیج دانش آموزی، افزود: برای بسیج دانش آموزی کشوری، لیگ علمی به نام پایا داریم. دانش آموزان در قالب ۳۰۰ تیم از استان خوزستان شرکت کرده اند که از این تعداد، ۳ تیم مقام طلا و دو برنز به دست آوردند. همچنین در ۱۰ آبان تجلیل از نخبگان دوره یاوران ولایت را خواهیم داشت.

قمرزاده ادامه داد: دیدار با نماینده ولی فقیه را در این هفته خواهیم داشت. همچنین برنامه نسل چهارم انقلاب نهم آبان ماه برگزار خواهد شد. با توجه به این که هفته پدافند غیرعامل همزمان با هفته بسیج دانش آموزی است، هماهنگ کرده ایم که در ۲۸ مدرسه مانور پدافند غیرعامل را داشته باشیم.

وی با اشاره به برگزاری برنامه هایی در فضای مجازی، گفت: همچنین در فضای مجازی دو پویش نوجوان پلاس به صورت ملی برگزار خواهد شد. البته ایده آن از استان خوزستان گرفته شده است. در این برنامه دانش آموزان در رشته های مختلف هنری مانند مجری گری، دوبله و… شرکت می کنند. پویش دوم به نام دنیای بدون آمریکا برگزار خواهد شد. به این شکل که یک دانش آموز به عنوان مصاحبه گر در بین دانش آموزان حضور پیدا می کند و تعدادی سوال با محوریت جنایات آمریکا پرسیده می شود و بعد نیز بهترین مصاحبه ها بازنشر می شوند. در خصوص راهپیمایی هنوز قطعی نیست که برگزار شود.

رئیس سازمان بسیج دانش اموزی در پایان با بیان این که ۵۷ حوزه بسیج دانش آموزی داریم، خاطرنشان کرد: برنامه مسابقات ورزشی مانند دوچرخه سواری نیز جزو برنامه ها است.