اتحادیه عرب وارد میدان شد/ هشدار اعراب به اسرائیل درباره محاصره غزه
اتحادیه عرب وارد میدان شد/ هشدار اعراب به اسرائیل درباره محاصره غزه
اتحادیه عرب با برگزاری نشستی ادامه اقدامات غیرانسانی رژیم صهیونیستی با محاصره کامل نوار غزه و کشتن غیرنظامیان فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و خواستار لغو محاصره غزه شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، اتحادیه عرب در نشستی اضطراری که با مشارکت وزرای خارجه کشورهای عضو در مقر این اتحادیه در قاهره برگزار شده، محاصره کامل نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی و همچنین کشتن غیرنظامیان «از دو طرف» را محکوم کرد.
بر اساس گزارش از شبکه العربیه، وزرای خارجه عرب در این نشست بر «ضرورت رفع محاصره نوار غزه و اجازه فوری رساندن کمک‌های بشردوستانه و غذا و سوخت به این باریکه و از جمله از طریق نهادهای سازمان ملل متحد تاکید کردند».
حاضران در این نشست همچنین خواستار «لغو تصمیمات ظالمانه رژیم صهیونیستی با قطع جریان برق و آب از نوار غزه شدند.
عملیات “طوفان الاقصی” که از روز شنبه آغاز شده، وارد ششمین روز خود گردیده و رژیم صهیونیستی به دلیل استیصال در رویارویی با مقاومت فلسطین اقدامات جنایتکارانه خود در هدف قرار دادن خانه های مسکونی، مراکز درمانی و زیربنایی غزه را شدت بسیار داده است، جنایاتی که با کمک های غرب و به ویژه آمریکا و آلمان وارد مرحله جدیدی شده است.

 بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، شمار شهدای فلسطینی در حمله همه جانبه رژیم صهیونیستی و بمباران های هدفمند به یکهزار و ۲۰۰ فلسطینی و تعداد مجروحان نیز به حدود ۵ هزار و ۶۰۰ نفر رسیده است که اکثر آنها کودک و زن هستند.
منابع صهیونیستی نیز شمار تلفات اسراییلی ها در عملیات طوفان الاقصی را تا این ساعت یکهزار و ۳۰۰ اسرائیلی اعلام کرده اند.
در حالی که منابع رسمی فلسطینی شمار صهیونیست های اسیر شده را بیش از ۲۰۰ نفر اعلام کرده اند، اما منابع غیر رسمی آمار اسرای صهیونیست را نزدیک به یک هزار نفر می دانند (حدود ۸۰۰ نفر مفقود از سوی صهیونیست ها اعلام شده است).
تا این ساعت از سوی منابع صهیونیستی اسارت حتی یک رزمنده فلسطینی نیز اعلام نشده است که این مساله با توجه به عملیات منسجم و دقیق رزمندگان مقاومت در سرزمین های اشغالی و حمله آنها به ۱۱ شهرک و انهدام تاسیسات زیربنایی و پایگاه های صهیونیستی در این شهرک ها و اطراف آن نشان از موفقیت چشمگیر فلسطینی ها دارد.
دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) هم با ابراز نگران از اوضاع غزه از افزایش آوارگان فلسطینی به ۳۳۸ هزار نفر خبر داد.
همچنین بخوانید

 

“استفان دوجاریک” سخنگوی سازمان ملل هم اعلام کرده که بیش از هزار واحد مسکونی در غزه ویران شده و حدود ۵۶۰ واحد مسکونی به شدت آسیب دیده و غیرقابل سکونت شده است. همچنین ۱۲ هزار ۶۳۰ ساختمان دیگر هم آسیب کمتری دیده اند.
وی تصریح کرده که تمام ۱۳ بیمارستان و سایر مراکز بهداشتی در غزه به دلیل کمبود عرضه و سهمیه بندی سوخت، به صورت محدود فعال هستند. بیمارستان بیت حانون نیز به دلیل آسیب به اطراف آن غیرقابل دسترسی است.
رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر شده و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.
صهیونیست‌ها با تکیه بر تجهیزات پیشرفته نظامی، خود را دارنده یکی از ارتش‌های قوی دنیا معرفی می‌کنند، اما غافلگیری ارتش و به‌ویژه سازمان‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی که نتوانسته بودند، چنین حمله بزرگی را پیش‌بینی کنند، همه این تصورات را برهم زد؛ حالا رژیم اسرائیل با عنوان انتقام و جبران این شکست، حملات هوایی وحشیانه‌ای را علیه ساکنان غزه به راه انداخته و تانک‌ها و نیروهای زرهی خود را پشت مرزهای غزه مستقر کرده است.

انتهای پیام /

  • نویسنده : مالک آهنگ