آن‌ها این کار را برای ما نمی‌کنند/ انتظار اشتباه است
آن‌ها این کار را برای ما نمی‌کنند/ انتظار اشتباه است
معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مردم سهم بالایی در تحقق شعار سال دارند، گفت: موانع بر سر راه تولید باید شناسایی شده و در جهت هموار کردن مسیر تولید برطرف شوند.
سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج پیرامون شعار سال ۱۴۰۰ مبنی بر «تولید، پشتیبانی‌ها، موانع زدایی‌ها»، طی سخنانی، اظهار داشت: شعار سال ۱۴۰۰ مثل شعار‌های سال‌های قبل توسط مقام معظم رهبری حکیمانه، عالمانه و منطبق با نیاز‌های روز کشور انتخاب شده است.
انتظار برای پایان تحریم‌ها اشتباه است/ موانع تولید باید برطرف شوند/ مردم سهم بالایی در تحقق شعار سال دارند

وی افزود: شعار‌های هرساله مقام معظم رهبری با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشت مردم تنظیم می‌شوند.

سردار جوانی با بیان این که وضعیت اقتصادی مردم وضعیت مطلوبی نیست، ادامه داد: با تو جه به گرانی و تورم،  بخشی از مردم جامعه ما از لحاظ معیشتی تحت فشار هستند و بر همین اساس شعار‌های سال‌های اخیر عمدتا رویکرد اقتصادی داشته اند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران جهت گیری شعار‌های هرساله مقام معظم رهبری را در راستای کار و تلاش در جهت حل مشکلات اقتصادی کشور دانست و افزود: اگرچه با توجه به شعار سال ۹۹ جهش تولید در برخی از زیر ساخت‌ها عموما تحقق یافته اما، سرعت این روند در حد انتظار نبوده و باید تلاش بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

وی با اشاره به این که در شعار امسال یک نوع آسیب شناسی از دلایل عدم تحقق جهش تولید در حد انتظار و مطلوب انجام گرفته است، تصریح کرد: اگر خواستار تحقق جهش تولید، ایجاد اشتغال و گشایش اقتصادی در زندگی مردم هستیم، باید به دلایلی که باعث عدم جهش تولید در سال ۹۹ شده اند توجه کنیم.

سردار جوانی عدم حمایت از تولید توسط دستگاه‌های دولتی را یکی از دلایل عدم تحقق جهش تولید دانست و گفت: به هر حال موسسات تولیدی، کارگاه ها، کارخانجات و کل مجموعات تولیدی باید مورد حمایت قرار گرفته و از تسهیلات قانونی برخوردار شوند.

روغن کاری چرخ تولید با تسهیلات
معاون سیاسی سپاه پاسداران بهره مندی مجموعه‌های تولیدی از تسهیلات و خدمات را روغن کاری چرخ تولید خواند و اضافه کرد: از آنجا که حمایت از مجموعه‌های تولیدی در سال ۹۹ به طور صحیح و کامل انجام نگرفت، مقام معظم رهبری در کنار رکن تولید رکن پشتیبانی از تولید را در شعار امسال گنجانده اند.

سردار جوانی ادامه داد: موانع بر سر راه تولید باید شناسایی شده و در جهت هموار کردن مسیر تولید برطرف شوند.

وی یکی از راه‌های محقق شدن جهش تولید و رونق در تولید را مبارزه جدی با قاچاق کالا دانست و افزود: قاچاق کالا سم مهلکی برای اقتصاد کشور و دستگاه‌های تولیدی است.
معاون سیاسی سپاه  پاسداران واردات بی رویه کالا‌هایی که توان تولیدشان در کشور وجود دارد را مانند قاچاق کالا سم مهلک اقتصاد کشور دانست و مطرح کرد: برای حمایت از تولید باید موانع این چنینی مانند قاچاق و واردات بی رویه را برطرف کرد.
سردار یدالله جوانی با اشاره به این که مقام معظم رهبری ملاکی را برای ارزیابی تحقق جهش تولید تعیین کرده اند، خاطرنشان کرد: آثار جهش تولید و رونق تولید باید در اقتصاد عمومی کشور ظاهر شده تا گشایشی در معیشت و رضایتمندی مردم حاصل شود.
معاون سیاسی سپاه ملاک تحقق شعار سال را رضایت مردم دانست و عنوان کرد: مقام معظم رهبری ملاک تحقق یا عدم تحقق شعار سال را به رضایت عمومی و ایجاد گشایش در معیشت مردم گره زده اند.
سردار جوانی به انقلابی بودن شعار «تولید، پشتیبانی‌ها، موانع زدایی‌ها» اشاره کرد و یادآور شد: با یک رویکرد انقلابی باید جهش تولید و رونق اقتصادی را رقم زد.
سهم بالای مردم در تحقق شعار سال
وی با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار داشت: خود مردم سهم بالایی در تحقق شعار سال دارند.
یدالله جوانی یکی از موانع در راه جهش تولید را موانع ذهنی خواند و اضافه کرد: تصور غلطی وجود دارد که با نگاه به بیرون و نگاه به خارج و مشخصا غرب می‌توان تولید را رونق بخشید.
معاون سیاسی سپاه پاسداران به تحریم‌ها، فشار‌ها و دشمنی غربی‌ها با ملت ایران اشاره کرد و گفت: این تصور که غربی‌ها و آمریکایی‌ها سبب کمک به تولید و رونق اقتصادی در کشور ما شوند تصوری اشتباه است.
سردار جوانی خنثی سازی تحریم‌ها و تعامل با کشور‌های شرق آسیا را در جهت دور زدن تحریم‌ها دانست و گفت: آمریکایی‌ها با تحریم‌ها و فشار‌ها به دنبال تحمیل اراده سیاسی خود به ملت ایران هستند.
وی با بیان این که انتظار پایان تحریم‌ها را انتظاری اشتباه دانست و گفت: آن‌ها این کار را برای ما نمی‌کنند.
سردار جوانی مردم را نقش آفرین تحقق شعار سال خواند و عنوان کرد: مردم با انتخاب خودشان در انتخابات سال ۱۴۰۰ تعیین خواهند کرد که چه نگاهی قوه مجریه به دست خواهد گرفت.
معاون سیاسی سپاه در ادامه دقت مردم در این انتخاب حائز اهمیت دانست و افزود: مردم باید دقت کنند که آیا انتخاباشان با نگاهی به دنبال ظرفیت‌های داخلی و با رویکرد انقلابی و جهادی در پی رونق اقتصادی است یا با تصور مذاکره و نگاه به خارج در پی ایجاد گشایش اقتصادی است.
وی با بیان این که اگر آمریکایی ها بدانند که به آن ها نیاز داریم به کمکی نمی کنند در پایان گفت: مشخصا آمریکایی ها اگر بدانند که ما به آن ها نیاز داریم نه تنها تحریم ها را پایان نمی دهند، بلکه آن ها را افزایش  هم می دهند.