آنچه در سفر دو روزه فرماندار، مدیران و ائمه جمعه شهرستان در روستاهای دیشموک گذشت+تصویر
آنچه در سفر دو روزه فرماندار، مدیران و ائمه جمعه شهرستان در روستاهای دیشموک گذشت+تصویر
علیرضا اتابک فرماندار کهگیلویه به سفر دو روزه باحضور مدیران شهرستان و ائمه جمعه اشاره و اظهار کرد: در این سفر مشکلات مردم در حوزه های راهها، کشاورزی،مسائل بهداشتی، مسکن محرومین، بهسازی معابر و چشمه های عشایری بررسی شد.

علیرضا اتابک فرماندار کهگیلویه، حجت الاسلام وحدانی امام جمعه دهدشت و حجت الاسلام رواند امام جمعه دیشموک با جمعی از مدیران شهرستان کهگیلویه و صفا حبیبی بخشدار دیشموک  صبح (روز سه شنبه۱۴ مردادماه ۹۹) جهت بررسی مشکلات مردم روستاها و عشایر دیشموک، سفری دو روزه به مناطق و روستاهای مهمک، لرزو -بردکر به سمت رودریش، دلی کما و دلی هفت چشمه،میدون، رودریش، پاتاوه آجم، گردپی، سرآسیاب، لیتون، آجم و روستای بناری داشته و مشکلات حوزه های مختلف از جمله راه ارتباطی وکشاورزی و دامداری مردم را بررسی کردند.

هدایت الله آویزش رئیس اداره منابع طبیعی، علی دیانتی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای، سید خداداد اجتهادی رئیس اداره امور عشایری،روح الله عزیزی رئيس اداره محيط زيست، خلیلی معاون هلال احمر، طاهری مسئول ستاد حوادث فرمانداری و ولی جفتا رئیس اداره اب فاضلاب شهرستان کهگیلویه در این سفر دو روزه فرماندار کهگیلویه را همراهی کردند.

فرماندار کهگیلویه؛ مدیران شهرستان را فراخوانده وفرمان یک سفر دوروزه را در دست گرفته و بدون وقفه، با هدف مشاهده و لمس مشکلات مردم، از هر مدیر در حوزه ی کاری، تعیین تکلیف را خواستار شد.

مسیر ارتباطی دیشموک-بردکر به رودریش در دستور کار

در ابتدای این سفر فرماندار، ائمه جمعه و مدیران شهرستان از مسیر ارتباطی منطقه بردکر به سمت رودریش بازدید داشتند، این مسیر که مسافت مناطق دیشموک به سمت منطقه ی مستعد دامداری و کشاورزی رودریش را کاهش می دهد، در دستور بررسی قرار گرفت.

علیرضا اتابک در حاشیه بازدید این مسیر(بردکر-رودریش) با بیان اینکه، این مسیر  قریب۴۰کیلومتری از مسیر منتهی به رود ریش را کاهش خواهد داد، افزود: در تلاشیم با استقرار دستگاهای سنگین، در اسرع وقت جهت تسهیل مسیر کارهایی انجام دهیم.

وی به نامطلوب بودن، قریب یکهزار و پانصد متری از این مسیر اشاره و گفت: اداره ی امور عشایری مسئول حل مشکل است  و این عملیات در دستور کار خواهد بود.

شورای اداری در دلی هفت چشمه با حضور مردم/امام جمعه دهدشت: راه ارتباطی مهمترین مشکل  مردم است/ فرماندار کهگیلویه: خدمت به قشر روستایی و عشایری افتخار است

فرماندار و ائمه جمعه و مدیران شهرستان در ادامه با هدف بررسی مشکلات مردم دیشموک به مناطق دلی هفته چشمه سفر کردند.

دلی هفت چشمه، یک منطقه ی بسیار خوش و آب و مستعد کشاورزی و دامداری، که مسئولان می بایست برای رفع مشکلات مردم این منطقه در جهت جلوگیری از مهاجرت، و البته جهت توسعه و گسترش دامداری و کشاورزی، تلاش خویش را به کار بسته و اقتصاد منطقه را رونق بخشند.

مسئولان و ائمه جمعه در این منطقه پای دردل اهالی روستایی_عشایری دیشموک نشسته و مردم از مهمترین دغدغه ی خویش؛ یعنی راه ارتباطی صحبت کردند.

علیرضا اتابک فرماندار کهگیلویه به بهسازی چشمه های این منطقه اشاره و گفت: جایی که نیاز به بهسازی باشد، انجام می گیرد.

وی به محور ارتباطی این منطقه اشاره داشت و افزود: داریم به سمت اصلاح وضعیت حرکت می کنیم و سعی بر این است تا نقاط خطرناک مسیر حذف شوند.

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه، عشایر قطب مولد جامعه هستند؛ افزود: خدمت به این قشر برای ما افتخار است.

اتابک به مسئله راه ارتباطی مناطق روستایی و عشایری به عنوان مهمترین نیاز مردم اشاره و بیان کرد: مسئولان پای کاری هستند، در تلاشند مشکلات مردم برطرف شود و کوتاهی نمی کنند.

حجت الاسلام وحدانی امام جمعه دهدشت در این نشست اظهار کرد: در کهگیلویه و بویراحمد محرومیت تاریخی داریم.

وی با بیان اینکه، بعد از انقلاب خدمات زیادی به مردم ارائه شد، تصریح کرد: مسئولان وظیفه خود می دانند از مناطق سرکشی و از نزدیک مشکلات مردم را بررسی کنند.

امام جمعه دهدشت ضمن تقدیر از فرماندار و مدیران شهرستان، ابراز امیدواری کرد: با همت مسئولان یک کار کارشناسی در جهت رفع مشکلات مردم، صورت پذیرد.

وحدانی فر تاکید کرد: راه ارتباطی مهمترین مشکل و مسئله برای مردم این مناطق است و اولویت با حوزه راه ارتباطی می باشد.

به گزارش خبرنگار، مسئولان کهگیلویه و ائمه جمعه بعد از بازدید و دیدار با مردم و تشکیل جلسات در مناطق بردکر، دلی کما و دلی هفت چشمه، شب را در منطقه ی عشایری دلی هفت چشمه سکنی گزیده تا سختی مشکلات در هنگام شب را هم تجربه کنند.

صبح روز چهارشنبه۱۵مردادماه مسئولان بار  سفر را بسته  و کار خود را جهت بررسی مشکلات مردم ازسر گرفتند.

مسئولان در جمع مردم میدون، رودریش، پاتاوه اجم، آجم و لیتون حضور یافته و ضمن دیدار با مردم، مشکلات را بررسی و تدابیری جهت رفع آنان، اندیشیده شد.

بررسی مشکلات مردم رودریش

مسئولان با حضور در روستای رودریش، در حضور مردم مشکلات این منطقه را بررسی کردند.

فرماندار کهگیلویه در این روستا به اصلی ترین نیاز این روستا، یعنی راه ارتباطی اشاره کرد و گفت: تسهیل مسیر ارتباطی از محور بردکر با هدف کاهش مسافت، در دستور است.

پل ارتباطی روستای آجم احداث می شود

حضور در منطقه ی آجم، مقصد بعدی مسئولان بوده است، در این منطقه از پل ارتباطی نیمه کاره روستا بازدید کردند.

فرماندار کهگیلویه در حاشیه ی بازدید از این منطقه در جمع مردم اظهار کرد: احداث و تکمیل پل ارتباطی روستای آجم و روستاهای دیشموک، تا قبل از پایان سال ۹۹ در دستور کار است.

در پایان این سفر فرماندار و مسئولان کهگیلویه از نزدیک وضعیت مشکلات روستای بناری دیشموک را هم بررسی کردند.

امام جمعه دهدشت: برگزاری شورای اداری باحضور فرماندار، مدیران شهرستان و ائمه جمعه در «سرگچ »

حجت‌ الاسلام علی وحدانی فر امام جمعه دهدشت در حاشیه ی این بازدید دو روزه، در گفتگو با خبرنگار اظهار کرد: بنا به گفته ی مردم؛ این اولین سفری بود در این سطح که با حضور مسئولان اعضای شورای اداری شهرستان کهگیلویه، در مناطق روستایی و عشایری دیشموک صورت پذیرفت.

وی به مصوبات این سفر با همت فرماندار اشاره کرد و گفت: با اجرای راه ارتباطی ( یک و نیم کیلومتری بردکر-رودریش)مسیر بردکر به رودریش قریب ۴۰ کیلومتر از مسافت راه نزدیک تر می کند، که در دستور کار خواهد بود.

وحدانی فر، به تصیماتی اخذشده درخصوص بهسازی چشمه های هفت چشمه و آب دلی مهتاب اشاره کرد و گفت: جاده ارتباطی دلی مهتاب به کمردوغ که برای مردم اساسی است هم مورد بررسی قرار گرفته است.

امام جمعه دهدشت به پل نیمه کاره ی آجم، و مشکلات بهداشت و آب اشامیدنی و احداث مسجد در روستای رودریش اشاره و بیان کرد: هرگز فکر نمی کردم این منطقه با بعد مسافت طولانی و محروم باشد!

وحدانی فر به مناطق محروم سرتنگ لیراب و سرگچ دیشموک هم اشاره و تصریح کرد: برای رفع مشکلات همه ی مناطق محروم دیشموک و قلعه رئیسی تلاش می کنیم.

امام جمعه دهدشت اظهار کرد: اصحاب رسانه خدمات نظام را بیان کنند.

وحدانی فر اضافه کرد: قبل از انقلاب هیچ خدماتی برای مردم نبوده، ولی بعد از انقلاب و علئرغم وضعیت سخت اقتصادی، خدمات زیادی برای مردم مناطق مختلف ارائه شده و مسئولان پای کار هستند و کار جهادی انجام می دهند.

امام جمعه دهدشت ضمن تقدیر از حضور فرماندار و مدیران شهرستان در مناطق روستایی، بیان کرد: در منطقه سرگچ و لیراب هم چنین برنامه ای در دستور شورای اداری شهرستان و ائمه جمعه می باشد.

امام جمعه دیشموک:عمق محرومیت دیشموک زیاد است

حجت الاسلام علی اکبر راوند امام جمعه دیشموک اظهار کرد: عمق محرومیت دیشموک زیاد است و خیلی از روستاها در چند ماه از سال با قطعی راه ارتباطی روبرو هستند و در حوزه گیرنده دیجیتال و آب شرب مشکلات زیادی دارند .

امام جمعه دیشموک به سفر دو روزه فرماندار و مدیران شهرستان به روستاهای دیشموک اشاره کرد و گفت: مسیر ارتباطی بردکر- رودریش در دستور مسئولان است که قرار است انجام شود.

راوند اضافه کرد: پل نیمه کاره آجم در دستور کار قرار گرفت و امید است تا قبل از پایان۹۹ تکمیل شود.

امام جمعه دیشموک، ضمن تقدیر از فرماندار و مدیران شهرستان و امام جمعه دهدشت، گفت: این حرکت جهادی و خیر، حضور در جمع مردم و بررسی مشکلات مردم روستایی و عشایرنشین قایل تحسین است.

فرماندار کهگیلویه: اولویت با بحث راه ارتباطی است

 علیرضا اتابک فرماندار کهگیلویه به سفر دو روزه باحضور مدیران شهرستان و ائمه جمعه اشاره و اظهار کرد: در این سفر مشکلات مردم در حوزه های  راهها، کشاورزی،مسائل بهداشتی، مسکن محرومین، بهسازی معابر و چشمه های عشایری بررسی شد.

وی افزود: بازگشایی مسیر ارتباطی بردکر- رودریش در دستور کار است.

اتابک به نشست با حضور مردم روستاهای اشاره کرد و گفت: پیمانکار پل اجم مشخص و بخشی از مصالح کار را خریداری کرده و در سال ۹۹ به بهره برداری می رسد.

فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: مهمترین مشکل مردم در بحث راه ارتباطی بوده و اولویت ما در حوزه راه ارتباطی می باشد.

=======================

گزارش، عکس و گفتگو از وحید آهنگ

==========================