آمریکا افغانستان را با قتل و جنایت فراوان غارت کرد
آمریکا افغانستان را با قتل و جنایت فراوان غارت کرد
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح: وزارت دفاع مسئولیت اساسی در توسعه توان و آمادگی دفاعی بر عهده دارد و توسعه قدرت دفاعی قطعی و اجتناب ناپذیر است

سرلشکر محمد باقری در مراسم تکریم و معارفه وزیران پیشین و جدید وزارت دفاع افزود: خداوند متعال را شاکر هستیم که توفیق خدمت و مجاهدت در نظام اسلامی و دوران حاکمیت اسلام در این سرزمین ارزشمند را به ما عنایت فرمود.

وی ادامه داد: امیدواریم که در این راه ثابت قدم باشیم و انشاالله اجر و مزدی همچون شهیدان دریافت کنیم.

سرلشکر باقری گفت: یاد و خاطره شهیدان را گرامی می‌داریم. شهیدان گرانقدر دولت؛ شهید رجایی و باهنر و همچنین وزیران دفاع؛ شهید چمران و شهید فکوری و شهید نامجو و همه و همه شهیدان عرصه صنعت دفاعی؛ وزارت دفاع، سپاه و دانشمندان عزیز هسته‌ای و دانشمندان عزیز مجموعه‌های دفاعی کشور را گرامی می‌داریم و به محضر فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز عرض سلام و ارادت دارم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: توسعه قدرت دفاعی برای نظام اسلامی بنا به دلائل و ضرورت‌های گوناگون یک وظیفه قطعی و اجتناب ناپذیر است. خداوند متعال به مسلمانان این دستور را تا ابد ابلاغ فرموده اند که شما موظف هستید از جهت ساز و برگ و توان نظامی هر آنچه می‌توانید تلاش کنید تا موجب بازدارندگی دشمنان از تعرض به مسلمانان و نظام اسلامی شوید و تهدیداتی را که می‌شناسید و نمی‌شناسید از جامعه اسلامی دور کنید.

وی گفت: این دستور در فرمایشات پیامبر اکرم و ائمه اطهار در جا‌های گوناگون وجود دارد. همچنین عوامل و تدابیر مکرر فرماندهی معظم کل قوا را در این زمینه دائماً شنیده ایم و آویزه گوش قرار داده‌ایم. در احکام تمامی فرماندهان هم ارتقاء توان و آمادگی نظامی ابلاغ شده است.

سرلشکر باقری افزود: وزارت دفاع مسئولیت اساسی در جهت توسعه توان و مقدمات آمادگی دفاعی را بر عهده دارد؛ ضرورت و دلیل دیگر به وجود و توسعه و تشدید تهدیدات برمی گردد. نظام اسلامی ما در حساس‌ترین منطقه جهان و در مقطع زمانی فوق العاده خطیری قرار گرفته است.

وی گفت: در طی سال‌ها و دهه‌های گذشته مهمترین درگیری‌ها و مناقشات جهان در منطقه ما اتفاق افتاده است و هیچ افقی برای تجربه یک دوران آرام و بی دغدغه در منطقه دیده نمی‌شود. آمریکای جنایتکار به بهانه‌های گوناگون از جمله حادثه یازده سپتامبر به منطقه لشکرکشی کرد و این بعد از لشکرکشی‌های دوران دفاع مقدس و بعد از انقلاب اسلامی بود و الان در تمام این ۴۲ سال منطقه را ترک نکرده است و هرچه زمان می‌گذرد توطئه‌ها و تهدید‌های متنوع تری را برای منطقه به بار می‌آورد و به جای می‌گذارد.

سرلشکر باقری افزود: آخرین آن؛ حادثه ناگواری است که در افغانستان در همسایگی ما در حال وقوع است. آمریکا این سرزمین اسلامی را با قتل و غارت و جنایت فراوان غارت کرد، اما با شکست خفت بار این کشور را ترک کرد و مردم مظلوم افغانستان را دچار مشکلات و نگرانی‌ها و ناآرامی‌های کرد و رفت.

وی گفت: شاهد هستیم که در این ایام چه اتفاقات ناگواری در افغانستان در حال وقوع است. با وجود بیش از ۲۰۰۰ میلیارد دلار هزینه کرد در افغانستان؛ ارتش ملی و مردمی این کشور را با هزینه هنگفت تبدیل به ارتش بی خاصیتی کرد که با وجود ظاهر مشعشع و تجهیزات به ظاهر کارآمد، اما ارتشی سست بنیان را ایجاد کرد که به گفته خودشان و آنچه که شاهد بودیم تنها ۱۱ روز توانست در مقابل این گروه مهاجم مقاومت کند.

سرلشکر باقری افزود: هزینه‌ای که آمریکایی‌ها برای ارتش افغانستان کردند حداقل رقمی که اعلام شده سالانه بیش از ۴ میلیارد دلار است و این در کنار سایر هزینه‌هایی است که آمریکا در این سرزمین انجام داده است. سایر توطئه‌ها و تهدید‌ها در سراسر منطقه کاملا مشهود است و ادامه دارد.