آغاز اجرای طرح نماز نور چشم من ، در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
آغاز اجرای طرح نماز نور چشم من ، در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
در آستانه ولادت پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) طرح نماز نور چشم من است، از امروز در مدارس ۱۳ شهرستان و منطقه کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ درآیین افتتاح این مراسم معنوی در یاسوج ، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی مدیران آموزش و پرورش استان و همچنین جمعی از اولیا و دانش آموزان حضور داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد پس از اقامه نماز ظهر و عصر در این آیین معنوی با تبریک میلاد پیامبر بزرگ اسلام (ص) گفت: تنها راه نجات انسانها از ضلالت و گمراهی تمسک به اهل بیت (ع) و ایمان به خداست.
آیت الله سید نصیر حسینی با بیان اینکه عده ای احکام اسلام و حجاب را کهنه پرستی و عقب ماندگی می پندارند گفت: کسانی که نسبت به احکام الهی چنین تفکراتی دارند دنبال این هستند که پسران و دختران ما را از مسیر دین خارج کنند که آنان خائن ترین افراد هستند.
وی گفت: خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی نوجوانان و جوانان ما همه در مسیر دین هستند و در این مسیر حرکت می کنند و تبلیغات دشمنان در این زمینه اثری نخواهد داشت.
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در جمع دانش آموزان با تبریک ایام هفته وحدت و تبریک میلاد پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع) ، طرح نور چشم را برنامه‌ای ارزشمند به منظور گسترش و تعمیق فرهنگ اقامه نماز در سطح مدارس دانست و گفت: بر اساس سند تحول بنیادین توجه به باورها و اعتقادات دینی برای تربیت انسانهای موحد و خدا ترس یک اصل مهم است که اقامه نماز و ترویج این فرهنگ دینی در مدارس مورد توجه آموزش وپرورش استان قرار گرفته است.
حسنعلی عزت خواه افزود: تربیت تمام ساحتی دانش آموزان ، یکی از اهداف مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که بهترین امکان برای تحقق آن، پیوند میان مدرسه و مسجد است.
وی دانش آموزان را آینده سازان و مدیران فردای ایران عزیز دانست و گفت: تربیت دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی مهمترین رسالت امروز آموزش و پرورش است.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در سال تحصیلی جاری همه فعالیت‌های حوزه اقامه نماز در چارچوب طرح «نور چشم» اجرایی خواهد شد.
حجت دبیقی افزود: یکی از پنج پایه طرح فراگیر پرورشی بحث ایمان است که محوری ترین و اساسی ترین موضوع ایمان اقامه نماز در مدارس است.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان در پایان گفت: در این طرح نماز جماعت با حضور حداکثری دانش‌آموزان و فرهنگیان در نمازخانه یا حیاط مدارس برگزار خواهد شد.
گفتنی است : در آستانه ولات پیامبر نور و رحمت و آغاز این طرح دانش آموزان دختر دبیرستان متوسطه اول فرهنگیان یاسوج نماز ظهر و عصر را در فضایی معنوی در مسجد قبا شهر یاسوج به امامت آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اقامه کردند.

 

 

انتهای پیام /

 

  • نویسنده : مالک آهنگ