آشفته بازار مسکن در کهگیلویه و بویراحمد و خلاء بازرسی از مشاورین املاک
آشفته بازار مسکن در کهگیلویه و بویراحمد و خلاء بازرسی از مشاورین املاک
بازار آشفته مسکن و اجاره بهاء در استان نیازمند تشکیل کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلاث است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، با آغاز فصل تابستان، بازار جابه‌حایی مستاجرین هم داغ می‌شود و در این آشفته بازار مسکن هر کسی هر قیمتی که دوست داشته باشد برای ملکی که میخواهد اجاره دهد در نظر می‌گیرد البته در این میان هم خلاء تشکیل کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغاث و همچنین خلاء بازرسی از مشاورین املاک متخلف و بی‌انصاف در سطح استان احساس می‌شود.

 

طبق آمار کهگیلویه و بویراحمد رتبه سی و یکم یعنی رتبه آخر بازرسی مشاورین املاک در سطم استان‌ها را دارد و عدد صفر روبروی نام استان ثبت شده و بیانگر این موضوع است که کاری در این خصوص صورت نگرفته است.

 

عملکرد نامناسب استان در این خصوص مورد انتقاد استاندار کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت تا احمدزاده خطاب به راستا عنوان کند که رتبه سی و یک استان قابل توحیه نیست.

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: ساماندهی بازار مسکن با همکاری راه و شهرسازی، تعزیرات حکومتی و پلیس اماکن صورت می‌گیرد‌.

 

علی‌محمد روستا عنوان کرد: در این بازرسی‌ها مشاوران املاک رصد و پایش و متخلفان به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

 

وی همچنین از ثبت قولنامه رایگان در سامانه https://amlak.mrud.ir خبر داد و گفت: موجر و مستاجری که با هم به توافق رسیده باشند می‌توانند به صورت رایگان در این سامانه اطلاعات خود را ثبت کرده و کد رهگیری رایگان دریافت کنند.

 

این مسئول با بیان اینکه این سامانه تاکنون اطلاع‌رسانی نشده، گفت: تاکنون در استان ۱۲ نفر ثبت قولنامه خود را انجام دادند، ضمن اینکه ۳۰ مشاور املاک متخلف در طرح تنظیم بازار اجاره مسکن شناسایی شدند.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ