آسیب‌های اجتماعی ریشه‌یابی شد/ برخی خانواده‌ها فرزندان خود را رها کرده‌اند
آسیب‌های اجتماعی ریشه‌یابی شد/ برخی خانواده‌ها فرزندان خود را رها کرده‌اند
کارگاه توانمندسازی آسیب های اجتماعی مدیران و مربیان پرورشی مدارس بخش چاروسا با حضور امام جمعه، بخشدار، رئیس حوزه قضایی و فرمانده بسیج بخش چاروسا برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، پس از انتشار خبری مبنی بر آسیب های اجتماعی به خصوص در زمینه آسیب های اینترنتی کارگاه توانمندسازی  آسیب های اجتماعی مدیران و مربیان پرورشی مدارس بخش چاروسا با حضور امام جمعه، بخشدار، رئیس حوزه قضایی و فرمانده بسیج بخش چاروسا برگزار گردید.

در ابتدای این نشست رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه چاروسا؛ آسیب های اجتماعی را مهمترین موضوع حال مدارس و آموزش و پروش دانست که نیاز به همکاری همه نهادها برای کاهش  این آسیب ها دارد.

علی الهامی گفت: بحث فضای مجازی یکی از آسیب های نسل جوان و نوجوان است که باید توسط خانواده ها این فضا مدیریت شود و برگزاری کلاس های مشاوره برای خانواده ها، پیگیری فضای ورزشی، ارتباط بین مدرسه و مسجد، استفاده از دانش آموزان خلاق و موفق در مدیریت مدارس، برگزاری جلسات عفاف و حجاب در مدارس دخترانه و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با دانش آموزان در مدارس در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش بسزایی دارند.

در ادامه حسنی رئیس حوزه قضایی ضمن تشکر از مسئولان برگزاری این کارگاه یکی از مهمترین آسیب اجتماعی برای نوجوانان و دانش‌آموزان را فضای مجازی بدون مدیریت دانست و افزود: باید نظارت بیشتری به این فضا و رفتار دانش آموزان ایجاد شود.

حسنی تصریح کرد: معلمین با توجه به نفوذی که بین دانش آموزان دارند، می‌توانند الگو و سرمشق خوبی برای دانش آموزان باشند و حوزه قضایی با تمام قدرت فضای مجازی و حقیقی در منطقه را رصد می کند و با مجرمین احتمالی برخورد قاطع می‌کنیم ولی در خیلی موارد رسانه‌ای نمی شود، البته قانون در بعضی موارد برای برخورد با افراد زیر ۱۸ سال ناقص است.

وی در ادامه به نفش بسیار مهم خانواده در کاهش آسیب ها اشاره و ابراز داشت: متاسفانه بعضی والدین فرزندان خود را رها کردند چرا بعضی نوجوانان سلاح سرد همراه داشته باشند و خانواده اطلاع نداشته باشد.

همچنین در این نشست امام جمعه و بخشدار چاروسا به بیان پیشنهاداتی برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی پرداختند.

مربیان و مدیران مدارس چاروسا هم در این نشست خواستار ورود بیش از پیش حوزه قضایی به افرادی که در جهت اخلال در فضای مجازی به خصوص کلاهبرداری اینترنتی اقدام می کنند شدند.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ