آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در کهگیلویه و بویراحمد
آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در کهگیلویه و بویراحمد
در مراحل آغازین طرح نهضت ملی مسکن سه هزار و ۶۰۸ کهگیلویه و بویراحمدی خانه دار می شوند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، مدیرکل راه و شهرسازی این استان در خصوص آخرین وضعیت تعداد ثبت نام شدگان و متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن گفت: متقاضیانی که تاکنون در این سامانه ثبت نام کرده‌اند ۵۹ هزار و ۵۸۷ نفر هستند که از این میان، وضعیت ۱۷ هزار و ۴۷۶ نفر در استان تأیید شده‌ است.
محمد راستا افزود: سه هزار و ۶۰۸ نفر از این افراد افتتاح حساب کرده و طرح برای آن‌ها تعریف شده است.
وی عنوان کرد: اجرای این طرح در دهدشت هزار و ۵۸ واحد در حال ساخت، در گچساران هزار و ۷۳۴ واحد، در یاسوج ۴۵۵ واحد و در شهر‌های کوچک نیز بیش از ۲۰۰ واحد شروع شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: هزار و ۲۰۰ واحد آماده کلنگ زنی و بیش از ۲ هزار واحد نیز هم اکنون در حال طراحی است.
راستا بیان کرد: در حوزه خودمالکی ۶ هزار و ۱۹۳ واحد تاکنون متقاضی وجود داشته که از این میان برای چهار هزار و ۱۳۸ واحد پروانه ساخت صادر شده است.
وی ادامه داد: سرجمع آمار طرح ملی نهضت مسکن در حوزه شهری ۹ هزار و ۳۷۵ واحد بوده است و کل سهمیه استان در چهار سال چهل هزار واحد است و در حال حاضر نسبت به برنامه عقب نیستیم.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مشکلات نهضت ملی مسکن، بیان کرد: در یاسوج زمین کافی وجود ندارد و به همین خاطر به اندازه کافی در این شهر به نسبت دیگر شهر‌های استان خوب کار نشده است.
وی افزود: با این‌که بیش از ۵۲ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهر یاسوج است اما کمترین زمین در این شهر موجود است.
راستا عنوان کرد: بنابراین مشکل اساسی ما در نهضت ملی مسکن، کمبود زمین در شهر یاسوج است و هنوز رفع نشده است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در شهرستان لنده نیز کمبود زمین وجود داشت اما مشکل رفع و مشکل کمبود زمین سی سخت هم تا حد زیادی رفع شده است.
وی تأکید کرد: پیشنهاد دوم خرید زمین و پیشنهاد سوم فروش املاک دولتی یا تهاتر با زمین‌های اطراف شهر است.
راستا ادامه داد: یکی از پیشنهادات ما به وزارت برای نهضت ملی مسکن این بوده که اگر در شهر یاسوج مبلغ تسهیلات را زیاد و سود آن را کم کنند، می‌توان در شهر یاسوج کاملاً به سمت خودمالکی رفت.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی مشکلات پیش روی طرح نهضت ملی مسکن، گفت: البته مشکل دیگر طرح نهضت ملی مسکن این بود که دستگاه‌های خدمات‌رسان (آب، برق، فاضلاب) به موقع به وظایف خود عمل نکردند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: هدف ما تحقق هرچه سریعتر تمامی اهداف طرح نهضت ملی در استان بوده و مشکل در این طرح، نداشتن زمین کافی برای متقاضیان شهر یاسوج است و استاندار به صورت کتبی و شفاهی مشکل زمین طرح نهضت ملی مسکن در یاسوج را با وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور و رئیس جمهور در میان گذاشته و امیدواریم این مشکل رفع شود‌.
عیسی شهامت افزود: استان در طرح نهضت ملی در سرجمع استانی عقب نمانده بلکه به غیر یاسوج در سایر نقاط همزمان با برنامه و یا جلوتر است.
انتهای پیام /
  • نویسنده : مالک آهنگ