آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد
آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر هیچ شهری از استان در وضعیت قرمز بیماری کرونا نیست.

به گزارش خبر دیشموک،   محمد غلام‌نژاد با بیان اینکه هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز کرونایی در استان وجود ندارد گفت: براساس اطلاعات به دست آمده و مطابق نقشه آماری سامانه اطلاع رسانی وزارت بهداشت هم اکنون ۶ شهرستان دروضعیت زرد، دو شهرستان نارنجی ویک شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: مارگون و لنده نارنجی و شهرهای باشت، بویراحمد، گچساران، کهگیلویه، چرام و دنا زرد هستند. بهمئی هم تنها شهرستان آبی استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته فوتی ناشی از کرونا در استان گزارش نشده و شمار قربانیان این بیماری در کهگیلویه وبویراحمد همچنان یک هزار و ۱۵۹ نفر است، ضمن اینکه هم اکنون ۵۶ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۴ نفر مبتلای قطعی تحت درمان هستند.

وی با اشاره به آزمایش‌های انجام شده دراستان طی ۲۴ ساعت گذشته تصریح کرد: از ۶۵ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه‌های استان که شامل تست‌های پی سی آر ورپید تست است ۱۲ درصد موارد مثبت بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: توصیه می‌شود افراد در صورت داشتن هر گونه علائم بیماری کرونا به پزشک مراجعه و مراقبت‌های لازم برای پیشگیری از انتقال بیماری این بیماری به دیگر اعضاء خانواده و دیگران را داشته باشند.

وی همچنین در پستی در فضای مجازی کرونا را در وضعیت بیم و امید دانست و گفت: بیماری خفیف اما به شدت مسری است چین از بروز سویه جدید خبر داد و کودکان زیادی با بیماری شبه آنفولانزا مراجعه و میزان مراجعات سرپایی و بستری رو به افزایش است.

غلام‌نژاد همچنین آورده پایان کرونا قابل تصور نیست فعلا ویروس در غفلت ما، مدیران میدان است نباید از رعایت پروتکل‌ها و انجام واکسن غافل بمانیم.

انتهای پیام/

  • نویسنده : وحید آهنگ