آب پاک استاندار روی دست شهرداران
آب پاک استاندار روی دست شهرداران
استاندارا کهگیلویه و بویراحمد آب پاکی روی دست شهرداران ریخت و به آن‌ها گفت منتظر نباشید حقوق کارکنانتان را ما بدهیم.

به گزارش خبر دیشموک،    نشست هم اندیشی شهرداران استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور استاندار برگزار شد.

در این نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از وضعیتی که در شهرداری های استان وجود دارد گفت: پولی که دولت به شهرداری ها می‌دهد برای کارهای عمرانی و عمومی است آنها حقوق بگیر دولت نیستند و بهترین حالت این است که دخل و خرج خود را داشته باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به دنبال ایجاد مشکل با برای شما نیستیم گفت: این مشکلات را چه کسی ایجاد کرده به جای اینکه خدمات انجام دهید کار شما این شده که فلان آدم را سرکار بگذارید شهرداری که باید ۳۵ نیرو داشته باشد چرا با ۹۵ نیرو باید ادامه دهد.

وی در ادامه گفت: هیچ اعتباری برای تامین حقوق نیروهای شما نداریم پولی که به شما می‌دهند برای ارائه خدمات است اگر قرار بر حقوق دادن بود خودمان نیرو می گرفتیم و به آنها حقوق می دادیم.

استاندار افزود: پولی که آنجا می آید چه اثری برای مردم دارد شهرداری برای این ایجاد نشده که فقط حقوق بگیر داشته باشد.

مسئول ارشد اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: هر چه زودتر نیروهای مازاد را تعدیل کنید همین دیروز گفتند که جلوی استانداری از نیروهای تامین اجتماعی آمده اند بازرسی جذب آنها را خلاف قانون دانسته است به راستی چه می شود برای آنها انجام داد وقتی بازرسی می گوید خلاف قانون است.

وی به سرگذشت یک فرد توانمند اشاره کرد که اکنون حکم انفصال خورده و چنین گفت: آن آقا هم نیروهایی را وارد کرده بود با اینکه فرد بسیار خوب برای گزینه یک اداره کل بود اما نتوانستیم از او استفاده کنیم چون حکم انفصال خورده و نمی توان او را به کار گرفت.

احمدزاده گفت: شهرداران به همین دلیل در معرض تهدید هستند می دانم که این کارها باعث و بانی آن شما ها نبوده اید بلکه شوراها هستند اگر شما از حالا نظارت نکنید به مشکل بر خواهید خورد.

وی گفت: شهرداری ها تغییر ایجاد کنند انتظاری که پول عظیم برایتان به حساب ریخته شود نداشته باشید هیچ موافقتی هم با پرداخت حقوق به شهرداری ها نداریم ده نیروی چابک بهتر از این است که ۵۰ نیروی دست و پاگیر کنار خود داشته باشید از من نخواهید که چنین پولی به شما بدهم لذا چاره اندیشی کنید و برای شهرداری ها ایجاد درآمد تعریف کنید بازارچه راه اندازی کنید تا بتوانید خودکفا شوید.

استاندار گفت: برای مثال شهرداری چیتاب می‌تواند گردشگری را رونق دهد تا ساخت و ساز های زیادی انجام شود و بافت فرسوده روستایی تغییر کند سرمایه گذار به آنجا بیاید و از رهگذر گردشگری آن شهر رونق پیدا کرده و اشتغال در آنجا بهبود پیدا کند.

وی در ادامه با بیان اینکه ورودی و خروجی شهرها برای ما خیلی مهم است گفت: هر چند ورودی و خروجی ها را هم شهرداران باید بسازند اما از معاونت عمرانی خواسته ایم که اعتبارات عمرانی برای این کار کنار بگذارند برای عمران و آبادانی به شما پول می‌دهم اما بدانید که پول حقوق در میان نیست.

استاندار با بیان اینکه این حرفها به معنای کوتاهی در همراهی با شهرداری ها نیست افزود: منابع برای کارهای دیگری به غیر از حقوق دادن است طرح تحولی شهرهای خود را بیاورید تا به شما کمک شود و از رهگذر آن مردم طعم خدمت را بچشند در یک روستا کوچه ای را دیدم که گل کاری شده بود آن جا احساس شادی و امید به انسان دست می‌دهد تلاش کنید فضای سبز ایجاد شود تا مردم بگویند یادشان بخیر.

انتهای پیام/