آب‌رسانی به بیش از ۷ هزار روستا به همت بسیج/ ۱۶۵ قرارگاه جهادی در کشور راه‌اندازی شد
آب‌رسانی به بیش از ۷ هزار روستا به همت بسیج/ ۱۶۵ قرارگاه جهادی در کشور راه‌اندازی شد
رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اینکه ۱۶۵ قرارگاه جهادی در کشور راه اندازی شده است، گفت: آب رسانی به بیش از ۷ هزار روستای کشور در تفاهم نامه‌ای با دولت در دستور کار بسیج سازندگی قرار گرفته است.
به گزارش خبر دیشموک،   سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی امشب در کارگروه بسیج سازندگی خراسان جنوبی اظهار کرد: یک کاری خوبی را سپاه پاسداران در استان دنبال می‌کند که آنهم احداث بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی برای خراسان جنوبی است که هزینه ساخت آن را کامل تقبل می‌کند اما در زمینه تامین زمین مشکل داریم.

وی با بیان اینکه باید زمین اجرای این طرح در استان تامین شود و حیف است مفغول بماند، گفت: نیاز است در این زمینه کارگروه ویژه‌ای با حضور دستگاه‌های متولی برگزار و در یک بازه کوتاهی زمین مورد نیاز پیش‌بینی شود تا استارت طرح کلید بخورد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اینکه رزمایش جهادگران فاطمی همزمان سالروز بسیج سازندگی با هماهنگی دولت در سراسر آغاز شده است، اضافه کرد: رئیس جمهور در هفته جاری همزمان با سفر استانی خود به چهارمحال و بختیاری، در رزمایش جهادگران این استان شرکت خواهد کرد.

زهرایی بیان کرد: رزمایش جهادگران فاطمی در خراسان جنوبی برنامه مرکزی آن فردا آغاز خواهد شد و در برخی استان‌ها برگزار شده و در برخی استان‌ها هم تا پایان سال جاری برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در خراسان جنوبی در راستای حمایت از جهادگران ردیف اعتباری دیده شده که درخواست ما این است که حمایت از اردوی‌های جهادی در برنامه سال جاری استان هم دیده شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی از راه‌اندازی ۱۶۵ قرارگاه عملیات جهادی در سطح کشور در سال جاری خبرداد و عنوان کرد: برای تجهیز هر قرارگاه مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را معاون اول رییس جمهوری پذیرفته‌ است و هزینه نفر روز یعنی رفت و آمد و خوراک آن را مجموعه بسیج تأمین خواهد کرد.

زهرایی ادامه داد: برای راه‌اندازی این قرارگاه‌ها در خراسان جنوبی نیاز است که زمینی در اختیار بسیج سازندگی قرار گیرد تا نسبت به راه‌اندازی آن اقدام شود، یکی از مزایای راه‌اندازی این قرارگاه این است که شما در حوادث مختلف یک بازوی توانمند و انقلابی و پای کار برای مدیریت حوادث خواهید داشت.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ هم گفت: سال گذشته از محل این تبصره به مجموعه بسیج سازندگی پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یافته اما در سال جاری تخصیص این تسهیلات به استان‌ها واگذار و مقرر شد که در کارگروه بسیج سازندگی در استان‌ها بنابر به دستور استانداران یا به‌طور درصدی و یا عملکردی برای بسیج تسهیلات در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی ابراز کرد: نیاز است این موضوع و سهم بسیج استان در جلسه امروز تعیین تکلیف شود.

زهرایی با بیان اینکه در قانون بودجه سال جاری برای اولین بار احداث ۵۰ هزار نیروگاه خورشیدی با محوریت احداث توسط بسیج سازندگی به مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: سقف تسهیلات برای اجرای هر پنل خورشیدی ۱۲۰ میلیون تومان و تسهیلات آن هم چهار درصد است.

وی افزود: بالاترین تعداد پنل خورشیدی با ۲ هزار و ۹۰۰ پنل با توجه به ظرفیت خراسان جنوبی به این استان اختصاص داده‌ایم، تا الان در کشور به این حجم پنل خورشیدی کار نشده و اجرای این طرح نیازمند همت جهادی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی از فرمانداران و دهیاران خراسان جنوبی خواست نسبت به شناسایی افراد متقاضی اقدام و به بسیج سازندگی معرفی کنند، و یادآور شد: همچنین امکان نصب تجمیعی این پنل‌ها و آموزش‌ها نیروها نیز وجود دارد.

زهرایی با اشاره به اینکه در بودجه سال ۱۴۰۱ به بسیج سازندگی اجازه داده شده که از هزینه‌های مالیات قابل قبول کارخانه‌ها و شرکت‌ها برای اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی استفاده کند، عنوان کرد: نیاز است که جلسات توجهی با متولیان دراستان برگزار شود و آورده خوبی برای استان خواهد داشت.

وی اظهار کرد: برای آبرسانی به ۷ هزار و ۱۳۸ روستای کشور با دولت و وزیر نیرو انعقاد قرارداد بسته شده است که در حال حاضر اجرای پروژه‌ها رو روال افتاده است، در طرح جهاد بسیج سازندگی باید آبرسانی به روستاهای در طول مسیر هم اجرایی شود و روستاهای نیازمند که در طول مسیر نیست در مرحله بعدی طرح خواهد آمد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی به اجرای طرح از آبخیز تا جالیز در سطح کشور اشاره کرد و گفت: برای اجرای این طرح هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۴ در نظر گرفته و برای اجرای این طرح کارگروه ملی راه‌اندازی شده که مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی، مسوول این کارگروه است و سهم استان را ویژه خواهد دید.

زهرایی ادامه داد: در حال حاضر مرمت ۸۹۰ قنات خراسان جنوبی با همکاری بسیج در حال انجام است.

وی ابراز کرد: محرومیت‌زدایی در ۳۵۰ محله آسیب‌پذیر در طرح ۲ و ۳ ساله و ۶۰ محله در سال جاری را در دستور کار داریم که برای هر محله با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار تضمین شده اختصاص یافته است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی بیان کرد: نیاز است که یک نمایشگاه دائم و برندسازی محصولات کشاورزی استان را داشته باشیم که موضوع باید در این جلسه مصوبه شود.

زهرایی یادآور شد: از محل اعتبارات متوازن‌سازی استان ما آمادگی همکاری و مشارکت در اجرای طرح‌های عمرانی استان را داریم.

انتهای پیام/