آبگیری سد تنگ سرخ
آبگیری سد تنگ سرخ
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال جاری پروژه‌های زیادی در حوزه اقتصادی استان کلنگ‌زنی یا به بهره‌برداری می‌رسند و اشتغال خوبی به همراه خواهند داشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛  سید علی احمدزاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دولت سیزدهم به دنبال تغییر در زیرساخت‌های استان است، گفت: شاهد بودیم که سال گذشته طرح های زیاد و متعددی در حوزه‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، بهداشت ودرمان، فرهنگی، گردشگری و خدمات در دهه فجر و هفته دولت افتتاح شدند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد: همچنین چندین برابر طرح های افتتاح شده با درصدهای مختلف پیشرفت فیزیکی در دست اجرا داریم.
وی ابراز داشت: پتروپالایشگاه گچساران آغاز اجرای آن در این دولت بود و در مرحله پایانی برای شروع کار هستیم و چهار هزار شغل با این طرح ایجاد می‌شود.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه وبویراحمد افزود: روند احداث پتروشیمی دهدشت سرعت گرفته است و همه مراحل مینی پالایشگاه دهدشت نیز خاتمه یافته و سرمایه گذار پای کاری برای طرح انتخاب شده است که در این ماه یا ماه بعدی با حضور وزیر نفت کلنگ زنی می‌شود.
وی یادآور شد: کار پتروشیمی چرام را به شدت پیگیر هستیم و در تلاشیم امسال کلنگ زنی شود.استاندار گفت: تلاش می‌کنیم تا سد تنگ سرخ امسال آبگیری شود و سد آبریز کلنگ زنی و وارد مدار اجرا شود و تاکید داریم که وزیر نیرو اجازه کلنگ زنی بدهد.به گفته وی، گاز مختار یکی از کارهای بزرگ این دولت بود که ناترازی گاز کشور را جبران می کند و دنبال هفت حلقه چاه منطقه شوره شبلیز هستیم البته استعداد منطقه از نظر مخازن شناسایی نشده است ولی برآوردها بیانگر این است که مناطق دنا، مارگون و بویراحمد هم جز شهرهای نفت خیز خواهند شد.استاندار گفت: هلدینگ خلیج فارس را متقاعد کردیم امسال در چرام سرمایه گذاری کند و در حوزه پتروشیمی دنبال زنجبره تولید هستیم.
به گفته استاندار که تیم اقتصادی گیاهان دارویی ما در سطح کشور مطرح بوده و در حال توسعه گیاهان دارویی هستیم.
وی تصریح کرد: سرمایه گذاری در حوزه گیاهان دارویی می تواند بخش زیادی از بیکاری جوانان ما را برطرف سازد به همین منظور در سال جاری اقداماتی در این خصوص صورت می گیرد.
احمدزاده گفت در حوزه گردشگری برنامه داریم و شهرک گردشگری در نزدیکی سد چم شیر و شهرک گلخانه‌ای در گچساران و باشت احداث و حوزه گردشگری در مناطق سردسیری هم توسعه خواهند یافت.
استاندار افزود: در گذشته به دلیل نبود سردخانه محصولات باغی مردم از بین می رفت و یا به قیمت ناچیز در اختیار واسطه گران قرار می گرفت و با به سایر استان ها ارسال می شد اما سردخانه های زیادی احداث کردیم و در کنار آنها کارخانه شهدناب راه اندازی شد تا سیب باغداران خریداری شود.
به گفته استاندار در حوزه مرغ وارد کننده هستیم اما اقداماتی در این حوزه در حال انجام است که علاوه بر تامین نیاز مرغ استان به سایر استان ها نیز مرغ را صادر می کنیم و در این راستا چندین مزرعه پرورش مرغ و کشتارگاه در دست ساخت داریم تا از این وابستگی شدید و نداری‌ها عبور کنیم.
وی تصریح کرد: کارخانه خوراک آبزیان در حال ساخت است و در همین خصوص باز سرمایه گذارانی برای اقدامات بیشتر اعلام آمادگی کرده اند. استاندار یادآور شد: نرخ بیکاری در ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم ۱۱.۲ بود که به زیر هفت درصد کاهش یافت و با اقداماتی که در دست داریم و طرح های اشتغالزایی که احداث خواهیم کرد نرخ بیکاری استان کمتر خواهد شد.پایان پیام/