تخصیص ۲۷۵ میلیارد تومان به دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد
تخصیص ۲۷۵ میلیارد تومان به دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد
رئیس قوه قضاییه در نشست شورای قضایی کهگیلویه و بویراحمد از تخصیص ۲۷۵ میلیارد تومان به دستگاه قضایی این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ نشست شورای قضایی استان دیروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای رئیس قوه قضاییه و جمعی از معاونان وی در یاسوج برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: در جریان این سفر ضمن نشست با قضات، شرکت در جلسه شورای اداری و همچنین حضور در اجلاسیه شهدای طلاب و روحانی استان کهگیلویه و بویراحمد، با جمع قابل توجهی از دانشجویان و اساتید نیز نشست خوبی را برگزار کردیم.

وی افزود: دانشجویانِ جوانِ حاضر در این نشست با روحیه مطالبه‌گری و ادبیات مناسب، انتقادات خود را مطرح می‌کردند و مطالبشان را با صراحت لهجه می‌گفتند و من از برگزاری این نشست بسیار راضی هستم، اگرچه برخی مباحث و خواسته‌هایی که در این نشست مطرح شدند خارج از حیطه وظایف قوه قضاییه بودند.

رئیس قوه قضاییه اضافه کرد: در جریان این سفر، چند تن از مقامات عالی قوه قضاییه از جمله معاون اول، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، دادستان تهران و رئیس مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه، به مدت ۸ ساعت با ۳۲۱ نفر از مردم و مراجعان به صورت چهره به چهره ملاقات کردند و ضمن استماع مطالب آنها دستورات مقتضی را صادر کردند و همچنین قریب به دو هزار نامه و درخواست مردمی نیز در این سفر واصل شد.

رئیس عدلیه گفت: در این سفر بالغ بر ۲۷۵ میلیارد تومان اعتبار برای رفع مسائل و مشکلات مراکز و واحد‌های قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد تخصیص اعتبار صورت گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به تخصیص و اجرای بخش کمی از مصوبات سفر سال ۱۳۹۹ هیئت عالی قضایی به استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه مسئولان مربوطه باید تلاش کنند مصوبات این سفر در موعد مقرر اجرایی شود و شرایط به گونه‌ای پیش نرود که مردم بگویند این سفر هیچ نتیجه‌ای نداشته است.
رئیس قوه قضاییه اضافه کرد: همچنین طی روز‌های اخیر ۱۴۳ زندانی استان کهگیلویه و بویراحمد از طریق کمک‌های خیرین و ارفاقات قانونی، از زندان آزاد شدند.
همچنین در این نشست، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: طی سال گذشته حدود ۳۰ هزار نامه در جریان سفر‌های استانی هیئت عالی قضایی دریافت و در همان روز سفر ثبت شدند و امکان پیگیری برخط این درخواست‌ها برای مردم فراهم گردید، این در حالی است که انجام روند ثبت این نامه‌ها و درخواست‌های مردمی در گذشته، بعضاً تا چندین ماه به طول می‌انجامید و مردم ناگزیر بودند برای پیگیری درخواست‌هایشان به تهران مراجعه کنند.

کاظمی‌فرد افزود: همچنین در سال ۱۴۰۲، حدود ۳۷ هزار درخواست مردمی در سامانه سامع ثبت شد که نتایج پیگیری این درخواست‌ها در همان سامانه به اطلاع مردم رسید.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ