«ریزک و بنه کلو» در معرض سیلاب/ رنج نامه‌ای که۳ سال خاک می‌خورد+تصویر
«ریزک و بنه کلو» در معرض سیلاب/ رنج نامه‌ای که۳ سال خاک می‌خورد+تصویر
اهالی روستاهای ریزک و بنه‌کلو از توابع دیشموک سالهاست از یک مشکل اساسی رنج می‌برند و از بی توجهی مسوولان متولی گلایه دارند
«ریزک و بنه کلو» دیشموک در معرض سیلاب/ رنج نامه‌ای که3 سال خاک می‌خورد+تصویر و فیلم

پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، خبرگزاری فارس دیشموک؛ آرش آهنگ هر چند روستاهای ریزک و بنه‌کلو در ۴ کیلومتری از مرکز شهر دیشموک واقع هستند اما دارای مشکلات فراوانی بوده که همواره با خطر سیلاب مواجه بوده و با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند.

اهالی روستاهای ریزک و بنه‌کلو از توابع دیشموک سالهاست از این مشکل اساسی رنج می‌برند و از بی‌توجهی مسوولان متولی گلایه دارند.

مردم روستاهای مذکور در معرض خطر آبگرفتگی و سیلاب بوده، که نیاز است مسوولان در جهت رفع مشکل مردم تدبیر ویژه‌ای بیاندیشند.

یکی از ساکنان روستای ریزک دیشموک در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: منازل مسکونی اهالی در خطر آبگرفتگی هستند و حتی جان  مردم ساکن این منطقه در خطر است.

وی افزود: در اولین بارش امسال تمام شب را با ترس و استرس به صبح رسانده که مبادا جان زن و بچه‌ام به خطر بیفتد.

بهروز تصریح کرد: تمام لوازم و امکانات خانه‌ام را آب گرفت و همانطور که مشاهده می‌کنید احتمال از بین رفتن آن‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه خطر جانی ما را تهدید می‌کند و نزد مسوولان داد و فریاد بیهوده می‌کنیم، اظهار کرد: ولی مسوولان اصلا به داد ما نمی‌رسند و توجه نمی‌کنند و عین خیالشان هم نیست.

جمشید بهروز یکی از جوانان روستای ریزک هم  اظهار کرد: قریب ۳ سال است که یک درخواست به استانداری تحویل داده و استانداری دستور بررسی و اقدام صادر کردند، ولی همچنان به صورت عملی دستور بررسی منتفی و اقدامی از سوی مسوولان شهرستانی محقق نشده است.

سید میرعباس یکی از اهالی بنه کلو با بیان اینکه منزل مسکونی در معرض خطر است، اظهار کرد: مسوولان با یک دستگاه بیل مکانیکی یک روز فعالیت کاری کنند این آب انحراف مسیر از بالادست خانه‌هایمان بگیرد و ما را از خطر جانی احتمالی نجات دهند.

به گزارش فارس از دیشموک، با توجه به کوهستانی بودن روستاهای بنه کلو و ریزک و اینکه خانه های مسکونی اهالی، در پایین دست جاده قرار دارند، می‌طلبد مسوولان متولی به این موضوع توجه ویژه داشته باشند تا در روزهای پیش روی فصول پاییز و زمستان و بارشهای باران؛ خطر جانی و مالی مردم را تهدید نکند.

انتهای پیام/م:آ

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس