پیام جدید اوباما؛ آمریکا به شدت گسسته شده است
پیام جدید اوباما؛ آمریکا به شدت گسسته شده است
اوباما: آمریکا به شدت گسسته شده است

پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک ؛ رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای با اشاره به این موضوع که هرکدام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به بیش از ۷۰ میلیون رای دست یافته‌اند گفت این موضوع نشان میدهد که کشور به شدت گسسته شده است.

خبر دیشموک، «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا روز یکشنبه گفت که عدم به چالش کشیدن ادعاهای بی‌اساس «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درباره تقلب گسترده در انتخابات توسط بسیاری از جمهوری‌خواهان «ناامید کننده» است.

وی که با شبکه خبری «سی‌بی‌اس» مصاحبه می‌کرد، افزود: «ما فراتر از قوانین نیستیم. ما برتر از قانون نیستیم. این جوهره دموکراسی ماست.»

اوباما با اشاره به این موضوع که ادعاهای ترامپ درباره تقلب هیچگونه سناریوی واقعی و اساس قانونی نداشته، گفت: «بایدن رئیس جمهور بعدی آمریکا خواهد بود و “کاملا هریس” نیز معاون رئیس جمهور بعدی است.»

رئیس جمهور سابق آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «دستیابی هر کدام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به بیش از ۷۰ میلیون رای نشان دهنده آن است که کشور به شدت گسسته شده است.»

علی‌رغم ارزیابی رسانه‌های آمریکایی مبنی بر پیروزی بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری، به دلیل مخالفت ترامپ با پذیرش شکست و تأکید وی به شکایت به مراجع حقوقی به‌خاطر «تقلب گسترده در انتخابات»، اداره خدمات عمومی این کشور هنوز پیروزی بایدن را به رسمیت نشناخته است.

با توجه به عدم پذیرش شکست از جانب نامزد جمهوری‌خواهان و در جریان بودن برخی اقدامات حقوقی، بایدن زمانی می‌تواند خود را پیروز قطعی انتخابات بداند که توسط مجمع گزینندگان به عنوان رئیس‌جمهور تعیین شود و یا ترامپ رسما شکست را بپذیرد.

با این حال تا کنون تلاش کارزار ترامپ برای اثبات تقلب در دادگاه‌های آمریکا راه به جایی نبرده است.

انتهای پیام/م: آ

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس