گلریزان کهگیلویه وبویراحمدیها برای آزادی ۲۷۱ زندانی
گلریزان کهگیلویه وبویراحمدیها برای آزادی ۲۷۱ زندانی
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان گفت: در جشن گلریزان دیشب ۸۱۵ میلیون تومان جمع آوری شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، منصور بیژنی افزود:، در جشن گلریزان دیشب ، ۱۰۵ میلیون تومان به صورت نقد جمع آوری و بقیه نیز توسط خیران تعهد شده است.
وی اضافه کرد: خیران ۷۱۰ میلیون تومان تعهد خود را تا ۱۰ اردیبهشت ماه امسال پرداخت می کنند.
بیژنی با بیان اینکه هم اکنون ۲۷۱ زندانی غیر عمد در زندان‌های استان چشم انتظار کمک و مساعدت خیرین و نیکوکاران هستند، ادامه داد: حجم بدهی این تعداد زندانی ۲۰۸ میلیارد تومان است.
وی یادآور شد: در سال گذشته ستاد دیه استان با کمک خیران ۱۵۳ زندانی مالی شامل ۱۴۴ مرد و ۹ زن را از زندان آزاد کرد.
بیژنی میزان بدهی این افراد را ۹۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: با کمک شورای حل اختلاف مستقر در ستاد دیه، ۷۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان معادل ۷۷ درصد هزینه مورد گذشت شکات قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در سال گذشته زندانیان دو میلیارد و ۶۸۳ میلیون تومان جمع آوری کردند، گفت: هفت میلیارد و ۵۷ میلیون تومان نیز وام قرض‌الحسنه بدون سود از طریق ستاد دیه به آن‌ها پرداخت شد.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان با اشاره به اینکه ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان حکم تقسیط توسط مراجع قضایی برای زندانیان صادر شد، افزود: با ۶ میلیارد و ۱۵۷ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض ، زمینه آزادی ۱۵۳ زندانی در سال ۱۴۰۱ فراهم شد.
وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۳ هزار زندانی توسط ستاد دیه استان آزاد شدند، اضافه کرد: از ابتدای تشکیل ستاد دیه در استان، تاکنون سه هزار و ۸۳۶ نفر از زندان‌های استان آزاد شدند.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد هم در این جشن گفت: خانواده زندانیان مشکلات فراوانی دارند و در معرض آسیب‌های مختلفی قرار دارند.
آیت‌الله سید نصیر حسینی افزود: برخی افرادی که در زندان‌ها هستند به دلیل سوء تدبیر و بی‌احتیاطی در هنگام رانندگی به زندان افتادند که لازم است افرادی که تمکن مالی دارند برای کمک به آزادی این زندانیان مشارکت کنند.
گفتنی است جشن گلریزان روز گذشته در یاسوج برگزار شد.
انتهای پیام/
  • نویسنده : مالک آهنگ