گزیده خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد
گزیده خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد
جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی دو رکن امت و ملت، امربه معروف و نهی از منکر وظیفه همه آحاد مردم از مهمترین گزیده خطبه های نماز جمعه شهرستانها بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، امام جمعه موقت پاتاوه در نماز جمعه این شهر به فرا رسیدن ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت:

در این روز با رأی اکثریت قاطع مردم، نظام سیاسی کشور پس از دو هزار و ۵۰۰ سال نظام سلطنتی، به نظام جمهوری اسلامی و حکومت مردمی تغییر یافت.
حجت الاسلام ایمانی تبار افزود: در این روز ملت ایران با رای ۹۸ و دو دهم درصدی خود، ساختار سیاسی، اجتماعی ایران را تغییر داده و به جمهوری اسلامی را انتخاب کردند.
***
امام جمعه سی سخت در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تبریک روز ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی، گفت: جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی به تعبیر مقام معظم رهبری دو رکن امت و ملت است.
حجت الاسلام مصباح نژاد افزود: این بازو و رکن اسلامیت، جمهوریت نماد حضور مردم سالاری است و به عبارت دیگر ولایت فقیه ثمره حضور فقیه و اسلام شناس صالح و عادل در راس هرم قدرت است.
***
امام جمعه لنده در خطبه‌های نماز جمعه این شهر به فرا رسیدن ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷کشور عزیزمان ایران به استقلال سیاسی رسید و در گام دوم انقلاب استقلال اقتصادی را هم کسب خواهیم کرد.
حجت الاسلام محمودی اصل افزود: مسئولان باید مهم‌ترین اولویت خود را به صورت شبانه روزی در جهت رشد اقتصادی، مهار تورم قرار دهند.
وی به شعار سال اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مطالبات دایمی مردم تحقق شعار سال است که ضرورت دارد از همین ابتدای سال به دنبال زمینه سازی تحقق شعار سال باشیم.
وی به روزه خواری و بی حجابی در جامعه اشاره کرد و گفت: همه وظیفه داریم امر به معروف و نهی از منکر کنیم، طیف متدین و مومن جامعه نگران هستند و مردم باید جواب هنجار شکنان را بدهند.
***

لزوم حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی

امام جمعه سرفاریاب در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه (س) آن بانوی بزرگ را اول زن مومن به اسلام و مادر امامان نام برد و گفت: در کنار صفات برجسته انسانی و ایمانی، حمایت‌های مالی ایشان از پیامبر (ص) برای ترویج و تبلیغ رسالت و دین اسلام کار بسیار ارزشمند و موثر و مهمی بود.
حجت الاسلام زارعی پور با گرامی داشت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران، این روز را عیدی بزرگ برای ملت ایران دانست و افزود: در این روز با رای قاطع مردم سلطه شیطان و طاغوتیان برچیده و حکومت الله که نوید بخش آزادی و سرافرازی و پیشرفت آن‌ها و آرزوی همه اولیاء الهی و حمایتگر مستضعفان و مظلومان عالم بود استقرار و حکم فرما شد.
وی با تبریک روز طبیعت، صیانت از جلوه‌های الهی در طبیعت را وظیفه عموم مردم و محیط زیست سالم را جزو سرمایه‌های ملی و اجتماعی و متعلق به همه نسل‌ها دانست و ادامه داد: تخریب محیط زیست و منابع طبیعی زیان و مشکلات فراوانی را برای انسان و همه موجودات به وجود خواهد آورد که فرهنگ سازی و احساس مسئولیت عموم مردم و دستگاه‌های ذیربط در این زمینه بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود.

***

کمک های حضرت خدیجه(س) برای اسلام مایه خیر و برکت بود

امام جمعه قلعه رئیسی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر به سالروز وفات حضرت خدیجه (س) اشاره کرد و گفت: اگر کمک‌هاى خدیجه (س) نبود شاید در حرکت اسلام و پیشرفت آن اختلال و وقفه‌ى عمده‌اى به‌وجود مى‌آمد.
حجت الاسلام علی حیدر حیدرخواه افزود: شکل‌گیری و پیش‌برد نهضت جهانی اسلام مدیون حمایت‌های مادی، معنوی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی حضرت ام‌المؤمنین (س) در کنار پیامبر خدا (ص) است.
وی به سالروز جمهوری اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: ملت ایران برای رسیدن به ۱۲ فروردین و رقم زدن نظام جمهوری اسلامی خون دل‌ها خورد و رنج دوران کشیدند.

***

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان در جمع نمازگزاران شهر لیکک گفت: امروزه جمهوری اسلامی ایران در اوج عزت و احترام بوده و در دنیا دارای جایگاهی بسیار بزرگی است .
حجت الاسلام عبودی با اشاره به اقدامات استکبار جهانی و بویژه دنیای غرب در راستای نادیده گرفتن حقوق زنان و بانوان افزود: زنان و بانوان ایرانی در همه دوران ها دارای پوشش بودند و کانون گرم خانواده از حضور زنان محجبه و عفیف برخوردار بود ، این در حالی است که دشمن با برنامه ریزی در حال ضربه زدن به این جایگاه ارزشمند است.
انتهای پیام /
  • نویسنده : مالک آهنگ