پیام “اسفندیار مختاری” دبیر بنیادعلوی بخش دیشموک، خطاب به مردم و مسئولین
پیام “اسفندیار مختاری” دبیر بنیادعلوی بخش دیشموک، خطاب به مردم و مسئولین
پیام به شرح ذیل است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک به نقل از روابط عمومی نهادآبادانی وپیشرفت دیشموک؛ اسفندیار مختاری دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت دیشموک پیامی را خطاب به مردم شریف و همیشه در صحنه دیشموک و مسئولان صادر نمود .

 

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«سرزمین آب و برفاب در انتظار آفتاب»

دیشموک بعنوان گذرگاه تاریخی اقوام مختلفی که هیچگاه استبداد را بر نتافته اند و بی مهری ها، کجروی ها و ظلم ها را با گلوله‌های خود پاسخ داده اند همچنان دچار مشکلات عدیده‌ای است. هنوز ارتش مستبد رضاخان در تب و تاب ظلم ستیزی این قوم شریف خواب آشفته می‌بیند. همجواری در کنار دو بقعه متبرکه امامزاده میرسالار (ع) و امامزاده محمود (ع) بعنوان موتور محرکه ی این جنبش‌های منطقه‌ای چاشنی الهام بخش این قیامها بوده است.

در نجابت مردمان این دیار همین بس که شرایط استثنایی نظام مقدس جمهوری اسلامی را درک نموده و علیرغم همه‌ی کاستی‌ها و بی‌مهری ها همچنان دل در گرو اعتلای آرمانهای نظام دارند. دلیل این مدعا ۳۲ شهیدی است که مردم این دیار، اسماعیل وار به منای دفاع مقدس برده اند. نشان به آن نشان که در بزنگاه‌های حساس پای آرمانهای انقلاب ایستاده اند.

اینک به یمن ورود بنیاد مستضعفان (بنیاد علوی) به‌عنوان مولود شایسته‌ی نظام جمهوری اسلامی ایران، بنا بر آن داریم که آویشن‌های در انتظار خورشید و مانده در زیر خروارها برف دل افروز و آجم را به شروع و رویشی دوباره نوید دهیم و ضمن ستایش استقامت کوه ممبل و منگشت، آنها را به بهار رفاه و آسایش میهمان کنیم.
در این میان سرمایه‌های طبیعی، انسانی، فرهنگی و اجتماعی این دیار فراموش شده به‌عنوان پشتوانه‌ای محکم می‌تواند این دیار را بر روی ریل توسعه قرار دهد. وجود سومین معدن نیترات ایران، رودخانه‌های خروشانی که جز سیلاب زمستانی، ره‌آورد دیگری برای مردم ندارد، ظرفیت های گردشگری و بوم‌گردی، آب و هوای همیشه دل‌نواز این دیار بکر و رویایی همه و همه تنها نیازمند ترسیم پلان توسعه‌ای است که بازیگران اصلی اجرای این نقشه راه فقط اراده و همت مردمان این دیار است و بس.
ناگفته پیداست در این رهگذر ریل فرهنگ بعنوان زیربنای توسعه حلقه‌ی گمشده‌ای است که می تواند ما را به سرمنزل مقصود برساند.

نشان به آن نشان که در جدیدترین مدلهای توسعه، ریل فرهنگ به‌عنوان محمل قطار توسعه در همه ابعاد از جمله توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و … معرفی شده است. بنابراین رفرم فرهنگی در این بخش محروم ضرورتی است اجتناب ناپذیر.
فقدان فرهنگ کار مولد و درآمدزا در این بخش محروم، دغدغه‌ای است که نهاد را با چالش‌هایی رو برو کرده است. این مهم میسر نخواهد بود مگر در سایه همدلی تمام ارکان رسمی و غیر رسمی دخیل در توسعه.

صدر این رهگذار می طلبد که ادارات کل استان بعنوان نمایندگان قوه مجریه، با تغییر نوع نگرش خود به رسالت‌های بنیاد، با حذف یا حداقل کوتاه نمودن بوروکراسی‌های اداری در زمینه‌ی صدور مجوزهای لازم می توانند بازوی توانمند این نهاد، ایفاگر نقشی اثرگذار باشند.

نهاد آبادانی و پیشرفت دیشموک (بنیاد علوی) فارغ از هر گونه گرایش سیاسی و تنها در مسیر آرمان اصیل نظام یعنی توانمند سازی و با بهره گیری از منویات مقام معظم رهبری، با شعار «کار با مردم، برای مردم» به دنبال امید آفرینی و پویایی مردمان این دیار در مسیر توسعه است.

باید گفت که این نهاد به مصداق مثلی معروف به دنبال ماهی دادن نیست بلکه به دنبال تحقق رسالتی بالاتر یعنی آموزش ماهیگیری است. بنابراین باید نگرش حمایت یک سویه به بنیاد را تعدیل نمود. بدین معنا که این نهاد به دنبال پول پاشی نیست، بلکه بدنبال خلق درآمد توسط خود مردم خواهد بود. بنابراین این فرصت چند ساله را باید غنیمت شمرد و با پرهیز از خودزنی ها و پرهیز از دنبال نمودن مصالح فردی، تنها به اعتلای این بخش محروم اندیشید.

چهار محور اصلی ماموریت این نهاد یعنی «اقتصاد و اشتغال، عمران، سلامت و فرهنگ» ماموریت این نهاد را فراگیر و گسترده نموده است. بنابراین اعلام می نماییم دست کسانی را که دل در گرو رشد اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و … این منطقه ی محروم را دارند به گرمی می فشاریم و اعلام می نماییم که قدم‌ها و قلم هایی را که در مسیر پیشرفت این دیار معطر به عطر شهدای مظلوم، به یاری ما خواهند آمد را به دیده منت پذیرا خواهیم بود.

 

 

انتهای پیام/م:آ

  • نویسنده : مالک آهنگ