قبض میلیونی در انتظار مشترکان پرمصرف برق
قبض میلیونی در انتظار مشترکان پرمصرف برق
سخنگوی صنعت برق به مشترکان پرمصرف هشدار داد: در صورت رعایت نکردن الگوی مصرف در تابستان باید منتظر قبضهای میلیونی باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به راه اندازی پویش «با انرژی» با هدف افزایش مشارکت مردم در طرحهای صرفه جویی در مصرف برق که با اهدای پاداشهای متنوعی نیز همراه است، گفت: این پویش با بهره گیری و جلب همکاری و مشارکت ورزشکاران، هنرمندان و اهل فرهنگ و رسانه کشور به دنبال بهینه سازی مصرف برق است.

 

وی افزود: در این پویش مردم علاوه بر مشارکت در کاهش مصرف برق به عنوان یک سرمایه ملی؛ هزینه های خود را کاهش داده و در عین حال از جوایز ارزنده پیش بینی شده در این پویش بهره مند می شوند.

 

رجبی با اشاره به اینکه متاسفانه (٢.٥ درصد کل مشترکان برق کشور) بسیار پرمصرف بوده و حدودا چندین برابر الگوی مصرف از برق استفاده می کنند ادامه داد: این گروه باید هوشیار باشند که در صورت عدم تجدیدنظر در نوع مصرف خود، قطعا در تابستان با قبضهای میلیونی مواجه خواهند شد.

 

سخنگوی برق اضافه کرد: چرا که براساس ماده ٦ قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق، تخصیص یارانه به مصارف بالاتر از الگو ممنوع بوده و تعرفه برق مشترکان خانگی با مصرف بالاتر از الگوی مصوب برای میزان مصارف کمتر از الگو، مازاد بر الگو تا ١.٥ برابر، مازاد بر الگو تا ٢.٥ برابر، و میزان مصارف بیش از ٢.٥ برابر به ترتیب با ضرایب ٠.٥، ١.٥، ٢.٥ و ٥ برابر هزینه تامین برق محاسبه و دریافت می شود.

 

وی گفت: این گروه از مشترکان نیز با همراه شدن با سایر مشترکان، توجهی به پویش «باانرژی» داشته و سهمی هر چند اندک در کاستن از ناترازی برق کشور داشته باشند.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ