عشایر در خط مقدم اقتصاد مقاومتی/ اعزام ۵۰ تانکر آبرسانی توسط عشایری کهگیلویه و بویراحمد به خوزستان
عشایر در خط مقدم اقتصاد مقاومتی/ اعزام ۵۰ تانکر آبرسانی توسط عشایری کهگیلویه و بویراحمد به خوزستان
وظیفه داریم با فرهنگ‌سازی ایثار و شهادت راه شهدا را ادامه دهیم.
به گزارش خبر دیشموک، سرهنگ صادق عرفانی در نشست با خبرنگاران  با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس، یادآور شکوه ملت ایران در مقابل  دشمن تا دندان مسلح است، گفت: عشایر در یکی از عملیات‌های دفاع مقدس به‌نام “بازی دراز” با اسلحه شخصی به جنگ دشمن رفتند و مقابل دشمن بیفتد.

فرمانده سپاه عشایر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه آسایش و آرامش کنونی را مرهون ایثارگری شهدا و رزمندگان دفاع مقدس هستیم، افزود: وظیفه داریم با فرهنگ‌سازی ایثار و شهادت راه شهدا را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت روز به روز زنده می‌شود و گواه آن جوانانی هستند که نمونه بارز ایثار و شهادت  مدافعان حرم است، گفت: در عمل و فرهنگ ادامه دهنده راه شهدا باشیم و فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج کنیم.

عرفانی با اشاره به رسالت در دو حوزه جنگ سخت و جنگ نرم  گفت: جنگ نرم سخت‌تر از جنگ سخت است چرا که خاکریزها مشخص نیست. در جنگ نرم دشمن باورهای ما را مورد هدف قرار داده است.

فرمانده سپاه عشایر کهگیلویه و بویراحمد با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس گفت: عشایر  در خط مقدم اقتصاد مقاومتی هستند و  اگر آنها نباشند در تامین برخی کالاها از جمله گوشت قرمز با مشکل مواجه می‌شویم. در حال حاضر ۲۰ درصد گوشت قرمز توسط عشایر تامین می‌شود و اگر عشایر نباشد با چه مشکل و معضلی مواجه می‌شویم.

وی از اجرای ۲۶ برنامه و ۶۳ ریز  برنامه در بسیج عشایری استان خبر داد و گفت: تجلیل از ۲۰۰ رزمنده عشایری دفاع مقدس و همچنین برگزاری رژه خودرویی، یادواره شهدای حوزه‌های مقاومت، سرکشی از خانواده ۳۵۰ شهید عشایری، غبارروبی گلزار شهدا، تجلیل از فرمانده‌هان گردان‌های عشایری و روایت‌گری در سطح ناحیه و حوزه مقاومت از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس است‌.

عرفانی با اشاره به “پویش هر سیاه چادر عشایر یک حسینیه” به خدمات ارائه شده به عشایر خصوصا مناطق محروم اشاره کرد و گفت: با دفتر آیت‌الله وحید خراسانی تفاهم‌نامه امضا کردیم که به ۱۵۰ خانواده عشایری سیلاب کلوار آبرسانی صورت گیرد.

عرفانی با اشاره به توزیع ۱۵ هزار بسته معیشتی بین عشایر و نیازمندان گفن: توزیع یک هزار پنل خورشیدی عشایر، تامین امنیت عشایری دیگر وظایف سپاه عشایر است. در عید ۱۴۰۰ در مناطق قشلاقی طی ۱۰ روز ۴۵۰ راس دام سرقت اما طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تیم‌های مختلف تشکیل و تورهای ایست و بازرسی برگزار کردیم دیگر شاهد سرقت نبودیم امروز در قشلاق امنیت کوچ عشایر برنامه‌ریزی شده است.

وی بیان کرد: در آغاز سال تحصیلی توزیع بسته‌های آموزشی شامل نوشت‌افزار و لوازم التحریر مدنظر است که در دورترین مناطق عشایری بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود.

فرمانده سپاه عشایر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امسال ۱۵۰ جهیزیه به ارزش ۴۰ میلیون ریال بین عشایر توزیع کردیم.ضمن اینکه اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق عشایری، ساخت ۴۵ باب منزل عشایر مددجویان از اقدامات بسیج ناحیه عشایری است که در هفته دفاع مقدس  به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از تعهد سپاه عشایر برای ساخت ۵ منزل در سی‌سخت خبر داد و گفت: سپاه ناحیه عشایرکهگیلویه و بویراحمد در مشکل کمبود آب خوزستان با همکاری خیرین بیش از ۵۰ عدد تانکر خریداری و به استان خوزستان اعزام شد.

انتهای پیام//ر