جانباختگان کووید ۱۹ به ۷۱۳ نفر رسید
جانباختگان کووید ۱۹ به ۷۱۳ نفر رسید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته جان ۳ هم‌استانی را گرفت و شمار قربانیان به ۷۱۳ نفر رسید.

‌رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا استان به ۷۱۳ نفر خبر داد و گفت: متاسفانه در طی ۲۴ ساعت گذشته سه هم استانی جان خود را از دست داد.

پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۲۳۴ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری می باشند که ۹۶ نفر از این بیماران مبتلای قطعی و ۱۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۵۱۱۱۴ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

این مسئول اظهار داشت: از ۴۸۰ نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج حدود ۳۶ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های گچساران، بویراحمد و کهگیلویه بود. همچنین از ۲۵۲ نمونه رپید تست ۱۸ درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان های گچساران، کهگیلویه و بویراحمد هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از نمونه های انجام شده امروز در گچساران  ۵۰ درصد،  در لنده ۶۷ درصد و در  دنا ۴۲ درصد مثبت می باشند.

وی خاطرنشان کرد: از مردم خواهش میکنیم که رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی را جدی گرفته، در تجمعات و دورهمی ها شرکت ننمایند ،از حضور در مکان های شلوغ و پرخطر خودداری و در صورت داشتن هر گونه علایم بیماری‌های ویروسی به مراکز ١٦ ساعته مراجعه نمایند.

یزدان‌پناه اظهار داشت: در صورت مثبت بودن تست کرونا محل قرنطینه را ترک ننمایید و ارتباط تلفنی روزانه خود را با مرکز بهداشت حفظ نمایید.

این مسئول خاطر نشان کرد: امیدواریم شرایطی ایجاد شود که واکسیناسیون افراد مسن و کسانیکه بیماریهای زمینه ای دارند تکمیل شود تا شاهد پیک های بعدی در کشور و استان نباشیم. با توجه به افزایش تعداد واکسیناسیون تزریقی روزانه حتی در روزهای تعطیل، لذا لازم است مردم بدون فراخوان به مراکز تزریق واکسیناسیون مراجعه کنند.

انتهای پیام/