تسهیلات کمباین و تراکتور در جیب نورچشمی ها/ دیشموک سهم داشت ؟
تسهیلات کمباین و تراکتور در جیب نورچشمی ها/ دیشموک سهم داشت ؟
این روزها فصل برداشت شلتوک از مزارع استان در حالی آغاز شده که خیلی از کشاورزان در همه مناطق استان از کمبود کمباین گلایه دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ در این وضعیت که کشاورز باید زمین خود را برای کشت پاییزه آماده کند، درگیر پیدا کردن کمباین است که این موضوع نشان می دهد سازمان جهاد کشاورزی فشل است.
این روزها فصل برداشت شلتوک از مزارع استان در حالی آغاز شده که خیلی از کشاورزان در همه مناطق استان از کمبود کمباین گلایه دارند.

با توجه به اینکه سازمان هواشناسی اعلام کرده که امسال بارش باران در فصل پاییز به زودی آغاز می شود اما هنوز خیلی از کشاورزان که در حاشیه شهر یاسوج کم هم نیستند ماه ها هست که کمباینی وجود ندارد تا بتوانند برداشت خود را انجام دهند.

از طرفی اگر کمباینی هم وجود داشته باشند باید کشاورزان به واسطه های مختلف و یا با قیمت بالا درخواست بدهند تا محصول خود را برای جلوگیری از خراب شدن برداشت کند.

انتقاد کشاورزان از نیود کمباین در بخش خبری صدا و سیما نیز مهر تاییدی است بر این یادداشت که نشان می دهد وضعیت آن جوری نیست که رئیس جهاد کشاورزی استان معروف به آقای دوربینی خود را به خواب زده است.

حال مردم منتظر هستند که رئیس کل جهاد کشاورزی استان به آنها گزارش دهد تسهیلات خرید ادوات کشاورزی به خصوص کمباین آیا در مسیر اصلی خود رفته و یا به انحراف رفته است؟

در این وضعیت که کشاورز باید زمین خود را برای کشت پاییزه آغاز کند درگیر پیدا کردن کمباین است که این موضوع نشان می دهد سازمان جهاد کشاورزی فشل است.

از طرفی دیگر در چند روز اخیر در منطقه کلاچو دهدشت نیز محصولات گوجه کاران به علت آفت از بین رفته و باعث وارد شدن خسارت به این افراد زحمت کش شده است.

آیا استاندار کهگیلویه و بویراحمد می داند در جهاد کشاورزی استان چه خبر است؟

آیا نباید سازمان بازرسی به موضوع کمبود کمباین و اینکه تسهیلات با بهره کم برای خرید این ادوات به کجا گسیل شده است ورود پیدا کند؟

متاسفانه وضعیت تراکتور و دیگر ادوات کشاورزی نیز همین گونه است، طبق این گزارش، کشاورزان برای ثبت نام و بهره بردن از تسهیلات جهادکشاورزی باید حتما جزو کشاورزان نمونه و منتخب جهادکشاورزی باشند و در صورت نداشتن چنین مدرکی نمی توانند از این تسهیلات استفاده کنند، طبق بررسی های صورت گرفته، تعداد زیادی از کارکنان این سازمان خود جزو منتخبین هستند! و کسانی در لیست هستند که یک دهم کشاورزان منطقه زمین و کشت و زرع ندارند، این سازمان به طریق مختلف کشاورزان را دور زده و حقشان را به دیگران می بخشد.

 

 

 

انتهای پیام /

  • نویسنده : مالک آهنگ
  • منبع خبر : تجارت نیوز