برنامه هلال احمر در هفته هلال احمر
برنامه هلال احمر در هفته هلال احمر
همزمان با فرارسیدن روز جهانی صلیب‌سرخ وهفته هلال‌احمر،؛جلسه شورای اداری هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به منظور تبیین و هم‌اندیشی برنامه‌های این هفته برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، مدیر عامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه بویراحمد در این جلسه با اشاره به برنامه‌های هفته هلال احمر در استان اظهار داشت: ۱۶ تا ۲۲ اردیبهشت ماه به عنوان هفته هلال احمر نام‌گذاری شده و در جمعیت هلال احمر استان به مناسبت گرامیداشت این هفته ۳۰ عنوان برنامه پیش‌بینی شده است.

کاظم فلاحی‌دوست، گلباران و عطر افشانی گلزار شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدای امدادگر و ایثارگر هلال احمر استان، نماینده ولی فقیه در استان واستاندار را  از جمله این برنامه‌ها برشمرد و گفت: دیدار روسای شعب با ائمه جمعه و فرمانداران نیز انجام خواهد شد.
شرکت کارکنان و اعضای داوطلب جوان و امدادگر شعب استان در نماز عبادی سیاسی جمعه و سخنرانی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان در خطبه‌های نماز جمعه بخشی دیگر از برنامه‌های هفته هلال احمر در کهگیلویه و بویراحمد است.
فلاحی‌دوست تصریح کرد: کاروان سلامت و ویزیت رایگان و برپایی چادر سلامت با محوریت غربالگری تست قند و فشار خون، اجرای طرح نیابت و بازدید از سرای سالمندان، اجرای پروژه‌های حمایتی و داوطلبی در راستای کمک به محرومان، نیازمندان و بیماران، برگزاری طرح حمایت ماندگار(اهداء خون) در سطح شعب استان با هماهنگی سازمان انتقال خون استان، برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه داوطلبان و فراخوان عضویت در کانون‌های دانشجویی و دانش‌آموزی و جوانان نیز از برنامه‌های جمعیت هلال احمر استان به‌منظور گرامیداشت هفته هلال احمر است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خاطرنشان کرد: برگزاری مانورهای امدادی، بررسی وضعیت آمادگی پایگاه‌ها جاده‌ای،کوهستان، برگزاری همایش پیاده‌روی خانواده ، برگزاری مسابقات فرهنگی امدادی و ورزشی، معرفی نجاتگر ورزشکار دو با طناب جمعیت هلال احمر استان به مرحله کشور جهت ثبت رکورد جهانی، برپایی نمایشگاه‌های توانمندی جمعیت هلال احمر در طول هفته، حضور مدیر عامل و معاونان جمعیت در برنامه‌های آموزشی صدا و سیما مرکز استان، نیز در این هفته انجام می‌شود.
وی، نصب بنر هفته هلال احمر در معابر و میدان‌های اصلی شهر، درج پیام‌های آموزشی در روزنامه‌ها و سایت های استانی محلی را از دیگر برنامه‌های هفته هلال در استان ذکر کرد.

در ادامه جلسه، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان با بیان حدیثی از پیامبر(ص) گفت: خدمت‌رسانی هلال احمر عموما به قشر آسیب پذیر و نیازمند جامعه است و یکی از اولویتهای مهم در انجام این امور، اخلاق مداری و رابطه حسنه با مردم و دیگر دستگاهای اجرای است.

سید جواد موسوی‌امجد،دقت نظر و رعایت این اصل اخلاقی را ضروری دانست و عنوان کرد: ایجاد تعامل با دیگر دستگاهای خدمت‌رسان می‌تواند در ارائه خدمات به مردم از لحاظ کیفی و کمی اثر بخش باشد.
انتهای پیام /
  • نویسنده : مالک آهنگ