بانک‌ها در زمینه پرداخت وام ازدواج تسریع کنند
بانک‌ها در زمینه پرداخت وام ازدواج تسریع کنند
معاون استاندار با اشاره به اینکه۲۰ طرح بزرگ اقتصادی و تحول‌زا در استان در دست اجرا است، گفت: تبصره ۱۸ ابزار کمک به این طرح‌های بزرگ اقتصادی است.

به گزارش خبر دیشموک،  سید احسان عسکری در نشست شورای هماهنگی بانک‌ها گفت: ۱۱ هزار نفر در نوبت دریافت وام ازدواج بودند که از این تعداد بیش از ۷ هزار نفر وام ازدواج دریافت کردند و بالغ بر چهار هزار نفر در صف دریافت تسهیلات ازدواج هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: میزان پرداختی تسهیلات ازدواج توسط بانک‌ها تا پایان آذرماه سال جاری ۶۳ درصد است که عملکرد بانک‌ها در این زمینه قابل قبول نیست.

وی با اشاره به اینکه جایگاه استان در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج بیست و هفتم کشور است، گفت: بانک‌ها در زمینه پرداخت وام ازدواج تا پایان سال همکاری و مشارکت کنند و پرداخت وام ازدواج را تسریع دهند.

عسکری عنوان کرد: استان در بسیاری از زمینه‌ها نیازمند مساعدت است و از شبکه انتظار می‌رود پرداخت تسهیلات بانکی در حوزه‌های ازدواج، فرزندآوری، اشتغال، مسکن و سایر موارد را با حساسیت انجام دهند.

معاون استاندار عنوان کرد: پرداخت تسهیلات فرزندآوری هم قابل قبول قبول نیست و با توجه به وضعیت استان می‌طلبد بانک‌ها مشارکت بهتر و بیشتری دارند در دو ماه پایانی سال داشته باشند.

وی همچنین با بیان اینکه اقتصادی استان ضعیف است، گفت: اگر بنگاه‌های اقتصادی در استان به خوبی اداره شوند شاهد رشد در اقتصاد استان خواهیم بود.

عسکری به پرداخت تسهیلات بند سه و چهار تبصره ۱۸ اشاره کرد و گفت: در زمینه پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ هم عملکرد شبکه بانکی قابل قبول نیست و تا پایان سال به ۴۰ درصد برسد.

معاون استاندار با اشاره به اینکه۲۰ طرح بزرگ اقتصادی و تحول‌زا در استان در دست اجرا است، گفت: تبصره ۱۸ ابزار کمک به این طرح‌های بزرگ اقتصادی است.

وی عنوان کرد: بند الف تبصره ۱۸ توزیع شهرستانی ندارد اما در بندهای سه و چهارم توزیع شهرستانی رعایت شود.

در ادامه مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد گفت: در جلسه شورای عالی بانک‌ها رئیس جمهور خواستار جمع شدن صف ازدواج تا پایان شهریور بود اما در استان بخش اعظمی از افراد همچنان در صف دریافت وام ازدواج هستند.

عین‌‌الله دهقان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه پرداختی وام ازدواج ۶۳ درصد است این در حالی که عملکرد سیستم بانکی در مدت مشابه سال گذشته ۷۳ درصد بوده که ۱۰ درصد کاهش پرداختی تسهیلات ازدواج بوده است.

پایان پیام/