بازگشت به معارف قرآن تنها راه برون رفت جامعه اسلامی از مشکلات اجتماعی و فرهنگی است
بازگشت به معارف قرآن تنها راه برون رفت جامعه اسلامی از مشکلات اجتماعی و فرهنگی است
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: تنها راه مصون ماندن جامعه مسلمین از تهاجم فرهنگی غرب و رفع مشکلات عمل به فرامین ناب قرآنی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در آیات مختلفی از قرآن در مورد هدایت جامعه اشاره شده است، از جمله خداوند متعال در قرآن آیه ۱۵۵ سوره مبارکه انعام می فرماید:

وَ هذا کِتابٌ أَنْزَلْناهُ مُبارَکٌ فَاتَّبِعُوهُ وَ اتَّقُوا لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ‌ أَوْ تَقُولُوا لَوْ أَنَّا أُنْزِلَ عَلَیْنَا الْکِتابُ لَکُنَّا أَهْدى‌ مِنْهُمْ فَقَدْ جاءَکُمْ بَیِّنَةٌ مِنْ رَبِّکُمْ وَ هُدىً وَ رَحْمَةٌ . واین کتابى است پر برکت، که ما نازل کردیم؛ از آن پیروی کنید، و پرهیزگارى پیشه نمایید، تا مورد رحمت خدا قرار گیرید.

وی بیان کرد: یقینا قرآن کریم بصیرت افزا و هدایت‌گر بشریت است و اهل قرآن به‌لحاظ بهره‌مندی از کلام نوربخش قرآن، از سالم‌ترین افراد در زمینه آسیب‌های اجتماعی هستند و این برترین مزیت قرائت قرآن و همنشینی با کلام الهی است

این مسئول ادامه داد: یقینا برگزاری مجالس قرآنی در منازل و همچنین محافل قرآنی در طول سال وبویژه در ماه مبارک رمضان در اماکن متبرکه برکات و اهداف زیادی دارد که ترویج فرهنگ قرآنی و تدبر درآیات الهی مهم‌ترین آنها هستند و با ترویج قرآن در بین اقشار مختلف جامعه به خصوص نسل جوان می‌توانیم در برابر تهدیدات و معضلات اجتماعی بایستیم.

نصیرالاسلامی ادامه داد: قرآن کتابی برای تمام اعصار و قرن‌ها است و در تمام زمینه های زندگی بشری اعم از فرهنگ، اجتماع، تربیت، معنویات و سایر حوزه‌ها راهکار و برنامه مدون دارد که عنایت به آیات الهی می تواند ما را در راه سعادت رهنمون سازد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برگزاری محافل قرآنی موجب رشد معنوی در انسان شده و سپری در برابر دسیسه‌های شیطان خواهد بود.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : خبر دیشموک