اعزام هزار نیرو به مناطق مرزی برای خدمت به زائران
اعزام هزار نیرو به مناطق مرزی برای خدمت به زائران
وزیر بهداشت در یاسوج از اعزام بیش از هزار نیروی بهداشت و درمان به مناطق مرزی برای خدمت به زائران حسینی خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، وزیر بهداشت به مناسبت هفته دولت و بهره برداری از طرح‌های حوزه بهداشت و درمان استان کهگیلویه و بویراحمد امروز وارد یاسوج شد.

عین اللهی در فرودگاه یاسوج و در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما با بیان اینکه تردد زائران بیشتر از مرز‌های مهران و شلمچه است گفت: آمادگی خوبی در حوزه بهداشت و درمان در مرزهای ایران وجود دارد.
وی از تجهیز ۲ بیمارستان در پایانه مرز مهران و شلمچه خبر داد و افزود: بیمارستان حاج قاسم سلیمانی در مرز مهران با ۱۵۰ تخت و اعتبار ۴۰ میلیارد تومان به زائران کربلای معلی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌دهد.
وزیر بهداشت اضافه کرد: ۳۷۰ آمبولانس، ۵۸ اتوبوس آمبولانس، ۱۲۰ پزشک متخصص و ۱۰۰ نفر از کارکنان حوزه بهداشت و درمان در مرز‌های کشور و در مسیر کربلا مستقر شده اند.
دکتر عین الهی به زائران توصیه کرد: بین ساعات ۱۰ تا ۱۶ تردد نکنند و پیاده‌روی خود را در خارج از این ساعات انجام دهند.
وی همچنین تاکید کرد: زائران در طول راه آب زیاد بنوشند و اگر خسته شدند استراحت کنند و گذاشتن کلاه در زمان تابش آفتاب به جلوگیری از گرمازدگی کمک می‌کند.
وزیر بهداشت همچنین اضافه کرد: افراد با توجه به توان خود پیاده‌روی کنند و نیاز نیست همه مسیر را پیاده بروند و در زمان خستگی در موکب‌ها خود را خنک کنند.
دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، بازدید از بیمارستان شهید بهشتی یاسوج، کلنگ زنی درمانگاه شهر پاتاوه، کلنگ زنی مرکز رادیوتراپی یاسوج، کلنگ زنی پل سردار شهید نجفی در منطقه کلو واقع در جاده یاسوج به سی سخت از جمله برنامه‌های وزیر بهداشت در سفر به استان است.

 

 

انتهای پیام /

  • نویسنده : مالک آهنگ