استقرار ۱۲۰۰ نیروی درمان اضطراری در مسیر پیاده‌روی اربعین
استقرار ۱۲۰۰ نیروی درمان اضطراری در مسیر پیاده‌روی اربعین
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال‌احمر با اشاره به اینکه آمادگی لازم برای پوشش مراسم پیاده روی اربعین وجود دارد، از استقرار 1200 نیروی درمان اضطراری در مسیر پیاده روی خبر داد.

به گزارش پایگاه  اطلاع رسانی خبر دیشموک، پیمان نامدار، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر در جلسه با اعضای کمیسیون مشورتی-تخصصی بهداشت، درمان و توانبخشی مجمع عمومی جمعیت هلال‌احمر گفت: این مجموعه امروز به توانمندی قابل توجهی رسیده است که یکی از جنبه‌های توانمندی هلال احمر، مشارکت های داوطلبانه است.

 

وی افزود: این یک سرمایه عظیم است و خوشبختانه هلال احمر ظرفیتی بالا در حوزه نیروی انسانی داوطلب دارد به شکلی که ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار داوطلب شناسنامه دار در جمعیت هلال احمر فعال شده اند.

 

نامدار ادامه داد: جذب این سرمایه اجتماعی یک افتخار است و می‌توان به بهترین شکل از این ظرفیت بهره گرفت. علاوه بر این جمعیت از متخصصین توانمندی نیز در ماموریت های متفاوت استفاده می‌کند.

 

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی خاطرنشان کرد: در زلزله افغانستان، ترکیه و سوریه شاهد بودیم که همین متخصصان به بهترین شکل امدادرسانی و توانمندی‌های جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران را نمایان کردند.

 

وی افزود: روند خدمات رسانی ما به مردم بی وقفه ادامه دارد و بر همین اساس حدود ۱۲۰۰ نفر از پرسنل و داوطلبان حوزه بهداشت و درمان اضطراری در عراق مستقر می‌شوند تا به زائران اربعین خدمات ارائه دهند. پوشش مراسم اربعین معطوف به مسیر پیاده روی نیست و در داخل کشور و در مرز نیز مستقر خواهیم شد.

 

نامدار در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به این که در کنار داوطلبان، ظرفیت خوب دیگری به نام شرکت های دانش بنیان وجود دارد، گفت: همکاری با دانش بنیان‌ها اولویت ماست و امروز در همکاری با سه شرکت دانش بنیان در حوزه توانبخشی گام های مثبتی برداشته ایم و تلاش ها در این حوزه بزودی جنبه‌های ملموسی خواهد داشت.

 

پایان پیام

  • نویسنده : مالک آهنگ