از بروز یک حادثه در روستای «اسفندان» دیشموک جلوگیری شود+تصاویر
از بروز یک حادثه در روستای «اسفندان» دیشموک جلوگیری شود+تصاویر
پل ارتباطی واقع در راه ارتباطی روستای اسفندان دیشموک که تنها مسیر تردد به سمت استان خوزستان است، دچار ترکیدگی شدید شده و در سایه بی توجهی مسوولان در معرض تخریب قرار دارد.

 آرش آهنگ/ روستای اسفندان یکی از روستاهای بزرگ منطقه دیشموک در ۱۳ کیلومتری از مرکز شهر دیشموک واقع است.

به گزارش فارس، پل ارتباطی واقع در راه ارتباطی روستای اسفندان دیشموک که تنها مسیر تردد به سمت استان خوزستان است، دچار ترکیدگی شدید شده و در سایه بی توجهی مسوولان در معرض تخریب قرار دارد.

روستای اسفندان دارای بیش از ۲۷۱ خانوار و بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت و شغل مردم این روستا کشاورزی و اغلب دامداری است.

به گفته اهالی روستا، روستای اسفندان دارای مشکلات زیادی است که مردم این روستا بارها گلایه و نارضایتی خود را از عدم امکانات رفاهی از طرق مختلف از جمله با تریبون رسانه اعلام کرده‌اند.

یکی از اهالی روستا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: روستای اسفندان دارای مشکلات زیادی است که یکی از این مشکلات وجود پل ارتباطی دیشموک به سمت خوزستان بوده و در وسط روستای اسفندان واقع است.

وی در ادامه گفت: مسوولان شهرستان کهگیلویه بدانند که اگر مشکل این پل تا قبل از زمستان رفع نشود تردد این روستا و روستاهای بعد از اسفندان مخصوصا مسافران در این جاده به سمت خوزستان با مشکل روبرو خواهد شد.

 یکی دیگر از اهالی روستا ضمن گلایه شدید از مسوولان متولی گفت: تا کنون چندین مدیرکل در استان کهگیلویه و بویراحمد تودیع و معارفه شده بدون اینکه مشکل پل اسفندان را از نزدیک حتی ببینند و یا بررسی کنند.

وی گفت: این پل سال‌هاست که دچار ترکیدگی شده و به جای رفع این مشکل متاسفانه دوباره در چند سال گذشته با انباشته شدن شن بر روی این پل سنگینی آن را دو چندان کرده و در حال حاضر ترکیدگی این پل به اندازه‌ای شده که به احتمال زیاد در همین زمستان سقوط آن ۱۰۰ درصد است.

یکی دیگر از اهالی روستا گفت: متاسفانه در جامعه امروزی حرف حق زدن سخت است و اگر حقیقت گفته شود گاه مورد شماتت قرار می‌گیریم.

وی ابراز کرد: متاسفانه مسوولان می‌توانستند ۱۰ سال گذشته همین پل را با اندک بودجه‌ای مرمت کنند و حدس می‌زنم ترمیم این پل دیگر کار سخت و غیر ممکنی از طرف مسوولان باشد.

یکی دیگر از اهالی می‌گوید تا امروز نمی‌دانستم ترک زیر پل به این حد است و فکر کنم از این پس بر سر این پل پیاده هم راه نروم چه رسد که با خودرو بر روی آن تردد کرد.

وی گفت: مسوولان اگر مسوول باشند علاج واقعه را پیش از وقوع باید کرد که اگر این پل به زودی ترمیم نشود فاجعه‌ای در روستای اسفندان رخ خواهد داد که بعد از رخ دادن حادثه مسوولان باید راهی برای فرار از زیر بار مسوولیت پیدا کنند.

این ساکن منطقه خاطرنشان کرد: مگر مسوولان منتظر هستند که خودرویی پر از مسافر از پل سقوط کند تا به فکر چاره بیفتند که بعد از آن دیگر ترمیم پل برای حادثه دیدگان ارزشی ندارد.

به گزارش فارس؛ پل ارتباطی روستای اسفندان بیش از ۱۵ سال است که دچار این مشکل ترکیدگی شده و در حاضر ترکیدگی به حدی رسیده که به احتمال عن قریب تخریب پل وجود دارد.

انتهای پیام/